• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-13 08:58:39 följande:

Gooodmorgon! ^^

Jag ska på ett möte med min person på itrim. Får se om jag klarar av henne bättre idag :P 

Men framförallt ska jag på 1,5h thaimassage som förhoppningsvis kommer laga hela kroppen som gör fruktansvärt ont för tillfället. Stor byst kan vara en gåva men också en förbannelse...

Åh gud vad härligt det där lät med thaimassage! Jag har aldrig gått på massage när jag tänker efter, borde kanske unna sig det någon gång! Vad kostar det ung?

Haha, ursäkta att jag skrattar, men tyckte det där sistnämnda lät så roligt!

Vad duktig du är som gått så mycket idag! Läste att du också bor i Skåne, riktigt burrväder vi fått nu ju! Haha, vi har kvar julgranen fortfarande, passar ju finfint nu! ^^

Föresten, vad är pinterest för något?? :)

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-13 22:29:41 följande:
    Tja gänget! Jag har flugit över till England idag och börjar konferensen i morgon. Klarade dagen lysande. Åt vanlig frukost och lunch hemma, inget på flyget och åt en vegetarisk pizza till middag som är nyttigare än det låter. Jättegod pizza som är gjord på libanesiskt flatbröd, tomatsås, fetaost och spenat. Fetaosten blev nog 100-200 kcal men det fanns plats för det i "budgeten". Ni får heja på mig resten av veckan nu så att jag klarar av att göra kloka val med alla konferensfrestelser!
    Åh vad duktigt av dig! Fortsätt så så kommer det gå galant!! :) 
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-13 22:29:41 följande:
    Tja gänget! Jag har flugit över till England idag och börjar konferensen i morgon. Klarade dagen lysande. Åt vanlig frukost och lunch hemma, inget på flyget och åt en vegetarisk pizza till middag som är nyttigare än det låter. Jättegod pizza som är gjord på libanesiskt flatbröd, tomatsås, fetaost och spenat. Fetaosten blev nog 100-200 kcal men det fanns plats för det i "budgeten". Ni får heja på mig resten av veckan nu så att jag klarar av att göra kloka val med alla konferensfrestelser!
    Du, grattis till 84 kilo idag! :)

Gud vad härligt, jag hoppas du får en underbar vistelse! Vad är det för väder där borta? Kom snö här idag, första snön, blev så paff när jag skulle ut på promenad!! Så det blev ingen... men maten har gått bra.
    Den där pizzan lät väldigt god och inte så onyttig, undrar om man kan göra något liknande hemma själv.

Jag kommer heja på dig, tror du fixar denna veckan galant trots massor av frestelser!! :)
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 22:42:28 följande:
    Åh gud vad härligt det där lät med thaimassage! Jag har aldrig gått på massage när jag tänker efter, borde kanske unna sig det någon gång! Vad kostar det ung?

Vad duktig du är som gått så mycket idag! Läste att du också bor i Skåne, riktigt burrväder vi fått nu ju! Haha, vi har kvar julgranen fortfarande, passar ju finfint nu! ^^

Det är guld värt! Men 1,5 timme här kostar 490kr, vilket är ett rätt bra pris i min stad :) 

Ingen fara, förstår dig :P 

Haha, vi hade inte ens någon från början då vi firade utomlands :) 

Pinterest.com är som en moodboard online. Man skapar sina egna boards och "pinnar" länkar med bilder. Kan vara allt från kläder, till resemål, till recept, till inredning, till gadgets... you name it! Man blir addicted på 0sekunder...

• Anonym (Victoria)
    Anonym (svärmor, känslig) skrev 2014-01-13 09:48:46 följande:
    Hej alla tjockisar.

Idag väger jag 90,8, going down.
    Hej svärmor, bra att det går neråt!! :)
    Känns som om jag själv äntligen fått upp motivationen igen efter helgen, nu kör vi på!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-13 10:03:45 följande:
    En av de största fördelarna med att ha börjat äta bättre, och röra på sig mer är garanterat att jag är mycket piggare! Så skönt det är!

Någon mer som känner sig piggare?
    Ha en bra måndag:)
    Ja, jag känner mig nog lite piggare också :) Har haft lite problem med att vända tillbaka dygnet efter ledigheten över jul, men det går åt rätt håll! Har inte godisfrossat så som jag brukar i helgen heller, hade inte gått upp något idag när jag tjuvvägde mig så det känns bra!

Men rörelsen har jag väl inte blivit bättre på... än!!

