Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

Vad vågar jag skriva om nu utan att få en känga? Jag kräks och är illamående och gick nyss in i vecka 10. Det är ett konstaterande, inget annat. Skulle ljuga om jag sa att jag tänker;" min älskade bebis" varje gång jag sitter hulkande vid toaletten. Till något annat: Är det fler än jag som har en 6-åring hemma? Har ni berättat om graviditeten ?

• MissLis

Just ja! Ni som har börjat äta järntabletter: jag tyckte de var hemska när jag var gravid med dottern, så jag gick över till Blutsaft och då blev mitt värde mycket bättre. Värt att testa kanske?

• MissLis
    KErika skrev 2014-03-19 06:25:13 följande:
    Att träna under graviditeten är bara bra. Det är längre fram när man börjar få en mage som man ska tänka på vissa saker. Tex att magmusklerna delar på sig, därför man får den där "limpan" på magen som buktar ut när man tex sätter sig upp från liggande. Då ska man inte göra rörelser i träningen som gör att "limpan" syns. För då belastar man magmuskeldelningen och kan få besvär efter graviditeten.
    Jag är jätte intresserad av träning och läst en massa om träning under graviditet och efter. Då jag tränade ganska fel under och efter min förra graviditet. BM har ingen riktig koll på detta. Gick även på mamma-barn-träning där instruktören lät oss göra sit ups (vilket är big no no) och använda gummiband och riktigt jobba med fogarna!! Men när man ammar har man fortfarande kvar relaxin som mjukar upp fogarna, så en mkt dålig övning.
    Just ridning vet jag inget om :)

Bra inlägg!! Mina muskler delade på sig vid första graviditeten och då sa faktiskt min barnmorska att jag absolut inte skulle göra sit ups. Hade hon inte sagt det hade jag säkert legat i
  • MissLis
    Cynric skrev 2014-03-19 09:14:05 följande:

Vår äldsta son blir 6 år till sommaren. Har även en som fyllde 4 år igår.
    Vi har inte berättat än men 6-åringen och sina funderingar.
    Han har frågat om jag har en bäbis i magen eller om det är för mycket mat, jag har som regel att inte ljuga för mina barn så jag kunde inte säga för mycket mat utan svarade" jag vet faktiskt inte, det kanske är en bäbis men vi får vänta lite å se omo magen växer

Sen någon dag senare frågade han okm det inte fanns nån sorts doktor som kunde kolla om det var en bäbis så jag sa att jo, det ska jag fixa men det kan ta ett tag innan jag får någon tid då jag inte är sjuk och de som är sjuk måste få komma först.

Vi kommer berätta på söndag kväll Har rätt bra VUL bilder att visa men har kalas för 4-åringen på söndag och vill inte att barnen ska försäga sig då eftersom vi vill berätta 1 april för mormor/morfar och farmor ´/farfar.

Vilken vecka är du i?
    Jag gick nyss in i vecka 10 som sagt så det känns lite tidigt att berätta... Men jag vet att hon (6-åringen) har sina funderingar. Kräks ju varje morgon och hon förstår inte varför jag inte är hemma från jobbet om jag är sjuk? Sedan tror jag nog att hon misstänker något, för igår bad hon sin kompis fråga om jag skulle ha fler bebisar snart, haha
  • MissLis
    Mymmlan skrev 2014-03-19 13:09:17 följande:
    För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett
    Fantastiskt! <3
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-03-19 17:44:27 följande:
    Undrar lite, är det ngn mer som just passerat v 12 som fortfarande får lite växt/molvärk?

Jag hade det med sonen!
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-03-20 15:56:46 följande:
    Undrar en sak, hur gör ni andra me lyft? ja framförallt lite tyngre? Ni som har barn ex på 3-4 år osv, bär ni upp dom , lyfter ni osv? Första gng jag e gravid med småbarn , haha

Har en kille som fyller 3 i april. Jag undviker att bära honom, inte för att jag tror att det är skadligt, men för att jag får lätt ont i ryggen när jag är gravid och det vill jag undvika
  • MissLis
    Singoalla78 skrev 2014-03-20 06:25:50 följande:
    Oki, tänk att man inte minns fast det inte var såå längesedan ;)
    mitthemligajag skrev 2014-03-19 19:33:04 följande:
    Jag är i v 12 och har fått mer växtvärk nu än jag haft tidigare, väldigt mycket mensvärk som gör oont!! Och så massa molande värk hela tiden :) skönt att veta att de växer ;) men för någon dag sedan blev jag livrädd... Känndes precis som timmen innan mensen kom!! I denna vecka och med denna värk har jag fått mer flytningar också, :)
    Ja lite samma här, vissa dagar så tycker jag det drar igång som lite kraftigare mensvärk, spec igår när jag filmade in en video med dans, haha men flytningarna har ökat här med.Jo men så tänkte jag åxå, det måste ju växa så det knakar nu å då borde det ju kännas mer ...skönt att det var fler än jag då , hehe
    Mammatillnoah skrev 2014-03-19 22:06:29 följande:
    Jag är i vecka 11+2 men molvärken verkar bli värre och värre
    :):)

Haha, jag tjuvkikade i min gamla gravidkalender här inne på FL, annars hade jag aldrig kommit ihåg!
  • MissLis

Jag vill också göra kub! Fyller 30 i juni och känner att jag gärna hade gjort ett.... Cazza: helt fantastiskt att det var tvillingar! Vilken grej!!

• MissLis
    Cynric skrev 2014-03-23 19:40:00 följande:
    Jag får nog lämna er nu. Började blöda för en stund sen. Mörkt rött blod. Mannen håller på att natta barnen och jag vill bara krypa ur mitt eget skinn. Kan inte sluta gråta.

Hoppas verkligen att det går bra! Stor kram!
Svar på tråden BF Oktober 2014