• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

Ang mellanmål, testa bananpannkaka. Det kanske kan vara något. Blanda 1 banan med 2 ägg och stek som vanligt. Blir ju ett par kalorier men man behöver inte äta upp allt...

Hallonkvarg tycker jag är smaskens!

Eller kanske en Alevo bar. Jag har blivit torsk på den med toffee-smak.

Till lunch har jag mixat 1/2 avocado, 1 msk lätt creme fraiche och haft ca 30 gram skalade räkor till. Riktigt gott! Har i vitlök oxå. Typ som guacemole med räkor till.

• Anonym (IA)

Å, tack! Just BH är ett stort bekymmer, som ofta stoppar mig från att röra på mig. Har aldrig hittat någon i min storlek, och undrar lite om en BH utan bygel verkligen klarar av att hålla lite större byst på plats om man tänker sig exempelvis springa?

• Anonym (Alice)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 14:00:15 följande:
    Någon som har fler mellanmålstips? Nötter ska man ju kunna ta en handfull, om man nu inte tar flera händer fulla :) Helst mandel. Torkad frukt som aprikos kan man ju ta ett par stycken....

Jag äter för det mesta barer.

Men annars fruktkesella med lite rostade nötter
    Ett ägg med valfri grönsak till
    En smoothie kanske fungerar också! :) 

Nu har det till slut även börjat snöa här nere i Skåne. Iskallt ute. Och mina favoritjeans, som är som sköna mysbyxor, börjar se ut som en blöja... Lite "puffig" vid rumpan haha... 

Ett tips som är supergott är 
    www.bodyrock.tv/2011/06/25/delicious-healthy-pizza-recipe/
    och
    www.sheerluxe.com/james-duigan-ultimate-clean-and-lean-lettuce-wrap.aspx

Fungerar både som lunch/middag eller mellanmål beroende på hur mycket man gör :)

• Anonym (Alice)

I allmänhet är pinterest ett underbart ställa att hitta inspiration på. Se bara till att vara mätta, annars är det rena tortyren :)

• Anonym (Elin)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-13 15:15:53 följande:
    Å, tack! Just BH är ett stort bekymmer, som ofta stoppar mig från att röra på mig. Har aldrig hittat någon i min storlek, och undrar lite om en BH utan bygel verkligen klarar av att hålla lite större byst på plats om man tänker sig exempelvis springa?

Jag brukar alltid ha bh utan bygel och en sporttop över men den jag köpte nu, en Swegmark Active räcker! Jag är helt förundrad! Nu vet jag iofs inte hur stor byst du har. Jag drar 95 E.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-13 15:05:28 följande:
    Jag måste bara tipsa om en sida som har sport-bh i större storlek. Jag har alltid haft svårt att hitta någon som passar som inte kostar en förmögenhet men på www.timarco.se hittade jag i min storlek. De har fri frakt på allt dessutom.

Jag använde rabattkoden W13SE oxå. ;)
  • Anonym (Victoria)

Här var det livat!

Idag har det faktiskt gått bra, förutom att det inte blev någon promenad. Var på väg ut men vände, det snöar och blåser, jag som ville ha vår!! Bor också i Skåne Alice ;)

Har varit en lång dag så nu slappar jag lite framför TV:n och dricker grönt te med tranbär, gör en varm iallafall :)

Hoppas ni alla har haft en bra start på veckan!

• Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 22:19:05 följande:
    Här var det livat!

Idag har det faktiskt gått bra, förutom att det inte blev någon promenad. Var på väg ut men vände, det snöar och blåser, jag som ville ha vår!! Bor också i Skåne Alice ;)

Har varit en lång dag så nu slappar jag lite framför TV:n och dricker grönt te med tranbär, gör en varm iallafall :)

Hoppas ni alla har haft en bra start på veckan!

Haha går så sjukt snabbt.. 

Åhååå, spännande ;) Men det är rätt äckligt nu ute... 

Jag har lyckats gå nästan 14.000 steg idag! Ho-ha!. Nu har jag bara massa mensvärk och vill spy dock -.- Dags att flytta på sig själv och datorn o lägga sig i sängen med dubbla täcken tror jag... 

• Anonym (87,4)

Tja gänget! Jag har flugit över till England idag och börjar konferensen i morgon. Klarade dagen lysande. Åt vanlig frukost och lunch hemma, inget på flyget och åt en vegetarisk pizza till middag som är nyttigare än det låter. Jättegod pizza som är gjord på libanesiskt flatbröd, tomatsås, fetaost och spenat. Fetaosten blev nog 100-200 kcal men det fanns plats för det i "budgeten". Ni får heja på mig resten av veckan nu så att jag klarar av att göra kloka val med alla konferensfrestelser!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-13 08:01:42 följande:
    Hakar på för lite pepp och för att inte "glömma" mitt projekt. 

Är 158cm lång oc vägde 52kg innan första barnet. Gick ner till den startvikten precis innan jag åter igen blev gravid. 2an föddes för knappt ett år sen och jag har nu väger idag 62kg. Det mesta sitter runt magen och lår fördelat så att kärlekshantagen är olika stora på vänster och höger sida. Mitt mål är att komma åt lite av mamma magen och kanske tappa några kg till. Om ja ska sätta en målvikt så ca 55kg. 

Då det är återgång till jobbet igen i vår och det är svårt att få till träning så kommer jag satsa på att röra mig mer i vardagen. Har så smått börjat gå för dagishämtning tor (6,5km)  och planerar att börja cykla den sträckan i vår. när det gäller maten försöker jag bli bättre på att laga sallad (testar lite nya salladsrecept) och försöka låta bli småätandet för att man inte har något bättre för sig.  
    Hej och välkommen mammakropp!

Tror du kommer nå ditt mål redan fram till sommaren om du kommer röra så mycket på dig!
    Duktigt med städningen idag också :)

Hittar du några goda salladsrecept får du gärna slänga in dem här!
Svar på tråden Anonyma viktklubben