Cynric skrev 2014-03-19 09:14:05 följande:
Vår äldsta son blir 6 år till sommaren. Har även en som fyllde 4 år igår.
Vi har inte berättat än men 6-åringen och sina funderingar.
Han har frågat om jag har en bäbis i magen eller om det är för mycket mat, jag har som regel att inte ljuga för mina barn så jag kunde inte säga för mycket mat utan svarade" jag vet faktiskt inte, det kanske är en bäbis men vi får vänta lite å se omo magen växer
Sen någon dag senare frågade han okm det inte fanns nån sorts doktor som kunde kolla om det var en bäbis så jag sa att jo, det ska jag fixa men det kan ta ett tag innan jag får någon tid då jag inte är sjuk och de som är sjuk måste få komma först.
Vi kommer berätta på söndag kväll

Har rätt bra VUL bilder att visa men har kalas för 4-åringen på söndag och vill inte att barnen ska försäga sig då eftersom vi vill berätta 1 april för mormor/morfar och farmor ´/farfar.
Vilken vecka är du i?
Jag gick nyss in i vecka 10 som sagt så det känns lite tidigt att berätta... Men jag vet att hon (6-åringen) har sina funderingar. Kräks ju varje morgon och hon förstår inte varför jag inte är hemma från jobbet om jag är sjuk?

Sedan tror jag nog att hon misstänker något, för igår bad hon sin kompis fråga om jag skulle ha fler bebisar snart, haha