• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (bullmamman)

Vet nån var man kan skaffa sig en stegräknare? Lagom prisklass. 

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-13 12:55:58 följande:

Jomen precis :) Dels det, dels så boostar det metabolismen rejält när man har flera mindre, regelbundna måltider... 

:D

Precis vad jag behöver nu. Kan koffeintabletter hjälpa till på traven kanske? 
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-13 13:05:05 följande:
    -2,6 kg på en vecka blev det för mig. Helt okej! Planen var att gå till barnmorskan idag men en trasig bil ställde till det så jag fick avboka tiden och laga bil istället. Jag hoppas på att kanske komma ut en sväng ikväll men vi får se. Tänkte be min mormor passa lilltjejen imorgon på dan så att jag kan åka till gymmet en sväng.
    Go girl Glad
  • Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 13:11:35 följande:
    Vet nån var man kan skaffa sig en stegräknare? Lagom prisklass. 
    Vad är en "lagom" prisklass för dig? :) De flesta sportbutiker har ju det (både online och i butik), itrim säljer det både offline och online... Har för mig att clas ohlson och teknikmagasinet etc brukar ha någon modell...
  • Anonym (IA)

Stegräknare brukar väl finalstatus ladda ner som app till smartphones. Tyvärr har jag inte tillräckligt med minne för en sån "lyx-app".

Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 12:53:04 följande:
    Det tar väl sin tid innan kroppen fattar och sätter igång maskineriet. Trösta dig med att du inte har så hiiimla mkt att gå ner så därför vill kroppen spara på det. :D Men det går upp å ner hela tiden. Det är bara att skriva av dig här när du känner att det är på nedgång.  Visst går det fort att vänja kroppen vid sund mat. Men sen ska ju vanorna bort också :) Det tar väl sin tid. När jag slutade med socker i teet när jag var gravid gick det bara ett par dagar så var jag avvand. Det var då inte gott med socker längre. 

Den stora utmaningen för mig är nog mer att bli lite vältränad. Men jag är väl inte tillräckligt fåfäng, hehe. Eftersom jag har skadat knäna flera gånger så är det nog bättre för kroppen att väga lite mindre. Och lite extra styrka skadar nog inte heller. Så lätt att förstå rent intellektuellt, men min inneboende latmask tycks helt immun mot intellekt.
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-13 13:18:34 följande:
    Vad är en "lagom" prisklass för dig? :) De flesta sportbutiker har ju det (både online och i butik), itrim säljer det både offline och online... Har för mig att clas ohlson och teknikmagasinet etc brukar ha någon modell...
    Ett par hundra är lagom. Fem för mycket. Kollade online på apotea, för jag ska ändå beställa därifrån, men de var slut. Ska väl kolla runt på andra ställen med. Tack för tipsen! 
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-13 13:20:53 följande:
    Stegräknare brukar väl finalstatus ladda ner som app till smartphones. Tyvärr har jag inte tillräckligt med minne för en sån "lyx-app".
    Den stora utmaningen för mig är nog mer att bli lite vältränad. Men jag är väl inte tillräckligt fåfäng, hehe. Eftersom jag har skadat knäna flera gånger så är det nog bättre för kroppen att väga lite mindre. Och lite extra styrka skadar nog inte heller. Så lätt att förstå rent intellektuellt, men min inneboende latmask tycks helt immun mot intellekt.
    Min telefon är inge smart alls :) 

Precis vad jag tänkte på. Tidigare har jag tränat en massa för att gå ner i vikt och det har gått myyyycket långsamt. Därför tar jag tag i själva fettet först och sen när det är avskalat trimmar jag musklerna. 

Skrattande 
  • Anonym (bullmamman)

Någon som har fler mellanmålstips? Nötter ska man ju kunna ta en handfull, om man nu inte tar flera händer fulla :) Helst mandel. Torkad frukt som aprikos kan man ju ta ett par stycken....

• Anonym (Jessica)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 14:00:15 följande:
    Någon som har fler mellanmålstips? Nötter ska man ju kunna ta en handfull, om man nu inte tar flera händer fulla :) Helst mandel. Torkad frukt som aprikos kan man ju ta ett par stycken....
    Färsk frukt är bättre än torkad har jag för mig. Mindre fruktsocker. 

Morötter är ofta underskattade. Annars tycker jag att banan är praktiskt som sjutton. Gott, mättande och nyttigt, enda nackdelen är att den kan innehålla en del kalorier. Men lätt värt om man blir mätt.
  • Anonym (Elin)

Jag måste bara tipsa om en sida som har sport-bh i större storlek. Jag har alltid haft svårt att hitta någon som passar som inte kostar en förmögenhet men på www.timarco.se hittade jag i min storlek. De har fri frakt på allt dessutom.

Svar på tråden Anonyma viktklubben