Anonym (Elin) skrev 2014-01-12 23:10:29 följande:
Hur många av er räknar kalorier? Jag gör det (älskar scanfunktionen i Lifesum) och blir så förvånad ibland över hur mycket kalorier vissa saker innehåller. Ex ett litet tortillabröd innehåller 120 kalorier! 120! Behöver jag påpeka att jag öppnade upp tortillabrödet och endast åt fyllningen idag när vi åt fajitas?
Li - Starkt av dig att endast äta halva och sedan kasta! Jag hade nog letat upp en hel chokladask och moffat i mig!
Hur har ni gjort? Har ni berättat för de runt omkring er att ni kämpar för att gå ner i vikt? En del (bland annat jag) brukar kunna tycka det är jobbigt att prata om sånt.
Jag funderar på att börja räkna, börjar bli frälst här ^^.
Min sambo vet att jag tänker lite mer på vad jag äter, att jag vill komma i form till sommaren. Det vill han också så han ska börja träna inom kort för att hinna bygga lite muskler. Men jag skulle nog inte säga till andra runt omkring att jag "bantar", eller vad man kallar det. Vet inte varför, har inte hamnat i någon sån situation än men känns som om folk kanske dömer? Tror det var därför jag gjorde tråden anonym från början. Egentligen kanske man ska vara mer öppen med det, vem bryr sig egentligen? :)
Smart det där att bara äta fyllningen föresten!