• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Li)

Vägde mig idag, vågen stod på 75,6 = -4,6 kg på två veckor :). (Bara ett kilo denna gången, men är nöjd med det )

• Anonym (Alice)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-14 08:36:27 följande:
    Vägde mig idag, vågen stod på 75,6 = -4,6 kg på två veckor :). (Bara ett kilo denna gången, men är nöjd med det )

Woho! Grattis! :D 

och godmorgon på er^^ Idag ska jag till gymmet, hu-ha. Om jag vaknar ordentligt snart dvs ^^

• Anonym (Tjock rullstolskörare.)

Fick en trevlig överraskning imorse !! Jag har dragit mig så länge med å ta en ny vikt, vart så rädd att de rusat iväg uppåt.

MEN 12kg NER sen i september :-O!!

Man ska inte skylla på mediciner, men när jag började med mycke tabletter så stack vikten upp enormt. Å i dagsläget så har jag bara en sort kvar. Visst, jag har plockat bort ris/pasta/potatis å ersatt med grönsaker. Men visst, har mycke övervikt kvar å kämpa med.

Men jag har iaf intygat mig själv att jag är inget hopplöst fall vad gäller vikten !!

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-14 10:41:49 följande:

Fick en trevlig överraskning imorse smile1.gif !! Jag har dragit mig så länge med å ta en ny vikt, vart så rädd att de rusat iväg uppåt.

MEN 12kg NER sen i september :-O!!

Man ska inte skylla på mediciner, men när jag började med mycke tabletter så stack vikten upp enormt. Å i dagsläget så har jag bara en sort kvar. Visst, jag har plockat bort ris/pasta/potatis å ersatt med grönsaker. Men visst, har mycke övervikt kvar å kämpa med.

Men jag har iaf intygat mig själv att jag är inget hopplöst fall vad gäller vikten smile5.gif !!

Det är ju galet bra!! Grattis!

Känner du dig peppad nu? Gick det bra med handlingen?
  • Anonym (87,4)

Hotellfrukost....vet ni hur onyttigt det är i England?! Det enda som var ok var någon sorts müsli (med socker givetvis), lättyoghurt och någon sorts fruktcocktail som säkert också hade socker i sig. Annars var det bara vitt rostat bröd, marmelad eller sylt och bacon, korv, stekt ägg och äggröra gjord på grädde. Jättebra om man äter enligt lchf men en mardröm när man försöker hålla kalorierna under 1500/dagen. Åt müsli, frukt och yoghurt men jag kommer vara görhungrig till lunch. Jag brukar äta hemgjord müsli, fet turkisk yoghurt och ett äpple till frukost. Den feta yoghurten gör att jag håller mig mätt till lunch. Som tur är har jag med mig två äpplen och en proteinbar om det blir olidligt. Men på plus sidan är här 10 grader, sol och ingen snö haha! :)

• Anonym (87,4)
    Fick en trevlig överraskning imorse !! Jag har dragit mig så länge med å ta en ny vikt, vart så rädd att de rusat iväg uppåt. MEN 12kg NER sen i september :-O!! Man ska inte skylla på mediciner, men när jag började med mycke tabletter så stack vikten upp enormt. Å i dagsläget så har jag bara en sort kvar. Visst, jag har plockat bort ris/pasta/potatis å ersatt med grönsaker. Men visst, har mycke övervikt kvar å kämpa med. Men jag har iaf intygat mig själv att jag är inget hopplöst fall vad gäller vikten !!

Det är ju suveränt! Bara att fortsätta på samma spår så är du snart nere på en vikt du trivs med.
  • Anonym (Alice)
    Fick en trevlig överraskning imorse !! Jag har dragit mig så länge med å ta en ny vikt, vart så rädd att de rusat iväg uppåt.

MEN 12kg NER sen i september :-O!! /---/
    Men jag har iaf intygat mig själv att jag är inget hopplöst fall vad gäller vikten !!
    Super! Grattis!! Det är faktiskt grymt jobbat :D Var stolt!^^
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-14 10:52:44 följande:
    Hotellfrukost....vet ni hur onyttigt det är i England?! ......
    Haha, English Breakfast är vidrigt i kalorisynpunkt. Men du lyckades bra! Fortsätt nu såhär så tror jag allting kommer gå super! :)

Jag kom precis hem ifrån gymmet. Kändes grymt skönt. Däremot stötte jag på ett gammalt ex som jag delvis inte sett på något år, delvis senast vi sågs så började han ge tecken på att han hade snokat upp vilka jag gick ut med, år efter att vi gjorde slut. Kunde blivit sjukt awkward, men även där kunde jag behålla lugnet och hälsa utan att bry mig särskilt mycket... Skönt att vara så i balans!^^
  • Anonym (Tjock rullstolskörare.)

Tack alla !! Ja man blir väldigt pepp när vågen visar mindre !!

Handlingen gick bra, inga sötsaker alls idag faktiskt. Äter inte så mycke sånt, men finns de hemma är de svårt å motstå ibland.

Hur ofta väger ni andra er??

• Anonym (Alice)

Egentligen försöker jag låta bli att väga mig... Så nu blir det rätt oregelbundet. Men egentligen vill jag inte väga mig mer än en gång i veckan... 

Nu är jag nog mer nyfiken på hur mycket vatten jag drar på mig under mensen, så kollar förloppet en gång om dagen :P

• Anonym (Saran)

Sådär. Nu har jag gått ner 1 kg nu. Har inte ansträngt mig men det är ändå ett kilo :)

Vikt nu: 60 kg

Svar på tråden Anonyma viktklubben