• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-12 23:54:33 följande:

Välkommen! :D 

Vad är ditt koncept för att nå ditt mål?^^ 

Och detta ska vi fixa! Heja dig!^^

Tack! 
    Tänker dra ner på brödet som är en stor bov och en last Skäms 1 riktigt mörk och grov skiva på morgonen får räcka.
    Pasta äter jag inte så ofta men det tar jag också helt bort. 
    Potatisen skippar jag med.
    Bulgur lagar jag ibland och äter ca 1,5 dl till tex. en gryta.
    Ägg, fisk, kyckling, keso, tonfisk och mager yoghurt är bra mat som jag tänker ha som bas. Inte för mycket frukt och om i så fall äpplen. Många av frukterna har ju så mycket socker. Smör på mackan har jag slutat med för länge sen, men av någon outgrundlig anledning har jag börjat med det igen under graviditeten (!?) Socker brukar jag aldrig ha i varken té eller kaffe. 

Tänker äta från en mindre tallrik och lägga upp en portion innan jag sätter mig till bords. No, no till att ta en andra gång.
    En del protein, en del kolhydrat och 2 delar grönt. 
    Ska dricka äppelcidervinäger innan varje måltid. 
    Ska försöka tvinga mig själv dricka mer vatten. Glömmer bort det nu när det är så kallt. 
    Först av allt ska jag köra 1 veckas kur med bara Naturdiet för att komma igång och minska magsäcken.

Sen blir det ut med ungarna på prommisar varje dag. Minst 1 h. 
    Till våren ska jag ut och springa med syrran i elljusspåret. Jag lääängtar! Sprang mycket innan mitt första barn. 

Ja, nåt sånt tänkte jag. :) 
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-09 10:16:57 följande:

Jag hoppar på här :) 

Längd: 1.72

Startvikt: 81kg

Målvikt: 70kg

Vikt imorse: 79.4

Började förra torsdagen. Tar hjälp av iTrim, även om jag är lite osäker på om det verkligen är rätt sätt för mig. Klickar inte helt med personalen. Matvis så byter jag delvis ut mat mot ersättning (specialgröt till frukost och måltidsbar till mellanmål), lunch och middag blir kött och grönsaker enligt "handflatemetoden minus". Detta mest för att jag är mjölkproteinsallergiker, så det finns väldigt få ersättningar som jag faktiskt kan äta utan att få problem med mage och immunförsvar efteråt. 

I övrigt försöker jag gå 10.000 steg om dagen, träna två gånger i veckan, äta vid regelbundna tider och dricker endast vatten, te och kaffe. 

Denna veckan har varit sjukt påfrestande pga dålig sömn och min metabolism har kommit igång-> kroppstemperaturen höjs-> känner mig febrig konstant. -.- 

Men men, det känns faktiskt inte så galet svårt som jag trodde att det skulle göra! Det är och borde vara möjligt :)

Funderade också på itrim men eftersom jag är hemma med barn nu så har jag svårt att komma iväg. Det låter iaf inspirerande och det är ju en bra spark i baken kanske, vilket jag skulle behöva :D 
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-09 10:16:57 följande:

Jag hoppar på här :) 

Längd: 1.72

Startvikt: 81kg

Målvikt: 70kg

Vikt imorse: 79.4

Började förra torsdagen. Tar hjälp av iTrim, även om jag är lite osäker på om det verkligen är rätt sätt för mig. Klickar inte helt med personalen. Matvis så byter jag delvis ut mat mot ersättning (specialgröt till frukost och måltidsbar till mellanmål), lunch och middag blir kött och grönsaker enligt "handflatemetoden minus". Detta mest för att jag är mjölkproteinsallergiker, så det finns väldigt få ersättningar som jag faktiskt kan äta utan att få problem med mage och immunförsvar efteråt. 

I övrigt försöker jag gå 10.000 steg om dagen, träna två gånger i veckan, äta vid regelbundna tider och dricker endast vatten, te och kaffe. 

Denna veckan har varit sjukt påfrestande pga dålig sömn och min metabolism har kommit igång-> kroppstemperaturen höjs-> känner mig febrig konstant. -.- 

Men men, det känns faktiskt inte så galet svårt som jag trodde att det skulle göra! Det är och borde vara möjligt :)

Förlåt men vad är handflatemetoden minus? 

Det låter som du har kommit en bra bit på väg. Känner mig faktiskt genast lite mer peppad :) 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 00:30:28 följande:
    Funderade också på itrim men eftersom jag är hemma med barn nu så har jag svårt att komma iväg. Det låter iaf inspirerande och det är ju en bra spark i baken kanske, vilket jag skulle behöva :D 

Det låter som att du har ett vinnande koncept iaf! :)

Har du läst om deras handflate-metod, den är super för när det kommer till portionsstorlek?

Dvs en handflata stor (och tjock) protein, och tre nävar grönsaker när man går ner i vikt. Sen när man ska behålla vikten byter man ut ena näven grönsaker mot kolhydrater :) Detta alla de tre stora målen om dagen, sen ett mellanmål med halva portionen :) Tycker den fungerar riktigt bra, och det är lätt att ha med sig när man ska äta hemifrån!

