• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (IA)
    Anonym (Tjock rullstolskörare.) skrev 2014-01-14 18:47:45 följande:
    Hur ofta väger ni andra er??

Jag väger mig lite när jag har lust. En gång i veckan, på ungefär samma tid på dagen ska väl vara lämpligt. Men jag är inte fullt så regelbunden av mig. Framför allt då för att man helst ska väga sig innan man klätt på sig för mycket, och vissa mornar är jag rätt frusen. Men i morse visade vågen 78,6. Det kändes glädjande, eftersom jag varit lite nere och känt för att ge upp ett par dar. Så även om det med största sannolikhet rör sig om nån slags normalvariation, så fick jag en liten sporre! Jag fyller år i slutet av februari, och tänkte försöka se om jag kan klara 75 kilo till dess. Som ett delmål att sporra sig lite extra inför. Fast det kan nog bli tufft, eftersom jag vägt runt 78 ganska länge, och jag nu bara tappat det jag lagt på mig de månaderna jag trillat tillbaks lite i sockermissbruket. Men alldeles omöjligt ska det väl inte vara?! Utgångsläge 7/1: 80,1 kg Idag 15/1: 78,6
  • Anonym (IA)

Och varför funkar inte radbyte? Texten blir ju jäkligt tungläst när styckeindelningen inte kommer med i det färdiga inlägget!

• Anonym (Alice)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-15 13:36:11 följande:

Jag väger mig lite när jag har lust. En gång i veckan, på ungefär samma tid på dagen ska väl vara lämpligt. Men jag är inte fullt så regelbunden av mig. Framför allt då för att man helst ska väga sig innan man klätt på sig för mycket, och vissa mornar är jag rätt frusen. Men i morse visade vågen 78,6. Det kändes glädjande, eftersom jag varit lite nere och känt för att ge upp ett par dar. Så även om det med största sannolikhet rör sig om nån slags normalvariation, så fick jag en liten sporre! Jag fyller år i slutet av februari, och tänkte försöka se om jag kan klara 75 kilo till dess. Som ett delmål att sporra sig lite extra inför. Fast det kan nog bli tufft, eftersom jag vägt runt 78 ganska länge, och jag nu bara tappat det jag lagt på mig de månaderna jag trillat tillbaks lite i sockermissbruket. Men alldeles omöjligt ska det väl inte vara?! Utgångsläge 7/1: 80,1 kg Idag 15/1: 78,6
    Men DU har tappat 1,5 kg på nästan en vecka är ju GRYMT! Tappa inte modet nu, DU är ju på väg! :) Klart det inte är omöjligt!

Och ja, man måste gå ner flera steg för att det ens ska se ut som radbyte tydligen. Jättemärkligt... O.o 
  • Anonym (IA)
    Anonym (fd) skrev 2014-01-15 07:51:29 följande:
    Jag behöver gå ner 20 kilo i vikt. Jag köpte pulver och allt för att göra det. För tillfället kan jag inte ens promenera, då jag har ont i ett knä. Men det går, förhoppningsvis.

Det går! Och antagligen kommer knät att kännas bättre när vikten börjar rasa.
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-15 15:11:10 följande:
    Men DU har tappat 1,5 kg på nästan en vecka är ju GRYMT! Tappa inte modet nu, DU är ju på väg! :) Klart det inte är omöjligt! Och ja, man måste gå ner flera steg för att det ens ska se ut som radbyte tydligen. Jättemärkligt... O.o 

Jag tappade nog modet av lite andra orsaker. Livet runt omkring, stress, tjafs i förhållandet och lite sånt som rubbar cirklarna. Då var det lite skönt att vågen visade mindre. Jag fick tillbaks motivationen! Måste bara testa radbyte. Två tomrader, få se om det syns.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-15 16:40:03 följande:

Det går! Och antagligen kommer knät att kännas bättre när vikten börjar rasa.
    Jag tappade nog modet av lite andra orsaker. Livet runt omkring, stress, tjafs i förhållandet och lite sånt som rubbar cirklarna. Då var det lite skönt att vågen visade mindre. Jag fick tillbaks motivationen! Måste bara testa radbyte. Två tomrader, få se om det syns.
    Ah då förstår jag. Huvvah. Jobbigt :( Hoppas det blir bättre snart! 
  • Anonym (tjockis)

Kvinna 23år. 1 barn. Vikten på mig idag 102. Vill ner till 62, hur ska ja gå tillväga?

• Anonym (Alice)
    Anonym (tjockis) skrev 2014-01-15 23:24:34 följande:
    Kvinna 23år. 1 barn. Vikten på mig idag 102. Vill ner till 62, hur ska ja gå tillväga?

Hur mycket rör du på dig? 

Vad äter du? Hur skulle du kunna tänka dig att äta? Vad kan du absolut inte utesluta?

• Anonym (mammakropp)

Ger mig själv en klapp på axlen för att igår ha motstått flera frestelser och promenerade ca 9km. Hade ätit en dålig frukost och var i mataffären när suget blev stort och i vanliga fall skulle jag köpt en dubbel snickers och en cola och sätta i mig påvägen vidare. Nu köpte jag barnmat (till barnet) och två musli bars ist. Tog en bar och gick hem och åt lunch bestående av grekisk sallad med ungsgtillagad kycklingspett sen dagen innan. 

Senare på kvällen hade sambon sötsug och köpte chokladcola och turkisk peppar. Höll mig från att änns smaka. Tycker nog att ju mer socker jag lyckas kapa och ju längre sen jag åt det ju mindre sug har jag efter socker. 

De där muslibarerna i butiken tycks vara ganska söta de med konstaterade jag senare och tittade på om man kan göra egna. Någon med ett bra recept? Kollade på nätet och alla recept jag hittar hålls ihop med något sött som kan vara sirap, hounung, socker och i ett alt använde de äpple jouce koncentrat. 

• Anonym (8 kilo)

Jag vill va med här! Kanske man kan bli lite peppad att bli av med dom sista kilona! :)

Är 28 år. 170 cm och väger 63 kg. Jag har ätit lchf och tränat i 3 år nu. Har gått ner 35 kilo men har 8 envisa kilon kvar som jag vill bli av med i år. Har som delmål att väga 60 kilo innan sommaren. Det är tre kilo det borde ju inte vara något problem men har stått still jätte länge trots att jag är stenhård med kosten och tränar flera gånger i veckan. Men skam den som ger sig! ;) Tänkte väga mig varje måndag.

Just nu är jag såklart sjuk, så kan inte träna men längtar tills jag blir frisk igen så jag kan sätta igång. Men sköter maten i alla fall.. :)

• Anonym (Victoria)

Hej alla härliga tjejer!

Känns som om det varit kaos denna veckan, massor på jobb och massor privat. Vi har jättebråk inom vår bostadsrättsförening, inte kul :/ Får hoppas att det löser sig snart. Så maten har ju inte gått så där toppenbra alls faktiskt :/ Har varit dagar med både mackor, choklad och kakor varvar med någon dag då jag knappt fick i mig något alls! Så idag är det fokus på att äta regelbundet igen och nyttigt. Måste ändå säga att magen inte känns så pluffsig som tidigare, så det är skönt. Förmodligen har jag väl gått upp något kilo, men har jag inte gått upp ALLT så är jag glad! Vägning imorgon.

Svar på tråden Anonyma viktklubben