• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Så stolt över mig själv ikväll! Var på hest hos en kompis, tog bilen så ingen alkohol men jag höll mig även från tårtan, alla kakor och chips och läsk! Åt två små bitar av hennes pajer och så sallad till det. Det var en prövning, var nära att falla för chipsen men sen bestämde jag mig för att inte ens smaka och då blev det lättare att bara ignorera det. Får hoppas att min karaktärsfasta syns på vågen i morgon! Enda sura var att trots att jag gått ner mer änden kilo var det ingen som sa något. Men å andra sidan är det kanske inget folk känner för att kommentera innan det är uppenbart och man har gått ner typ 20 kg.

• Anonym (IA)

Jag kan inte säga annat än att det går bra för mig med. Har tappat sex kilo på en månad, och det var betydligt mer än jag trodde var möjligt. Jag har inte mycket till sötsug alls kvar. Igår handlade jag efter jobbet när jag var vrålhungrig, och då funderade jag på att köpa nåt snabbt och enkelt att stoppa i mig. Allt jag tittade på innehöll så mycket konstigheter att det ändå kändes bättre att stå ut och ta en macka hemma istället. Det är ju faktiskt inte farligt att vara hungrig en halvtimme till.

Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-07 08:30:03 följande:
    Jag körde bokens startpass igår men jag måste vara anatomiskt felbyggd för efter alla mag/bål övningar så är det i det man annars kalla rumpan och baksidan av låren jag har lätt träningsvärk i idag. Tror inte jag gör helt rätt utan att jag omedvetet försöker kompensera dålig bålstyrka med andra muskelgrupper.  

Gillar man hästar och har tid, intresse och möjlighet så är ridning helt överlägset för att stärka just bålmusklerna. Allrahelst om man rider mycket barbacka.
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-08 12:49:57 följande:

Samt har bakat semlor från LCHF, som ska bli intressanta att prova. I lite mindre storlek dock, och med desto mer protein i :) Perfekt mellanmål!

56kilo.se/semlor/

Åh de där tänkte jag också att jag skulle baka! De dyker upp i massa bloggar och instagram konto nu, och får bara bra omdöme, så tänkte med testa:)

Har du provat dina ännu?
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-08 23:14:40 följande:
    Så stolt över mig själv ikväll! Var på hest hos en kompis, tog bilen så ingen alkohol men jag höll mig även från tårtan, alla kakor och chips och läsk! Åt två små bitar av hennes pajer och så sallad till det. Det var en prövning, var nära att falla för chipsen men sen bestämde jag mig för att inte ens smaka och då blev det lättare att bara ignorera det. Får hoppas att min karaktärsfasta syns på vågen i morgon! Enda sura var att trots att jag gått ner mer änden kilo var det ingen som sa något. Men å andra sidan är det kanske inget folk känner för att kommentera innan det är uppenbart och man har gått ner typ 20 kg.
    Tror att folk drar sig för att säga "har du inte gått ner lite" just för att det ligger en underförstådd ton i att man då även säger för du var fet innan (eller är fortfarande).  
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-09 11:36:19 följande:
    Tror att folk drar sig för att säga "har du inte gått ner lite" just för att det ligger en underförstådd ton i att man då även säger för du var fet innan (eller är fortfarande).  

Jo, jag tror det är så. Som du säger, folk vill inte påpeka att man är eller har varit stor förrän man är "normal". Men mamma säger i alla fall att det syns :)
  • Anonym (Elin)

Hej tjejer! Härligt att ni kämpar på! Här känns det verkligen som att det står still vilket irriterar mig. Jag äter bra och tränar men det är bara att fortsätta att kämpa. Har funderat en del kring LCHF men jag vet inte om jag vågar... Är rädd för att gå upp de kilon jag kämpat för att få bort. Någon av er som har testat LCHF eller kanske kör det nu?

