Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

JennyL88 skrev 2014-04-28 09:31:38 följande:
    Är det någon här som tar receptfria allergiläkemedel? Vet inte om jag ska våga ta dem eller ej? Verkar vara väldigt svårt att få min gamla sort, tog tavegyl sist jag var gravid. Fick telefon tid med en läkare om en vecka. *Suck*
    Jag gjorde det förra graviditeten, också Tavegyl.
  • MissLis
    Bellsam skrev 2014-05-07 20:27:49 följande:
    Någon mer än jag som har mycket huvudvärk? Hjälper inte med 1 mg Alvedon heller :(

Jag hade det nästan hela förra veckan. Kom fram till att det måste bero på nästäppan.... eller så är det hormoner.
  • MissLis

Jätteroligt att läsa om och se bilder från allas ultraljud! :) På måndag är det dags för min del, visst var det fler som också hade då?

• MissLis

Idag var vi på ett lyckat RUL! Allt såg jättebra ut och jag hade rätt gällande Bf. Vi väntar en liten flicka och det känns jättespännande!

• MissLis

Älskar också Newbie! Ska försöka shoppa något sött därifrån i helgen. Åka iväg med blivande storasystern kanske... Som hellre ville ha en till lillebror

På tal om storasyster så är även hon född i oktober. Jag minns att det var en kall snöfattig vinter. Hade fårskinn och en åkpåse i vagnen. Ska investera i en vit "pås-overall" att ha i babyskyddet.

Förresten, någon som har tips på ett smidigt babyskydd? Har haft akta Graco de andra gångerna, men det tar sån plats och är tungt.

• MissLis
    tasirvio skrev 2014-05-16 09:25:44 följande:
    Vi har precis köpt 2st maxi cosi cabriofix med isofix-bas. Tar typ 20s att installera det i bilen :) Och skydden tycker jag verkar lätta.. och valde dem just därför, med tanke på att jag ska bära på två :)
    Det lutar mot Maxi-cosi faktiskt Vad blir det för vagn till tvillingarna förresten? Blir så nyfiken
  • MissLis
    swallin skrev 2014-05-15 19:53:08 följande:

Dags för mig att lämna denna tråd :'( lycka till alla!!

Vad ledsen jag blir! Stor kram!
  • MissLis
    tasirvio skrev 2014-05-16 13:20:39 följande:
    Eftersom det kniper till lite ekonomiskt nu när vi fick överraskningen att det kommer två så har vi valt att köpa en begagnad. Så vi har köpt en Emmaljunga Twin Cerox 360, som vi sedan köpt till två mjuka babyliftar till. Hittade en vagn som knappt var använd alls, så den är som i nyskick :)
    Perfekt!! Skönt att ha sånt klart!
Svar på tråden BF Oktober 2014