• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-12 18:20:21 följande:
    Fy vad jag mår dåligt idag. Sambon och jag har bråkat mer än vi någonsin har gjort. Han tycker vi ska tänka över vårt förhållande.. men mår iaf kass. Är så sugen på att bara vräka i mig allt godis i hela skafferiet, även köra och köpa ett gäng semlor.

Än har jag kunnat hindra mig, vet att det det inte får mig att må bättre :(
    Vad skönt att det känns bättre nu och gud vad stark du var som slängde resten av snickersen. Hoppas ni redde ut ert bråk! Jag och min sambo hade en kristid något år efter att vi fick barn, så du är inte ensam.

Kram till dig!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-12 14:51:02 följande:

Det tar du igen! Nu vet du ju att det "bara" är att planera bättre så att du inte hamnar i samma fälla igen. Planering är verkligen a och o så att man vet vad man ska äta och göra kloka val innan man är hungrig.
    Tack:) Ja, detta ska jag ta igen. Och dra lärdom av. Har planerat veckans mat här nu så ska iväg och handla innan jobb tänkte jag :)

Du ska vara stolt över helgen! Och inte har jag tänkt på att EN korv med bröd innehåller så många kalorier!! Får mig att fundera på om jag ska börja använda den där appen jag också... Man kommer väl in i det efter ett tag även om det känns krångligt i början!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-12 18:14:57 följande:
    Jag skulle behövs tips
    Jag tycker du har fått många bra tips (har själv kikat på dem!!). Kan nog inte komma på något att tillägga. Jag äter själv mycket kvarg (gillar märket Lindahls), äter alltid det till frukost med bär, håller mig mätt länge :)
    Frukt tycker jag clementiner är bra och lätt att ta med. Här hemma satsar vi mest på färska råvaror , mycket lax och kokt kyckling brukar det bli men även en del griskött (magert) och går att göra mycket av men också nötfärs. Ett tips skulle vara att köpa hem frysta påsar med brysselkål, broccoli och haricot verts. Näringen bibehålls väldigt bra då de fryses ner strax efter skörd :) Bra att dryga ut portionerna med och väldigt nyttigt!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-12 23:10:29 följande:
    Hur många av er räknar kalorier? Jag gör det (älskar scanfunktionen i Lifesum) och blir så förvånad ibland över hur mycket kalorier vissa saker innehåller. Ex ett litet tortillabröd innehåller 120 kalorier! 120! Behöver jag påpeka att jag öppnade upp tortillabrödet och endast åt fyllningen idag när vi åt fajitas?

Li - Starkt av dig att endast äta halva och sedan kasta! Jag hade nog letat upp en hel chokladask och moffat i mig!

Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.
    Jag funderar på att börja räkna, börjar bli frälst här ^^.

Min sambo vet att jag tänker lite mer på vad jag äter, att jag vill komma i form till sommaren. Det vill han också så han ska börja träna inom kort för att hinna bygga lite muskler. Men jag skulle nog inte säga till andra runt omkring att jag "bantar", eller vad man kallar det. Vet inte varför, har inte hamnat i någon sån situation än men känns som om folk kanske dömer? Tror det var därför jag gjorde tråden anonym från början. Egentligen kanske man ska vara mer öppen med det, vem bryr sig egentligen? :)

Smart det där att bara äta fyllningen föresten!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-12 23:31:38 följande:
    Ja me! Åh, jag vill så gärna komma mina gamla kläder snart. Men jag är realistisk och satsar på att ha nått mitt mål till jul. Jag är en rund å mjuk bullmamma som fött 2 barn de senaste 2 åren. VIIIIILL inte vara mjuk å go längre så 30 kg ska BORT! Så visst hänger jag me! Det här ska vi klara!
    Varmt välkommen bullmamman :)
    Tycker ditt koncept låter bra :) Jag kämpar med att börja motionera mer (eller alls...). Ska snart ut på en promenad har jag bestämt!

