• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-13 08:55:56 följande:
    Jo det är rätt likt :) Men här får man i sig mer mat haha... Man ska fortfarande äta 4mål om dagen, jag lägger till ett extra mellanmål visserligen om det blir en extra lång dag :) 

Stegräknare är awesome. Rätt kul att se hur man rör på sig vanligtvis :)
    Det låter ju mer humant :D Det är ju lättare att hålla blodsockret på en normal nivå om man äter ofta. Brukar kurra i magen efter sisådär 3 h. 

Japp! En stegräknare ska det bli. Ska bli kul att se och hålla koll.
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-13 11:00:43 följande:
    Måndagsvägt mig, och det stannade på 79,3. Det känns lite för lite ner, när man känner sig såpass motiverad, men jag får väl trösta mig med att det ändå var neråt och inte uppåt. Ska försöka ta mig i kragen och gå nån promenad, men det känns så fasligt långsamt. Blir det bara vår så kommer jag att cykla till jobbet, men ännu är det inte riktigt läge. Men att bättra på kondisen innan dess vore inte helt fel! Cykla trivs jag med, för det känns inte som träning. Man gör det inte bara för att träna, utan för att i första hand ta sig dit man ska, utan att belasta varesig miljön eller plånboken onödigt mycket. Det tänket funkar bättre som motivation för mig än att försöka bli snygg eller stark. Maten går fortsatt bra. Jag lyckades dämpa sötsuget jag lagt mig till med underhållstekniker med en flaska mivitotal. Återigen tror jag att eventuella brister på vitaminer/mineraler/spårämnen kan skapa sug efter det ena eller andra. Jag brukar dock inte ta till tillskott annat än en kort period, för att återskapa nån slags balans. Annars är det hundra gånger bättre att äta näringsrik mat istället. Men det är så skönt att jag hittat metoder att kontrollera mitt sötsug. Det har varit sötsuget som kontrollerat mig fram tills för två år sen då jag ändrade kosten.
    Det tar väl sin tid innan kroppen fattar och sätter igång maskineriet. Trösta dig med att du inte har så hiiimla mkt att gå ner så därför vill kroppen spara på det. :D Men det går upp å ner hela tiden. Det är bara att skriva av dig här när du känner att det är på nedgång. 

Visst går det fort att vänja kroppen vid sund mat. Men sen ska ju vanorna bort också :) Det tar väl sin tid. När jag slutade med socker i teet när jag var gravid gick det bara ett par dagar så var jag avvand. Det var då inte gott med socker längre. 
  • Anonym (IA)

Det vore lite kul att skaffa en stegräknare och se hur mycket jag går i jobbet. Jag vikarierar i äldrevården, och lite beroende på vilken arbetsplats jag blir utringd till så varierar det förstås. Men på något ställe sätter man knappt ner rumpan annat än på rasten, och då får man nog ihop en hel del skulle jag tro. Antagligen är jobbet räddningen för mig, eftersom jag har så svårt att motivera mig till motion på fritiden. Men nu ska jag försöka få till något litet i alla fall!

• Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 12:45:02 följande:
    Det låter ju mer humant :D Det är ju lättare att hålla blodsockret på en normal nivå om man äter ofta. Brukar kurra i magen efter sisådär 3 h. 

Japp! En stegräknare ska det bli. Ska bli kul att se och hålla koll.

Jomen precis :) Dels det, dels så boostar det metabolismen rejält när man har flera mindre, regelbundna måltider... 

:D

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-13 10:03:45 följande:
    En av de största fördelarna med att ha börjat äta bättre, och röra på sig mer är garanterat att jag är mycket piggare! Så skönt det är!

Någon mer som känner sig piggare?
    Ha en bra måndag:)
    Absolut! Solen idag gör väl också sitt. Äntligen är våren på G. Snart. :D
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (svärmor, känslig) skrev 2014-01-13 09:48:46 följande:
    Hej alla tjockisar.

Idag väger jag 90,8, going down.
    Hej! 

Åt rätt håll då:) 

Vet inte vad jag väger exakt utan jag följer klädstorlekarna. Vågar väl inte se sanningen....hahahaa
  • Anonym (Elin)

-2,6 kg på en vecka blev det för mig. Helt okej! Planen var att gå till barnmorskan idag men en trasig bil ställde till det så jag fick avboka tiden och laga bil istället. Jag hoppas på att kanske komma ut en sväng ikväll men vi får se. Tänkte be min mormor passa lilltjejen imorgon på dan så att jag kan åka till gymmet en sväng.

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-13 11:32:38 följande:
    Gjorde en vägning för att få koll på läget då jag mkt sällan väger mig och mer har höftat på viktfrågan tidigare. Vägde 62,7kg dvs 0,7kg mer än jag har sagt till mig själv tidigare. Kändes direkt som ett bakslag men borde kanske inte se det så. 

Har idag iaf lämnat på dagis med apostlahästarna dvs 6,5km promenad och sen dammsugit halva huset. Har nu precis intagit en lunch bestående av en bönsallad med en clementin till efterrätt. 
    Äsch! Vågar ska man lite lita på för mkt. Väg dig en gång i veckan och försök inte hänga upp dig på nuffrorna. De är bara till för att visa ett ungefär vad du väger. Det skiftar ju några gram hit å dit beroende på vilken tid på dygnet du väger dig, när i månaden och om du för tillfället har mycket vätska i kroppen. tex. Så låt dig inte nedslås av de elakingarna :)
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-13 11:04:30 följande:
    Ett litet tips för den som är godissugen. Skär ett äpple i små tärningar, lägg i en burk med lock, strö på kanel, sätt på locket och skaka. Brukar göra det till min son när vi ska åka bil lite längre. Han blir enormt speedad av socker, och det funkar faktiskt toppen som bilgodis åt barn (och vuxna med).
    Gott!

Kanel sägs ju också normalisera blodsockernivån. 
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-13 12:54:36 följande:
    Det vore lite kul att skaffa en stegräknare och se hur mycket jag går i jobbet. Jag vikarierar i äldrevården, och lite beroende på vilken arbetsplats jag blir utringd till så varierar det förstås. Men på något ställe sätter man knappt ner rumpan annat än på rasten, och då får man nog ihop en hel del skulle jag tro. Antagligen är jobbet räddningen för mig, eftersom jag har så svårt att motivera mig till motion på fritiden. Men nu ska jag försöka få till något litet i alla fall!
    Tänkte också skaffa stegräknare men när jag tittar in i butiken nu så ser jag att det är slutsålt på alla modeller :( 
Svar på tråden Anonyma viktklubben