• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

God morgon tjejer! Jag har haft en liten svacka. Inte på tränings- eller matfronten utan mer psykiskt. Tycker inte att det händer något och blir lite smådeppig. Vill ju att allt ska gå så mkt fortare! Har dessutom sovit katastrofalt dåligt de senaste nätterna. Beställde den där boken ni skrivit om i onsdags och hoppas att den kan ge mig en del som gymmet inte kan. Vågar knappt träna magen alls. Är ju ändå bara tre månader sen lillskruttan föddes.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-07 08:19:38 följande:
    God morgon tjejer! Jag har haft en liten svacka. Inte på tränings- eller matfronten utan mer psykiskt. Tycker inte att det händer något och blir lite smådeppig. Vill ju att allt ska gå så mkt fortare! Har dessutom sovit katastrofalt dåligt de senaste nätterna. Beställde den där boken ni skrivit om i onsdags och hoppas att den kan ge mig en del som gymmet inte kan. Vågar knappt träna magen alls. Är ju ändå bara tre månader sen lillskruttan föddes.
    Jag körde bokens startpass igår men jag måste vara anatomiskt felbyggd för efter alla mag/bål övningar så är det i det man annars kalla rumpan och baksidan av låren jag har lätt träningsvärk i idag. Tror inte jag gör helt rätt utan att jag omedvetet försöker kompensera dålig bålstyrka med andra muskelgrupper.  
  • Anonym (Alice)

Happ, står fortfarande still, och veckan har varit en emotionell berg-o-dal-bana för mig. Fått stora nyheter i familjen som jag inte vet vad jag ska tycka om. Har varit nära på att börja gråta konstant, men håller mig uppe. Det är väl först idag som jag börjar inse hur mycket det påverkat mig... Ska vara snäll och låta mig bearbeta tror jag, och inte fokusera på siffrorna på vågen, jag äter och tränar precis som vanligt ändå, om inte mer... 

Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-07 08:30:03 följande:
    Jag körde bokens startpass igår men jag måste vara anatomiskt felbyggd för efter alla mag/bål övningar så är det i det man annars kalla rumpan och baksidan av låren jag har lätt träningsvärk i idag. Tror inte jag gör helt rätt utan att jag omedvetet försöker kompensera dålig bålstyrka med andra muskelgrupper.  
    Så kan det mycket väl vara. Skynda inte på det för mycket, utan ta lite i taget, i lugn och ro, så du känner efter så att rätt muskel används, och i måttliga mängder. :)
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-07 08:19:38 följande:

Anonym (Alice) skrev 2014-02-07 08:41:13 följande:
    Happ, står fortfarande still, och veckan har varit en emotionell berg-o-dal-bana för mig. Fått stora nyheter i familjen som jag inte vet vad jag ska tycka om. Har varit nära på att börja gråta konstant, men håller mig uppe. Det är väl först idag som jag börjar inse hur mycket det påverkat mig... Ska vara snäll och låta mig bearbeta tror jag, och inte fokusera på siffrorna på vågen, jag äter och tränar precis som vanligt ändå, om inte mer... Så kan det mycket väl vara. Skynda inte på det för mycket, utan ta lite i taget, i lugn och ro, så du känner efter så att rätt muskel används, och i måttliga mängder. :)

I bland måste man vara lite snäll mot kroppen också, det har ju tagit tid att ta sig hit så vi får ge det tid att klättra ner också. Jag tror att om vi bara fortsätter äta rätt och inte gör allt för stora avsteg så kommer vi sakta och säkert gå ner. Och även om jag vill att det ska gå fort fort fort så inser jag också att det viktiga är att det blir långvarigt, att jag går ner och sen stannar där med ett hälsosamt förhållande till mat. Och om allt runt omkring i livet stället till det så kanske man kan släppa lite på kontrollen, fortsätta äta klokt men inte lägga energi på att räkna allt man äter. Huvudsaken är ju att man inte låter det gå tillbaka i gamla hjulspår och fällor.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-07 09:04:13 följande:

I bland måste man vara lite snäll mot kroppen också, det har ju tagit tid att ta sig hit så vi får ge det tid att klättra ner också. Jag tror att om vi bara fortsätter äta rätt och inte gör allt för stora avsteg så kommer vi sakta och säkert gå ner. Och även om jag vill att det ska gå fort fort fort så inser jag också att det viktiga är att det blir långvarigt, att jag går ner och sen stannar där med ett hälsosamt förhållande till mat. Och om allt runt omkring i livet stället till det så kanske man kan släppa lite på kontrollen, fortsätta äta klokt men inte lägga energi på att räkna allt man äter. Huvudsaken är ju att man inte låter det gå tillbaka i gamla hjulspår och fällor.
    Jomen precis. Dock blir jag ställd, då Itrim påpekar att bidragande faktorer till en varaktig nedgång är att man går ner snabbt i början. Där har jag hängt upp mig haha :P Men måste inse att jag har gått ner rätt snabbt. 5kg på 5 veckor är ju inte illa pissat, speciellt inte när man äter riktig mat.... 

Men nej, vara snäll mot psyket och ut och gå :)
  • Anonym (Bettan)

Hur går det för er tjejer? Blir lite tyst här ibland.

Igår var jag hungrig som en varg hela dagen.. Och oj vad jag åt.. Men bara lchf riktig mat, så det är ju bra, desto mindre bra att jag inte ens vågar räkna hur många kalorier jag fick i mig.

Måste komma in på rätt bana igen, har varit lite slappt med träning och då har jag lättare för att vika mig och få i mig sånt jag inte ska.

• Anonym (87,4)

Det går bra här. Ska försöka mig på ett lätt spinningpass i morgon och se om jag kan komma igång med träningen igen efter influensan. I går åt vi hemgjord pizza. Jisses vad onyttigt det är.... Och då hade jag bara 50 gram fetaost och sen grönsaker på min, det är ju pizzadegen som drar iväg. Jag gjorde degen på 400 gram mjöl och mina tre bitar (3/8 av hela satsen) blev över 600 kcal! Jag hamnade ca 200 kcal över min gräns så det var inte så farligt i alla fall.

• Anonym (Alice)

Fortfarande 75, men måtten har förändrats! 

Lyckades idag få på mig och knäppa kläder i liten 40 storlek (byxor från Zara och klänning från Karen Millen). Det såg inte bra ut, men första gången jag lyckats knäppa dem helt! ^^ Så det går definitivt åt rätt håll :)

• Anonym (Alice)

Samt har bakat semlor från LCHF, som ska bli intressanta att prova. I lite mindre storlek dock, och med desto mer protein i :) Perfekt mellanmål!

56kilo.se/semlor/

• Anonym (mammakropp)

Här står det stilla känns det som men väljer se det possetiva... Har fallit i några sötgropar i veckan MEN inte i närheten av så djupt som jag skulle ha gjort tidigare. Lite mindre promenader denna veckan  men har ist kört två styrkepass vilket för mig är ett helt nytt inslag. 

Om två veckor så börjar allvaret igen efter mammaledigheten så försöker hitta en nivå som ska fungera även efter ledigheten. Tänker lite skynda långsamt och hitta en balans redan nu ist för att hets köra dessa veckor jag har kvar för att sen tappa allt. 

Svar på tråden Anonyma viktklubben