Tror absolut att du kan klara 30kg på ett år :) Vem vet, vi kanske kan hålla liv i denna tråden lääänge och fortsätta peppa varandra. Tycker ni alla är så himla trevliga och positiva här!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (50) skrev 2014-01-13 00:13:25 följande:
    Jag är på! :)

Hade från början 50 kg att gå ner, har redan gått ner en hel del så nu har jag 21 kg kvar att bekämpa ;) 
    Började i måndags och har hittills gått ner 3,8 kg. Fungerar bra än så länge, men det brukar ju fungera ett par veckor innan man tappar sugen... Men jag har gjort det förr och ska kunna göra det igen!

Vad grymma ni är som kämpar! :D Blir motiverad av att läsa i denna tråd! :D
    Vill hälsa dig också varmt välkommen!
    Och herregud, har du redan gått ner 30kg !!! Förvånad Det här kommer du fixa galant! Och stort grattis till -3,8kg på vecka!
  • Anonym (mammakropp)

Hakar på för lite pepp och för att inte "glömma" mitt projekt. 

Är 158cm lång oc vägde 52kg innan första barnet. Gick ner till den startvikten precis innan jag åter igen blev gravid. 2an föddes för knappt ett år sen och jag har nu väger idag 62kg. Det mesta sitter runt magen och lår fördelat så att kärlekshantagen är olika stora på vänster och höger sida. Mitt mål är att komma åt lite av mamma magen och kanske tappa några kg till. Om ja ska sätta en målvikt så ca 55kg. 

Då det är återgång till jobbet igen i vår och det är svårt att få till träning så kommer jag satsa på att röra mig mer i vardagen. Har så smått börjat gå för dagishämtning tor (6,5km)  och planerar att börja cykla den sträckan i vår. när det gäller maten försöker jag bli bättre på att laga sallad (testar lite nya salladsrecept) och försöka låta bli småätandet för att man inte har något bättre för sig.  

• Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 00:47:13 följande:
    Jamen det låter som "näve- metoden". Jag kallar den det för jag hörde av en dietist en gång att den bästa mängden mat är den mängden som är lika stor som ens egna näve. Men det är HELA portionen. Den ska ätas regelbundet, ca var 3dje timme. Då är man lagom mätt hela tiden. 

Men just nu tänkte jag mer det som du beskriver. Det är lättare att successivt trappa ner på portionerna för det finns inget värre än att gå hungrig. 

10.000 steg vet jag inte om jag kommer upp i nu. Måste nog skaffa mig en stegräknare. 
    Jo det är rätt likt :) Men här får man i sig mer mat haha... Man ska fortfarande äta 4mål om dagen, jag lägger till ett extra mellanmål visserligen om det blir en extra lång dag :) 

Stegräknare är awesome. Rätt kul att se hur man rör på sig vanligtvis :)
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 07:02:26 följande:
    Godmorgon på er tjejer!

Ny vecka - nya tag! Börjar bra här tycker jag eftersom jag äntligen är uppe i tid!
    Mitt mål denna veckan blir att inte trilla dit precis som du Li skriver och att ta minst EN promenad varje dag! Får börja där.

Gooodmorgon! ^^

Jag ska på ett möte med min person på itrim. Får se om jag klarar av henne bättre idag :P 

Men framförallt ska jag på 1,5h thaimassage som förhoppningsvis kommer laga hela kroppen som gör fruktansvärt ont för tillfället. Stor byst kan vara en gåva men också en förbannelse...

• Anonym (87,4)

Vågen stannade på 84 kg idag så jag är nöjd och glad och har motivationen på topp inför veckan. Jag har bestämt mig för att göra kloka val hela veckan även om jag inte kan väga maten (tack för handflata tipset, ska använda det) när jag är på konferens och ska äta på restaurang fyra middagar och luncher. Mitt mål är framför allt att inte gå upp till nästa måndag och kanske, kanske gå ner lite grann. Jag hoppas det ska gå genom att välja bort det uppenbart onyttiga som alkohol och fika och äta det som verkar nyttigast på menyn.

Svar på tråden Anonyma viktklubben