Idag fick jag med sambon till gymmet och visade honom hur alla maskiner fungerar. Han blir mer och mer taggad till att börja träna ordentligt vilket är kul. Dessvärre får ju vi mindre tid tillsammans eftersom att någon måste vara hemma med barnen och att lämna dem hos svärföräldrarna varje gång det ska tränas är inget alternativ i veckorna då det tar ung 25 min enkel resa till dem.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-09 14:34:41 följande:
    Hej tjejer! Härligt att ni kämpar på! Här känns det verkligen som att det står still vilket irriterar mig. Jag äter bra och tränar men det är bara att fortsätta att kämpa. Har funderat en del kring LCHF men jag vet inte om jag vågar... Är rädd för att gå upp de kilon jag kämpat för att få bort. Någon av er som har testat LCHF eller kanske kör det nu?

Idag fick jag med sambon till gymmet och visade honom hur alla maskiner fungerar. Han blir mer och mer taggad till att börja träna ordentligt vilket är kul. Dessvärre får ju vi mindre tid tillsammans eftersom att någon måste vara hemma med barnen och att lämna dem hos svärföräldrarna varje gång det ska tränas är inget alternativ i veckorna då det tar ung 25 min enkel resa till dem.
    Här har också sambon skaffat träningskort och träningskläder för att köra sitt första gruppträningspass. Kommer ju också få köra en och en om man ska iväg pga barnen. Planerar som så att när det är möjligt så tränar man innan jobbet så tycker iaf jag som det känns som man tar mindre av gemensam tid. Och sen när han kör kvällspass så tänker jag att jag kan köra mina hemma och inomhusövningar från nyblivna mammor boken efter att ha nattat barnen.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-02-09 07:28:36 följande:
    Åh de där tänkte jag också att jag skulle baka! De dyker upp i massa bloggar och instagram konto nu, och får bara bra omdöme, så tänkte med testa:)
    Har du provat dina ännu?
    De blev jättegoda :)
  • Anonym (IA)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-09 14:34:41 följande:
    Hej tjejer! Härligt att ni kämpar på! Här känns det verkligen som att det står still vilket irriterar mig. Jag äter bra och tränar men det är bara att fortsätta att kämpa. Har funderat en del kring LCHF men jag vet inte om jag vågar... Är rädd för att gå upp de kilon jag kämpat för att få bort. Någon av er som har testat LCHF eller kanske kör det nu? Idag fick jag med sambon till gymmet och visade honom hur alla maskiner fungerar. Han blir mer och mer taggad till att börja träna ordentligt vilket är kul. Dessvärre får ju vi mindre tid tillsammans eftersom att någon måste vara hemma med barnen och att lämna dem hos svärföräldrarna varje gång det ska tränas är inget alternativ i veckorna då det tar ung 25 min enkel resa till dem.

Jag har testat lchf ett par gånger för sex sju år sen. Jag mådde prima på den maten. Pigg, glad, och fick en sjuhelskottas sexlust. Och ner i vikt gick jag, utan att känna att det var det minsta jobbigt. Men jag lyckades inte hålla mig till lchf mer än en-en och en halv månad. Det blev för besvärligt med frukosten. Mycket disk med stekta ägg och sånt. Sen testade jag en gång ett par år senare, och då gick det inte alls. Då var min son större, och det gjorde det svårare att hålla mig till lchf. Jag tycker att det är en utmärkt "diet" för den som mår bra på den och orkar hålla sig. Men det är verkligen ingen diet att fuska med. Käkar man så pass mycket fett så måste man verkligen vara säker på att klara att hålla sig från sockersug, annars får man helt motsatt effekt. Sockret får kroppen att producera mer insulin, och insulinet trycker in sockret i fettcellerna för att inte blodsockernivån i kroppen ska bli skadligt hög. Så socker (gäller alla snabba kolhydrater) och fett tillsammans är bästa receptet för att lagra fett på kroppen!
  • Anonym (87,4)

Hej på er! Det blev ingen spinning för mig, känner mig inte riktigt i form för det än. Har just ätit jättegod vegetarisk lasagne hos mamma och kunde tacka nej till en liten kaka hon bakat. Tog den minsta så det gör varken till eller från. Men när lilla mamma bakar och bjuder är det svårt att tacka nej, hon bakar inte ofta fast hon är fasligt duktig på det. Så det blev första sockret sen nyår. Känns helt ok trots allt. :)

Svar på tråden Anonyma viktklubben