Sen är ju vardagsmotion en superlätt grej att ta med, som gör väldigt mycket. 10.000steg om dagen är sjukt bra mål att ha! Det är genomsnittet för en "aktiv" person :)

• Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 00:37:05 följande:
    Förlåt men vad är handflatemetoden minus? 

Det låter som du har kommit en bra bit på väg. Känner mig faktiskt genast lite mer peppad :) 
    Ja, nu fick du den infon också^^

Vad bra! Jag är sjukt peppad också faktiskt ;) haha
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (50) skrev 2014-01-13 00:13:25 följande:
    Jag är på! :)

Hade från början 50 kg att gå ner, har redan gått ner en hel del så nu har jag 21 kg kvar att bekämpa ;) 
    Började i måndags och har hittills gått ner 3,8 kg. Fungerar bra än så länge, men det brukar ju fungera ett par veckor innan man tappar sugen... Men jag har gjort det förr och ska kunna göra det igen!

Vad grymma ni är som kämpar! :D Blir motiverad av att läsa i denna tråd! :D
    Hej och välkommen!

Oj, du har ju inte mycket kvar då. Starkt av dig att gå ner 30 kg! Bra jobbat!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (50) skrev 2014-01-13 00:13:25 följande:
    Jag är på! :)

Hade från början 50 kg att gå ner, har redan gått ner en hel del så nu har jag 21 kg kvar att bekämpa ;) 
    Började i måndags och har hittills gått ner 3,8 kg. Fungerar bra än så länge, men det brukar ju fungera ett par veckor innan man tappar sugen... Men jag har gjort det förr och ska kunna göra det igen!

Vad grymma ni är som kämpar! :D Blir motiverad av att läsa i denna tråd! :D

Woho! 

WOW, sjukt imponerad! Över hälften som redan är avklarat, detta kommer ju gå sjukt bra för dig! :D

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-13 00:37:12 följande:

Det låter som att du har ett vinnande koncept iaf! :)

Har du läst om deras handflate-metod, den är super för när det kommer till portionsstorlek?

Dvs en handflata stor (och tjock) protein, och tre nävar grönsaker när man går ner i vikt. Sen när man ska behålla vikten byter man ut ena näven grönsaker mot kolhydrater :) Detta alla de tre stora målen om dagen, sen ett mellanmål med halva portionen :) Tycker den fungerar riktigt bra, och det är lätt att ha med sig när man ska äta hemifrån!

Sen är ju vardagsmotion en superlätt grej att ta med, som gör väldigt mycket. 10.000steg om dagen är sjukt bra mål att ha! Det är genomsnittet för en "aktiv" person :)

Jamen det låter som "näve- metoden". Jag kallar den det för jag hörde av en dietist en gång att den bästa mängden mat är den mängden som är lika stor som ens egna näve. Men det är HELA portionen. Den ska ätas regelbundet, ca var 3dje timme. Då är man lagom mätt hela tiden. 

Men just nu tänkte jag mer det som du beskriver. Det är lättare att successivt trappa ner på portionerna för det finns inget värre än att gå hungrig. 

10.000 steg vet jag inte om jag kommer upp i nu. Måste nog skaffa mig en stegräknare. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-12 23:10:29 följande:
    Hur många av er räknar kalorier? Jag gör det (älskar scanfunktionen i Lifesum) och blir så förvånad ibland över hur mycket kalorier vissa saker innehåller. Ex ett litet tortillabröd innehåller 120 kalorier! 120! Behöver jag påpeka att jag öppnade upp tortillabrödet och endast åt fyllningen idag när vi åt fajitas?

Li - Starkt av dig att endast äta halva och sedan kasta! Jag hade nog letat upp en hel chokladask och moffat i mig!

Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.

Jag använder också lifesum, tycker den är kanon :). Ja, man blir verkligen förvånad hur mkt kcal saker innehåller, därför väljer jag hellre grönsaker och sallad till middag för att fylla ut och väldigt liten portion kolhydrater, för att bli mätt :).

Jag väger typ allt också, för att få en bild över en normal portion. Och nu kan jag hålla mig mätt på en "normal" portion också.

Nya dag, nya tag :). Och ny vecka tom, nu blickar jag framåt, målet denna veckan är att inte falla dit någon dag, hålla mig inom gränsen på kalorierna, och få en lagom dos motion varje dag :D . Det klarar jag lätt :))

(I vanliga fall hade jag aldrig slutat äta snickerset , när jag väl hade börjat - kvittar hur glad, sur eller ledsen jag varit)
  • Anonym (Victoria)

Godmorgon på er tjejer!

Ny vecka - nya tag! Börjar bra här tycker jag eftersom jag äntligen är uppe i tid!
    Mitt mål denna veckan blir att inte trilla dit precis som du Li skriver och att ta minst EN promenad varje dag! Får börja där.

Svar på tråden Anonyma viktklubben