• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (svärmor, känslig)

Hej alla tjockisar.

Idag väger jag 90,8, going down.

• Anonym (Bettan)

En av de största fördelarna med att ha börjat äta bättre, och röra på sig mer är garanterat att jag är mycket piggare! Så skönt det är!

Någon mer som känner sig piggare?

Ha en bra måndag:)

• Anonym (IA)

Måndagsvägt mig, och det stannade på 79,3. Det känns lite för lite ner, när man känner sig såpass motiverad, men jag får väl trösta mig med att det ändå var neråt och inte uppåt. Ska försöka ta mig i kragen och gå nån promenad, men det känns så fasligt långsamt. Blir det bara vår så kommer jag att cykla till jobbet, men ännu är det inte riktigt läge. Men att bättra på kondisen innan dess vore inte helt fel! Cykla trivs jag med, för det känns inte som träning. Man gör det inte bara för att träna, utan för att i första hand ta sig dit man ska, utan att belasta varesig miljön eller plånboken onödigt mycket. Det tänket funkar bättre som motivation för mig än att försöka bli snygg eller stark. Maten går fortsatt bra. Jag lyckades dämpa sötsuget jag lagt mig till med underhållstekniker med en flaska mivitotal. Återigen tror jag att eventuella brister på vitaminer/mineraler/spårämnen kan skapa sug efter det ena eller andra. Jag brukar dock inte ta till tillskott annat än en kort period, för att återskapa nån slags balans. Annars är det hundra gånger bättre att äta näringsrik mat istället. Men det är så skönt att jag hittat metoder att kontrollera mitt sötsug. Det har varit sötsuget som kontrollerat mig fram tills för två år sen då jag ändrade kosten.

• Anonym (IA)

Ett litet tips för den som är godissugen. Skär ett äpple i små tärningar, lägg i en burk med lock, strö på kanel, sätt på locket och skaka. Brukar göra det till min son när vi ska åka bil lite längre. Han blir enormt speedad av socker, och det funkar faktiskt toppen som bilgodis åt barn (och vuxna med).

• Anonym (mammakropp)

Gjorde en vägning för att få koll på läget då jag mkt sällan väger mig och mer har höftat på viktfrågan tidigare. Vägde 62,7kg dvs 0,7kg mer än jag har sagt till mig själv tidigare. Kändes direkt som ett bakslag men borde kanske inte se det så. 

Har idag iaf lämnat på dagis med apostlahästarna dvs 6,5km promenad och sen dammsugit halva huset. Har nu precis intagit en lunch bestående av en bönsallad med en clementin till efterrätt. 

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-13 03:38:59 följande:

Jag använder också lifesum, tycker den är kanon :). Ja, man blir verkligen förvånad hur mkt kcal saker innehåller, därför väljer jag hellre grönsaker och sallad till middag för att fylla ut och väldigt liten portion kolhydrater, för att bli mätt :).

Jag väger typ allt också, för att få en bild över en normal portion. Och nu kan jag hålla mig mätt på en "normal" portion också.

Nya dag, nya tag :). Och ny vecka tom, nu blickar jag framåt, målet denna veckan är att inte falla dit någon dag, hålla mig inom gränsen på kalorierna, och få en lagom dos motion varje dag :D . Det klarar jag lätt :))

(I vanliga fall hade jag aldrig slutat äta snickerset , när jag väl hade börjat - kvittar hur glad, sur eller ledsen jag varit)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 07:02:26 följande:
    Godmorgon på er tjejer!

Ny vecka - nya tag! Börjar bra här tycker jag eftersom jag äntligen är uppe i tid!
    Mitt mål denna veckan blir att inte trilla dit precis som du Li skriver och att ta minst EN promenad varje dag! Får börja där.
    Gomorrn!

Bra inställning! Nya friska tag :)

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 07:18:13 följande:
    Jag tycker du har fått många bra tips (har själv kikat på dem!!). Kan nog inte komma på något att tillägga. Jag äter själv mycket kvarg (gillar märket Lindahls), äter alltid det till frukost med bär, håller mig mätt länge :)
    Frukt tycker jag clementiner är bra och lätt att ta med. Här hemma satsar vi mest på färska råvaror , mycket lax och kokt kyckling brukar det bli men även en del griskött (magert) och går att göra mycket av men också nötfärs. Ett tips skulle vara att köpa hem frysta påsar med brysselkål, broccoli och haricot verts. Näringen bibehålls väldigt bra då de fryses ner strax efter skörd :) Bra att dryga ut portionerna med och väldigt nyttigt!
    Samma här! Gillar de frysta haricot vertes, broccoli, brysselkål och ärter. Smidigt, nyttigt och gott! Men den där kvargen KAN jag bara inte lära mig gilla :) Ett bra alternativ till den? 
  • Anonym (Jessica)

Herregud vad aktiva ni är här hela tiden. Jag kommer aldrig hinna med :)

Kommer försöka hänga här från stund till stund för att få tips och dela med mig utav min enorma vishet (höhöhö).

Rapport från veckan: Jag har varit sjukt duktig. Det enda onyttiga som slank ner var tre pepparkakor, och ja, en flaska vin ... men jag ersatte middagen med den. Osunt ur alla perspektiv utan kalorimässigt. Extra duktig i allt detta är att jag samtidigt avstår cigaretter (snus är min nya grej). Är sjukt stolt över mig. 
    Vågen stod i dag på 73,4. Det lilla kilot betyder ingenting, upp och ner ett kilo går man lätt. Om vågen visar 92 någonting näsa vecka ska jag fortsätta som en idiot tills jag når 69. Sedan får det vara stopp tror jag. 

Viktoria: Läste jag 4 kilo (minnet är kort). Det är ju helt vansinnigt bra.

Det verkar som om det går bra för de flesta utav er. Helt grymt ju. Hoppas, hoppas att alla är lika grymma om en månad!

Idag ska jag ge mig iväg och köpa en matvåg, så att jag på allvar vet hur mycket det är jag får i mig.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 12:36:21 följande:
    Samma här! Gillar de frysta haricot vertes, broccoli, brysselkål och ärter. Smidigt, nyttigt och gott! Men den där kvargen KAN jag bara inte lära mig gilla :) Ett bra alternativ till den? 
    Kvarg är fanimej inget roligt. Det och keso får det att vända sig i magen på mig.

Lyxa till det med Turkisk yoghurt (10%). Jag har ingen koll på hur pass många fler kalorier den innehåller, men det kanske kan vara värt det?

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 07:41:09 följande:
    Varmt välkommen bullmamman :)
    Tycker ditt koncept låter bra :) Jag kämpar med att börja motionera mer (eller alls...). Ska snart ut på en promenad har jag bestämt!

Tror absolut att du kan klara 30kg på ett år :) Vem vet, vi kanske kan hålla liv i denna tråden lääänge och fortsätta peppa varandra. Tycker ni alla är så himla trevliga och positiva här!
    Tackar! Skrattande

Jamenvisst! Det handlar ju om att iaf försöka och att ge sig f-n på att gå ner i vikt. Inte minst för den allmänna hälsans skull. Man mår ju så mkt bättre både i kroppen å i knoppen. Prommis är en bra start!

Hoppas jag klarar det. Jag hoppas också tråden lever kvar för nu är jag uppe i mood här och det är tack vare er! 
Svar på tråden Anonyma viktklubben