Hoppas du haft en fin måndag också Bettan :)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-13 11:00:43 följande:
    Måndagsvägt mig, och det stannade på 79,3. Det känns lite för lite ner, när man känner sig såpass motiverad, men jag får väl trösta mig med att det ändå var neråt och inte uppåt. Ska försöka ta mig i kragen och gå nån promenad, men det känns så fasligt långsamt. Blir det bara vår så kommer jag att cykla till jobbet, men ännu är det inte riktigt läge. Men att bättra på kondisen innan dess vore inte helt fel! Cykla trivs jag med, för det känns inte som träning. Man gör det inte bara för att träna, utan för att i första hand ta sig dit man ska, utan att belasta varesig miljön eller plånboken onödigt mycket. Det tänket funkar bättre som motivation för mig än att försöka bli snygg eller stark. Maten går fortsatt bra. Jag lyckades dämpa sötsuget jag lagt mig till med underhållstekniker med en flaska mivitotal. Återigen tror jag att eventuella brister på vitaminer/mineraler/spårämnen kan skapa sug efter det ena eller andra. Jag brukar dock inte ta till tillskott annat än en kort period, för att återskapa nån slags balans. Annars är det hundra gånger bättre att äta näringsrik mat istället. Men det är så skönt att jag hittat metoder att kontrollera mitt sötsug. Det har varit sötsuget som kontrollerat mig fram tills för två år sen då jag ändrade kosten.
    Jag förstår din frustration, det värsta jag vet är när man är riktigt taggad och gör "alla rätt" men står still i vikt. Du har ju som du säger ändå gått ner :)
    Jag längtar verkligen till våren nu! Vill ladda mp3:n med massa bra musik och ge mig ut i löpspåret! Även om jag bara kommer orka jogga 1 km i sträck i början....
    Vad är det för kosttillskott du äter periodvis, mivitotal? Köper man det på typ apoteket? Har tänkt på att man kanske borde äta vitamintillskott när man försöker gå ner i vikt så att man inte får brist på något.

• Anonym (Li)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-13 22:42:28 följande:

Jag är också skåning ;)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-13 14:00:15 följande:
    Någon som har fler mellanmålstips? Nötter ska man ju kunna ta en handfull, om man nu inte tar flera händer fulla :) Helst mandel. Torkad frukt som aprikos kan man ju ta ett par stycken....
    Nej, jag förstår att alla inte gillar kvarg, det är ju lite speciellt i smaken! Jag brukar nästan alltid blanda den med bärspad, från jordgubbar ex eller med ekologiskt vaniljpulver och lite vatten så den blir som yoghurt i konsistensen. Att äta den som den är har t.o.m. jag svårt för och jag brukar kunna äta det mesta ^^.

Ibland köper jag Västan ost 5% som jag tar en bit av i förbifarten. Eller morot och clementin har jag börjat äta en del av. Tycker också det är svårt med mellanmål faktiskt, speciellt om man ska ta det med sig!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Jessica) skrev 2014-01-13 12:37:11 följande:
    Herregud vad aktiva ni är här hela tiden. Jag kommer aldrig hinna med :)

Kommer försöka hänga här från stund till stund för att få tips och dela med mig utav min enorma vishet (höhöhö).

Rapport från veckan: Jag har varit sjukt duktig. Det enda onyttiga som slank ner var tre pepparkakor, och ja, en flaska vin ... men jag ersatte middagen med den. Osunt ur alla perspektiv utan kalorimässigt. Extra duktig i allt detta är att jag samtidigt avstår cigaretter (snus är min nya grej). Är sjukt stolt över mig. 
    Vågen stod i dag på 73,4. Det lilla kilot betyder ingenting, upp och ner ett kilo går man lätt. Om vågen visar 92 någonting näsa vecka ska jag fortsätta som en idiot tills jag når 69. Sedan får det vara stopp tror jag. 

Viktoria: Läste jag 4 kilo (minnet är kort). Det är ju helt vansinnigt bra.

Det verkar som om det går bra för de flesta utav er. Helt grymt ju. Hoppas, hoppas att alla är lika grymma om en månad!

Idag ska jag ge mig iväg och köpa en matvåg, så att jag på allvar vet hur mycket det är jag får i mig.
    Ja, jag säger detsamma, väldans vad aktivitet det är här men så kul! :)

Gud vad duktig du varit i helgen! Jag halkade dit ett par gånger, men i det stora hela är det en klar förbättring med tidigare helger. Och du, ett kilo är ändå ett kilo ;)

Jag håller tummarna för att du passerar 70-gränsen snart!! Vi får fortsätta peppa varandra så vi är lika motiverade om en månad :)

Det där med matvåg lät klokt. Velar fortfarande om jag ska börja med den appen, får se efter veckans vägning på fredag!
Svar på tråden Anonyma viktklubben