Anonym (Elin) skrev 2014-02-07 08:19:38 följande:
God morgon tjejer! Jag har haft en liten svacka. Inte på tränings- eller matfronten utan mer psykiskt. Tycker inte att det händer något och blir lite smådeppig. Vill ju att allt ska gå så mkt fortare! Har dessutom sovit katastrofalt dåligt de senaste nätterna. Beställde den där boken ni skrivit om i onsdags och hoppas att den kan ge mig en del som gymmet inte kan. Vågar knappt träna magen alls. Är ju ändå bara tre månader sen lillskruttan föddes.
Anonym (Alice) skrev 2014-02-07 08:41:13 följande:
Happ, står fortfarande still, och veckan har varit en emotionell berg-o-dal-bana för mig. Fått stora nyheter i familjen som jag inte vet vad jag ska tycka om. Har varit nära på att börja gråta konstant, men håller mig uppe. Det är väl först idag som jag börjar inse hur mycket det påverkat mig... Ska vara snäll och låta mig bearbeta tror jag, och inte fokusera på siffrorna på vågen, jag äter och tränar precis som vanligt ändå, om inte mer... Så kan det mycket väl vara. Skynda inte på det för mycket, utan ta lite i taget, i lugn och ro, så du känner efter så att rätt muskel används, och i måttliga mängder. :)
I bland måste man vara lite snäll mot kroppen också, det har ju tagit tid att ta sig hit så vi får ge det tid att klättra ner också. Jag tror att om vi bara fortsätter äta rätt och inte gör allt för stora avsteg så kommer vi sakta och säkert gå ner. Och även om jag vill att det ska gå fort fort fort så inser jag också att det viktiga är att det blir långvarigt, att jag går ner och sen stannar där med ett hälsosamt förhållande till mat. Och om allt runt omkring i livet stället till det så kanske man kan släppa lite på kontrollen, fortsätta äta klokt men inte lägga energi på att räkna allt man äter. Huvudsaken är ju att man inte låter det gå tillbaka i gamla hjulspår och fällor.