• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Bettan)

Jag väger mig varje torsdag:)

Är sugen på att väga mig typ dagligen men jag håller mig till en gång i veckan.

Har en app ( viktkoll ) som påminner varje vecka vid samma tid med.

Roligt att se sin egen "statistik"!

• Anonym (Tjock rullstolskörare.)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-14 19:06:33 följande:
    Egentligen försöker jag låta bli att väga mig... Så nu blir det rätt oregelbundet. Men egentligen vill jag inte väga mig mer än en gång i veckan... 

Nu är jag nog mer nyfiken på hur mycket vatten jag drar på mig under mensen, så kollar förloppet en gång om dagen :P

Ja, den där mensen påverkar ju kroppen rejält.
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-14 21:44:40 följande:
    Jag väger mig varje torsdag:)

Är sugen på att väga mig typ dagligen men jag håller mig till en gång i veckan.

Har en app ( viktkoll ) som påminner varje vecka vid samma tid med.

Roligt att se sin egen "statistik"!

Ja, en gång i veckan är nog lagom. Självklart individuellt. Men å väga sig varje dag tror iaf inte jag är bra eller alltså man kan ju pendla en del i vikt av olika anledningar. Men vill nån väga sig varje dag å de känns bra gör dom så visst.

Den appen ska jag kolla upp !!
    Anonym (Saran) skrev 2014-01-14 21:37:49 följande:
    Sådär. Nu har jag gått ner 1 kg nu. Har inte ansträngt mig men det är ändå ett kilo :)

Vikt nu: 60 kg

Grattis !! Ett kg är ett kg å så länge de är ner i vikt är de ju kanon !!
  • Anonym (Elin)

Tjock rullstolskörare - Vilken grym viktnedgång sen September! Jag tror absolut att du kommer att rasa i vikt om du håller dig till de kalorier/dag du bör äta.

Det var någon som eftersökte stegräknare. Hittade en på Sportamore som kostar 179 kr. Kan det vara ngt? De har även fri frakt. www.sportamore.se/m/produkt/silva-ex-plus-uni

• Anonym (fd)

Jag behöver gå ner 20 kilo i vikt. Jag köpte pulver och allt för att göra det.
    För tillfället kan jag inte ens promenera, då jag har ont i ett knä.

Men det går, förhoppningsvis.

• Anonym (mammakropp)

matmässigt en dålig dag igår. Fira en äldre släkting och bjöds på tai resturangens lunchbuffe och sen prinsenstårta. Kunde hålla mig iaf till att inte föräta mig och bara ta en liten tårtbit. Promenerade ca 3km som vardagsmotion. 

Ang vägning så har jag vägt mig ganska sällan och sen "gissat" mellan gångerna var jag borde befinna mig. Nu vägde jag mig i måndags och blev ju lite besviken då jag ju inbillat mig själv jag vägde mindre än jag gjorde. Så nu funderar jag på om jag ska börja veckoväga för att slippa gissa och för att få lite mer realtids feedback om jag är på rätt spår med mat och träning. 

Uppmuntrans handla en ny parkas häromdagen på postorder så jag ska kunna vara ute trots kylan. Min gamla vinterjacka är sen innan barnen föddes och de bredarehöfterna (och övrigt nytt hull) gör att den kasar upp och ser allment korvad ut så nu behövde här förnyas. Velade mellan en större storlek eller min vanliga men bestämde mig för att inte gå upp en storlek utan ist får jag väll se till och trimma in kroppen i denna om den visar sig vara lite i minsta laget. 

För övrigt så slutade jag amma för ca en månad sen och hoppas på att några mamma kg ska släppa med det även denna gång. Tillhör iaf inte de som rasar i vikt av amning snarare tvärt om.  

• Anonym (Elin)

Mammakropp - Jag har läst någonstans att många ser sina dåliga matdagar som nederlag och har dåligt samvete för det flera dagar, vissa ger till och med upp. Men man ska inte se det så. Man är inte mer än mänsklig. Dagen efter är en ny dag med nya möjligheter. De var här och hämtade våra köksluckor igår för lackering. Med andra ord är hela skafferiet blottat... Jag när äldsta dottern gick ut i hallen moffade jag snabbt i mig fyra punschpraliner. Jag skrev iaf ner det i min app så de kalorierna räknades med.

Om jackan skulle vara lite tight, se det som en utmaning!

• Anonym (87,4)

God morgon från England! Konferensen fortsätter. Gårdagen gick ganska bra, jag hann till och med jogga 25-30 min innan middagen. Middagen var en vegetariskt hamburgare och pommes frites så klart (det var typ nyttigaste alternativet).. Det var ingen stor portion så jag har inte så dåligt samvete. Drack ingen alkohol men drack två ginger beer som är typ ingefärsdricka. Inte så söt men har så klart socker i sig. Bara så trist att äta när man har typ vatten eller läsk att välja på när alla andra dricker öl och vin. Men å andra sidans inget av alla sötsaker de lastade fram och lunchen var grillad kyckling utan skinn, sallad, bönor och keso så jag hoppas jag inte hamnade alltför fel.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-15 07:11:16 följande:
    Tjock rullstolskörare - Vilken grym viktnedgång sen September! Jag tror absolut att du kommer att rasa i vikt om du håller dig till de kalorier/dag du bör äta.

Det var någon som eftersökte stegräknare. Hittade en på Sportamore som kostar 179 kr. Kan det vara ngt? De har även fri frakt. www.sportamore.se/m/produkt/silva-ex-plus-uni
    Den är samma som iTrim säljer! Superbra :)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-15 08:47:27 följande:
    God morgon från England! Konferensen fortsätter. Gårdagen gick ganska bra, jag hann till och med jogga 25-30 min innan middagen. Middagen var en vegetariskt hamburgare och pommes frites så klart (det var typ nyttigaste alternativet).. Det var ingen stor portion så jag har inte så dåligt samvete. Drack ingen alkohol men drack två ginger beer som är typ ingefärsdricka. Inte så söt men har så klart socker i sig. Bara så trist att äta när man har typ vatten eller läsk att välja på när alla andra dricker öl och vin. Men å andra sidans inget av alla sötsaker de lastade fram och lunchen var grillad kyckling utan skinn, sallad, bönor och keso så jag hoppas jag inte hamnade alltför fel.

Grymt! :) 

Nu är jag nere på 77,9 iaf :) Så det går framåt. Fruktansvärd träningsvärk sen igår i bröstmusklerna och sidomusklerna i magen... Sköönt^^

Svar på tråden Anonyma viktklubben