• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 16:01:13 följande:

Kompisen frågade två personer igår som satt och glodde om vi kunde få köra medan de vilade men han fick till svar att vi fick vänta på våran tur...
    Dagens träning gick inge vidare. För trött och tankspridd. Imorgon är det vilodag men det blir en promenad till BVC iaf. Dags för 3-mån spruta för lilltjejen.
    Men gud, vilka idioter. Kan de inget om vett och etikett på gym? Jag hade skällt ut dem för hackor, haha :P 
  • Anonym (Zefira)

Jag funderar på att börja dricka proteindryck på pulver som man blandar själv. Är det någon av er som dricker det och som kan rekommendera något bra proteinpulver?

• Anonym (87,4)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-04 18:46:28 följande:
    Jag funderar på att börja dricka proteindryck på pulver som man blandar själv. Är det någon av er som dricker det och som kan rekommendera något bra proteinpulver?

Tyvärr inte. Det enda jag vet är att det finns olika sorter som är gjorda på olika sorters protein, vassle, soja eller något liknande. För många år sen drack jag proteinpulver och var tvungen att vara jättenoga med att bara köpa med vassle för jag är allergisk mot soja.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-04 18:46:28 följande:

Jag har OneMeal French Vanilla från Fitnessguru som är måltidsersättning. Smakar väl rätt okej. Sen har jag både Casein och Whey 100% från Body Science. Men det beror ju på om du ska ersätta måltider, komplettera för att du äter kost som inte innehåller tillräckligt med protein eller ta efter ett hårt träningspass.
  • Anonym (Elin)

87,4 & Alice, både jag och kompisen blev förvånade över attityden. Det är ju företagets träningsanläggning så alla är ju "kollegor" och jag tycker att man borde vara lite trevligare då!

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 19:46:01 följande:
    87,4 & Alice, både jag och kompisen blev förvånade över attityden. Det är ju företagets träningsanläggning så alla är ju "kollegor" och jag tycker att man borde vara lite trevligare då!

Ännu märkligare! Som du sa, är det kollegor borde man ju kanske bry sig lite extra om sitt "rykte".
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 19:46:01 följande:
    Men gud... Hade absolut tagit upp ordningsregler i gymmet som en punkt på det möte där det hör hemma... 
  • Anonym (Alice)

Har idag "lånat"/fått hem/tagit min mors viktväst. Så man får lite mer tyngd när man är ute och går, och så får kroppen jobba lite mer. 

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-04 19:44:12 följande:

Jag har OneMeal French Vanilla från Fitnessguru som är måltidsersättning. Smakar väl rätt okej. Sen har jag både Casein och Whey 100% från Body Science. Men det beror ju på om du ska ersätta måltider, komplettera för att du äter kost som inte innehåller tillräckligt med protein eller ta efter ett hårt träningspass.
    Oj, bra fråga. Har bara läst att det är bra att dricka proteindryck till mellanmål vid viktnedgång. Ska inte ersätta måltider och tränar just nu inte hårda träningspass.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-05 19:35:18 följande:
    Oj, bra fråga. Har bara läst att det är bra att dricka proteindryck till mellanmål vid viktnedgång. Ska inte ersätta måltider och tränar just nu inte hårda träningspass.

Äter du vanligt proteinrikt mellanmål som det är, så behöver du absolut inte dricka proteindryck :)

Går minst lika bra att äta keso/kesella/äggvitor eller dylika rika proteiner.

Svar på tråden Anonyma viktklubben