• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-12 11:41:57 följande:
    Grattis! Det är ju ett jättefint resultat!! :) Eftersom du är så duktig med träningen så kan det ju faktiskt gå att hålla det tempot :) Alltså, jag blir faktiskt mer och mer peppad på att börja röra mer på mig när jag läser dina inlägg. Från och med imorgon måste det bli minst en promenad per dag! Det får bli mitt nya löfte!

Kul att jag inspirerar. :) Jag gillar att träna så jag har det väl lite lättare även om jag också kan känna att det tar emot att gå till gymmet. Men jag tror bara man måste hitta något man gillar att göra så kommer motivationen av sig själv. Så för att pusha dig lite mer, ikväll ska jag på skivstång igen :) Kondition igår, styrka idag så får man balans på träningen. :)
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-12 11:33:56 följande:
    Det här tar vi igen! Du var garanterat inte värre än mig.... Ska försöka att inte tänka på det utan dra lärdom från det :/ Var på utflykt, kom iväg försent så hann inte handla innan och då blev det minutbiff med pommes till middag.. och sen en del godis och chips på det i soffan. Tror jag bara tappade allt, var så trött men egentligen varken hungrig eller sugen :/ Fortfarande mätt faktiskt! Jag älskar rödvin, men vet att om jag tar ett glas så slinker det gärna ner några kex med ost eller liknande så försöker avstå tills vidare.

Det tar du igen! Nu vet du ju att det "bara" är att planera bättre så att du inte hamnar i samma fälla igen. Planering är verkligen a och o så att man vet vad man ska äta och göra kloka val innan man är hungrig.
  • Anonym (Bettan)

Nu är dagens träning avklarad här med:) blev en timme på gymet! Svårt att ta sig dit men skönt när man gjort det, då skakar endorfinerna loss minsann:)

• Anonym (Tjock rullstolskörare.)

Jag skulle behövs tips

• Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-12 11:54:06 följande:
    Tummen upp säger jag bara!! :)

Jag tror att vi kvinnor i regel har svårare att gå ner i vikt p.g.a. att vi har ett mer "instabilt" flöde av hormoner i kroppen som beror av just vår menstruationscykel. Sen kanske det också beror på att män har en högre testosteronhalt än kvinnor? Det är det enda jag kan komma på iallafall...
    Duktig du är med träning också Alice!

Stort grattis iallafall, och sen kanske det "egentligen" är mer minus pågen t.o.m. eftersom du har mens nu!

Asså, jag missar hela tiden inlägg :P Tramsigt^^

Men jo, det är ju förmodligen så. Dessutom har jag världens sämsta metabolism. När de mätte den låg den låååångt under normalvärdet. 

Och träningen har jag börjat älska bara för några år sedan. Ger sånt bra utlopp för negativa känslor:)

Tack! Jag måste ta detta som positivt, är bara så kass på att ta åt mig av mina prestationer :) Hjälper när andra påminner en haha... 

• Anonym (Tjock rullstolskörare.)

Jag skulle behövs tips inför kommande veckas handling. Imorgon skrivs listan å på tisdag får jag handlat !!

Så plocka fram era bästa tips och råd inför listan !! Handlar på Willys.

Frukostar/lunch/middag/mellanmål/bra och nyttigt "godis" och gärna sånt man kan ta när sötsug å hunger smyger sig fram framåt kvällen.

• Anonym (Li)

Fy vad jag mår dåligt idag. Sambon och jag har bråkat mer än vi någonsin har gjort. Han tycker vi ska tänka över vårt förhållande.. men mår iaf kass. Är så sugen på att bara vräka i mig allt godis i hela skafferiet, även köra och köpa ett gäng semlor.

Än har jag kunnat hindra mig, vet att det det inte får mig att må bättre :(

• Anonym (Alice)
    Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-12 18:18:00 följande:
    Jag skulle behövs tips inför kommande veckas handling. Imorgon skrivs listan å på tisdag får jag handlat !!

Så plocka fram era bästa tips och råd inför listan !! Handlar på Willys.

Frukostar/lunch/middag/mellanmål/bra och nyttigt "godis" och gärna sånt man kan ta när sötsug å hunger smyger sig fram framåt kvällen.

Pauluns har en gröt som kan vara trevlig att äta på morgonen. Finns olika smaker, rätt bra innehåll och man håller sig mätt :) 

Mycket frukt och grönt. 

Ägg är superbra och nyttigt. Du kan göra scrambled eggs, äta de kokta, kanske en grönsaksomelett om det är något du gillar... Möjligheter är oändliga. 

Om du vill kunna äta "pasta" utan att behöva räkna på det, så finns det nudlar gjorda på algmjöl. 10kcal per 100g, och smakar som glasnudlar. Shirataki har jag för mig att de heter, och finns i de flesta större Coop-butiker vet jag. 

Till mellanmål tar jag nästan alltid en måltidsbar, då det är lätt att ha med sig om man är ute på stan eller något annat på eftermiddagen. 

Om du kan äta mjölkprodukter så är ju kvarg/kesella/keso supernyttigt med mycket protein :)

• Anonym (Alice)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-12 18:20:21 följande:
    Fy vad jag mår dåligt idag. Sambon och jag har bråkat mer än vi någonsin har gjort. Han tycker vi ska tänka över vårt förhållande.. men mår iaf kass. Är så sugen på att bara vräka i mig allt godis i hela skafferiet, även köra och köpa ett gäng semlor.

Usch vad hemskt! Men håll ut och stå emot, du kommer bara må bättre för stunden, det kommer absolut inte ge någon större nytta. Du är värd mer än så! 

Massa kramar och styrka till dig! Vi finns här om du behöver prata ut.

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-12 18:20:21 följande:

Men nej.. Sådana där jävla dagar! Jag hoppas att det löser sig för er.

Är nog ingen tröst men vet hur du känner dig, man vill bara sticka nånstans där ingen ser en, eller gömma sig. Och jag brukar med söka trösten i maten/godis/kakor då, men som du skriver så mår man ju inte bättre utav det.

Stor styrke kram! Du fixar detta!
Svar på tråden Anonyma viktklubben