• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

Första länken funkar så klart inte att klicka på men kopiera hela adressen och klistra in i ett fönster.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 08:50:20 följande:
    Man behöver inte se ut som hulken bara för att man har muskler! Min plan är att bygga lite muskler efter min viktnedgång, dels tycker jag att det är både snyggare med lite muskler och dels så är det bra för kroppen.

Den här kroppen: 4.bp.blogspot.com/-cXAqvSpPXtI/TmhhtIbf-NI/AAAAAAAABFM/PNXdoZePBPw/s 1600/jillian-michaels-hot-30-day-shred-hd.jpg ser mycket sundare ut än den här:ganeriviktsnabbt.se/wp-content/uploads/0306_m... tycker jag.

Haha försökte förklara det för honom också. Dock tänker jag en mer kurvig profil än Jillian, då jag har rätt stor byst och trivs med den ^^ 

Något i stil med Beyonce : 

fashionbombdaily.com/wp-content/uploads/2013/03/08-Beyonce-for-Shape-Magazine-April-2013.jpg

För fyyy vad jag kommer behöva jobba för att få till en sådan rumpa haha :D 

• Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-04 09:00:42 följande:

För fyyy vad jag kommer behöva jobba för att få till en sådan rumpa haha :D 

Många squats blir det! Bara att börja på en gång! Flört Så sjuuuukt jobbigt!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 09:14:10 följande:
    Många squats blir det! Bara att börja på en gång! Flört Så sjuuuukt jobbigt!
    Är redan igång ;) Var benpass igår, och det känns! Idag blir det överkropp^^

Skulle egentligen passa min tillfrisknande syster medan mor går till tandläkaren. Men nu har hon blivit värre + min andra syster blivit sjuk och kräkts hela natten, så jag är förbjuden att ens gå i närheten av deras hus^^ Även om mitt immunförsvar är sjukt mycket bättre nu än tidigare :)
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-04 09:22:07 följande:
    Är redan igång ;) Var benpass igår, och det känns! Idag blir det överkropp^^

Skulle egentligen passa min tillfrisknande syster medan mor går till tandläkaren. Men nu har hon blivit värre + min andra syster blivit sjuk och kräkts hela natten, så jag är förbjuden att ens gå i närheten av deras hus^^ Även om mitt immunförsvar är sjukt mycket bättre nu än tidigare :)
    Blää för kräksjuka!

Idag  blir det armar och bröst för min del. Var till gymmet igår kväll men det var proppfullt vid alla maskiner. Inte så kul när en del bara sitter vid maskinerna och inte använder dem. Stod och vänta i 10 min på två maskiner, de som satt vid dem tittade bara på alla andra i lokalen och rörde inte en fena. Visst, alla har olika återhämtningstider men 10 min utan att göra ett smack är liiite lång tid kan jag tycka. Då kan man ju resa på sig och låta någon annan träna under tiden. Funderar starkt på att teckna medlemskap på något annat ställe.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 09:28:12 följande:
    Blää för kräksjuka!

Idag  blir det armar och bröst för min del. Var till gymmet igår kväll men det var proppfullt vid alla maskiner. Inte så kul när en del bara sitter vid maskinerna och inte använder dem. Stod och vänta i 10 min på två maskiner, de som satt vid dem tittade bara på alla andra i lokalen och rörde inte en fena. Visst, alla har olika återhämtningstider men 10 min utan att göra ett smack är liiite lång tid kan jag tycka. Då kan man ju resa på sig och låta någon annan träna under tiden. Funderar starkt på att teckna medlemskap på något annat ställe.
    Det är då jag går fram och frågar om jag kan hoppa emellan deras reps. Brukar gå bra för det mesta :) 
  • Anonym (mammakropp)

Promenera hem efter dagislämning idag (ca 3,2km) och då lillen somna i vagnen tänkte jag nu kör jag ett första försök på olgas träningsprogram från boken träning för nyblivna mammor. Klart vaknade lilleman mitt i programmet så fick hämta in honom och bära runt ett tag innan jag kunde fortsätta med min egna bebis pt. Kan säga det var svårt när en kille på knappa året kommer och trycker upp sig sidan om än och försöker härma och göra plankan sidan om eller när man helt plötsligt är häst i momentet sidoplankan. Nu har jag iaf fått känna på programmet och så får vi se om jag sen kommer klagande här på att jag har någon form av träningsvärk.  

• Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-04 11:10:36 följande:
    Det är då jag går fram och frågar om jag kan hoppa emellan deras reps. Brukar gå bra för det mesta :) 

Kompisen frågade två personer igår som satt och glodde om vi kunde få köra medan de vilade men han fick till svar att vi fick vänta på våran tur...

Dagens träning gick inge vidare. För trött och tankspridd. Imorgon är det vilodag men det blir en promenad till BVC iaf. Dags för 3-mån spruta för lilltjejen.
  • Anonym (87,4)

Hej på er! Jag hostar mig igenom veckan men börjar så sakteliga må bättre. Vilken jäkla pers det har varit, skulle nästan föredra magsjuka, då är det i alla fall över på två dygn. I dag är första dagen sen i onsdags jag inte haft spagettiben bara av att gå till köket för en kopp te.... Jag och sambon bestämde att vi får räkna med att dra av typ två veckor av vår gemensamma viktnedgångsresa. Vi har fortsatt äta ok under influensan men ingen träning så klart. Jag ska väga mig på fredag och se om kroppen kommit i balans då. Känns som om jag behöver ett spinningpass för att få igång cirkulation och och hela matsmältningen igen haha! Men det blir nog inte förän i nästa vecka. Bävar för att leda mitt eget skivstångspass i nästa vecka, jag kommer ha förlorat så mycket styrka och kondition att jag får sänka vikterna rejält. Men jag är ändå nöjd över att vi lyckats hålla oss nyttiga hela tiden. Annars när jag är sjuk tar jag chansen att leva på jordnötssmörsmackor, glass och typ pasta och pesto. Det är väldigt lätt när man är uttråkad att be någon köpa hem massa onyttigt så att man sen äter massor mer kalorier än man behöver.

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 16:01:13 följande:
    Kompisen frågade två personer igår som satt och glodde om vi kunde få köra medan de vilade men han fick till svar att vi fick vänta på våran tur... Dagens träning gick inge vidare. För trött och tankspridd. Imorgon är det vilodag men det blir en promenad till BVC iaf. Dags för 3-mån spruta för lilltjejen.

Vilka muppar... En av anledningarna till att jag inte är så förtjust i gym. Ofta försöker jag göra övningar där man inte behöver maskiner utan klarar sig med lösa vikter eller kettlebells.
Svar på tråden Anonyma viktklubben