• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-06 11:13:11 följande:
    Har valt att gå vidare. Förstod tidigt att det skulle "skita sig" igår och väljer att se att tidigare hade det blivit ännu värre. Fler bullar och mer glass så nu ser vi det posetiva i det hela och kör vidare mot nya mål. 
    Så ska det låta! :D You go girl!
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-06 11:13:11 följande:
    Har valt att gå vidare. Förstod tidigt att det skulle "skita sig" igår och väljer att se att tidigare hade det blivit ännu värre. Fler bullar och mer glass så nu ser vi det posetiva i det hela och kör vidare mot nya mål. 

Så är det ju, bara att se till vad man redan klarat av och sen gå vidare nästa dag. Tänk om du inte påbörjat det här, då skulle du inte vara där du är nu och gårdagen skulle bara ha lagts på det övriga. Men istället har du gått ner i vikt och dessutom fått insikten att igår var bara en dag. Snyggt jobbat!
  • Anonym (87,4)

Förresten, har nu utarbetat någon strategi för dagar då ni är bortbjudna och ni vet att det kommer serveras massa onyttigt? Jag menar på själva festen, bestämmer ni innan vad ni ska äta eller har ni nolltolerans?

• Anonym (Alice)

Jag bestämmer mig innan, först om jag ska äta något "fel" alls eller ha nolltolerans, lite olika från gång till gång. Om inte nolltolerans så bestämmer jag min limit.

• Anonym (mammakropp)

Jag brukar planera veckan så att när man är bortbjuden (händer inte så ofta här) så är det en okej fridag. Eftersom det allt som oftast ska köras hem så ger sig ju alkoholen av sig självt. När det kommer till onyttigheterna så har jag märkt att jag inte får plats med lika mkt längre så blir av sig själv inte heller så illa som förr. Däremot försöker jag tänka på att äta som vanligt i mina vanliga rutiner innan jag åker så det inte ska bli maten serverades för sent och jag hetsäter scenariot. Och så brukar jag ha regeln att till maten dricker jag vatten/mineralvatten ist för det vanliga alkoholfria alternativet läsk. 

• Anonym (Zefira)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-05 19:52:07 följande:

Äter du vanligt proteinrikt mellanmål som det är, så behöver du absolut inte dricka proteindryck :)

Går minst lika bra att äta keso/kesella/äggvitor eller dylika rika proteiner.

Aha, då vet jag. Tack så mycket! Glad
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-06 19:52:11 följande:
    Aha, då vet jag. Tack så mycket! Glad
    Ingen fara^^ Däremot har jag beställt proteinpulver för att baka lchf/paleo saker med^^ 
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-06 17:15:46 följande:
    Jag bestämmer mig innan, först om jag ska äta något "fel" alls eller ha nolltolerans, lite olika från gång till gång. Om inte nolltolerans så bestämmer jag min limit.

Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-06 19:06:14 följande:
    Jag brukar planera veckan så att när man är bortbjuden (händer inte så ofta här) så är det en okej fridag. Eftersom det allt som oftast ska köras hem så ger sig ju alkoholen av sig självt. När det kommer till onyttigheterna så har jag märkt att jag inte får plats med lika mkt längre så blir av sig själv inte heller så illa som förr. Däremot försöker jag tänka på att äta som vanligt i mina vanliga rutiner innan jag åker så det inte ska bli maten serverades för sent och jag hetsäter scenariot. Och så brukar jag ha regeln att till maten dricker jag vatten/mineralvatten ist för det vanliga alkoholfria alternativet läsk. 

Tack för tipsen! Jag tror jag kommer äta den vanliga maten som bjuds men ha nolltolerans på alla snacks och godis. Samt dricka vatten, läsk har jag aldrig varit så svag för.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-06 21:13:24 följande:

Tack för tipsen! Jag tror jag kommer äta den vanliga maten som bjuds men ha nolltolerans på alla snacks och godis. Samt dricka vatten, läsk har jag aldrig varit så svag för.
    Läsk är verkligen äckligt ._.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-06 22:10:02 följande:
    Läsk är verkligen äckligt ._.

Finns vissa som är goda men de vanliga som cola, fanta och Sprite är sjutton mig inte goda. Jag tror folk börjar dricka dem bara för att det är det man dricker och sen blir de beroende. Särskilt cola verkar vara lika beroendeframkallande som nikotin. Jag var i Spanien för några år sen och firade jul med vänner. Och all denna goda, spanska julmat sköljde de ner med cola!! Och så var det hemma hos nästan alla. Kändes tragiskt.
Svar på tråden Anonyma viktklubben