Anonym (IA) skrev 2014-01-13 11:00:43 följande:
Måndagsvägt mig, och det stannade på 79,3. Det känns lite för lite ner, när man känner sig såpass motiverad, men jag får väl trösta mig med att det ändå var neråt och inte uppåt. Ska försöka ta mig i kragen och gå nån promenad, men det känns så fasligt långsamt. Blir det bara vår så kommer jag att cykla till jobbet, men ännu är det inte riktigt läge. Men att bättra på kondisen innan dess vore inte helt fel! Cykla trivs jag med, för det känns inte som träning. Man gör det inte bara för att träna, utan för att i första hand ta sig dit man ska, utan att belasta varesig miljön eller plånboken onödigt mycket. Det tänket funkar bättre som motivation för mig än att försöka bli snygg eller stark. Maten går fortsatt bra. Jag lyckades dämpa sötsuget jag lagt mig till med underhållstekniker med en flaska mivitotal. Återigen tror jag att eventuella brister på vitaminer/mineraler/spårämnen kan skapa sug efter det ena eller andra. Jag brukar dock inte ta till tillskott annat än en kort period, för att återskapa nån slags balans. Annars är det hundra gånger bättre att äta näringsrik mat istället. Men det är så skönt att jag hittat metoder att kontrollera mitt sötsug. Det har varit sötsuget som kontrollerat mig fram tills för två år sen då jag ändrade kosten.
Det tar väl sin tid innan kroppen fattar och sätter igång maskineriet. Trösta dig med att du inte har så hiiimla mkt att gå ner så därför vill kroppen spara på det. :D Men det går upp å ner hela tiden. Det är bara att skriva av dig här när du känner att det är på nedgång.
Visst går det fort att vänja kroppen vid sund mat. Men sen ska ju vanorna bort också :) Det tar väl sin tid. När jag slutade med socker i teet när jag var gravid gick det bara ett par dagar så var jag avvand. Det var då inte gott med socker längre.