Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

Jag är i 17+2 och jag kan känna henne sparka när jag ligger i sängen och känner efter. Under dagtid hinner jag inte tänka på små buffar. (Stor skillnad för mig mellan att vänta det första och tredje barnet!)

Tänk, de är ju fortfarande ganska små och kan säkert inte få till några riktiga hårda fullträffar än

• MissLis
    sandramarlene skrev 2014-05-16 19:10:49 följande:

Vi kommer köpa en brio sing barnvagn med tillhörande bilbarnstol. Ganska schysst! Vi hade en acta graco till sonen men en sån köper jag inte igen, stor, tung och klumpig! Hatade att bära den.

Håller med dig, stor och klumpig

Sedan läste jag någonstans att när bebisen kan sitta själv utan stöd, så är det dags att byta till nästa bilstol. Så jag är inte orolig att hon ska växa ur sitt babyskydd.

Vi ska köpa en Brio Go Next. Är helt förälskad i den
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-05-17 06:04:21 följande:
    Halvvägs idag! smile1.gif  
    Jihooo! Cool
    Längtar tills jag är halvvägs! Glad
  • MissLis
    sandramarlene skrev 2014-05-16 23:14:25 följande:
    Vad är det med dessa åderbråck jag fått runt skötet?! Och ont så in åt helvete gör dom också -iih-! Fick Putte lite med sonen, dom kändes knappt och försvann efter förlossningen, hoppas dessa gör det med:(
    Åh, det hade jag förra gången! Det var inte alls roligt. Men de försvann snabbt efter förlossningen, tack och lov!
    Fundrar på att köpa typ en sån där stödband från Cariwell eller liknande för att lätta lite på trycket mot härligheten... 
  • MissLis
    sandramarlene skrev 2014-05-17 12:14:24 följande:
    Funderar också på det. Det gör så jävla ont haha! :/
    Ska genast beställa ett! Haha!
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-18 07:45:08 följande:

Jag har så sjukt ont runt naveln på mornarna!! Kan de bero på detta eller är jag ute och cyklar nu,

Att livmodern trycks upp (sitter vid revbenen på morgonen innan morgon kissning) och då trycker urinblåsan fram livmodern så naveln trycks ut? För den har inte ploppat ut men de gör bara så sjukt ont! Efter någon timme så försvinner de

Så hade jag ofta när jag väntade sonen! Jätteknepigt! Men det försvann senare under graviditeten.
  • MissLis
    MalinD skrev 2014-05-19 05:23:01 följande:

Hur mår ni alla? Har ni vart på rul?
     Jag har det idag, jag mår fruktansvärt illa av oro!!!:/

Trött! Trodde att det skulle börja ge med sig, men det har det inte alla gjort...

Jag var också nervös inför ultraljudet, det måste höra till det normala
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-19 13:05:31 följande:

Förresten så var vi i Gbg på lite shopping i helgen! Jisses Amalia va dyrt allt blir! Bara våran åkpåse tillhörande vagnen kostade 1500, samt adaptrar 500 så nu är vagnen värd över 14000 med sina tillbehör de känns så himla sjukt!!! Vill ha allt nytt och fräscht med våran första lilla pärla så de får väl kosta, men de känns lite galet alltså...

Vilken vagn har ni valt? Vi ska köpa en Brio Go Next. Onödigt dyr! Men är helt förälskad. Sedan är det här sista barnet och vi har ekonomin som tillåter det.
  • MissLis
    MeEmmA skrev 2014-05-19 13:24:55 följande:

Är det nån av er som har kommit på lite tänkbara namn? Vi har börjat prata o titta lite på pojknamn men insåg hur sjukt svårt detta kommer att bli... Tur att det finns tid kvar :)

Vi har just nu två favoritnamn: Alice och Ellen.
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-19 16:18:06 följande:
    Vi köpte en bugabo buffalo all black, ja förmodligen bli de inte likadant för vår nästa :p blir nog mycket att spara de vi köpt nu!
    Smart! Vi trodde att vi bara skulle ha två barn, så vi sålde iväg allt. Det enda vi har kvar är typ en Voksi-åkpåse Inte helt genomtänkt
Svar på tråden BF Oktober 2014