Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

Vad många fina namn alla har som förslag!

Runt omkring mig får alla små pojkar som heter Sigge. Vanligt tjejnamn är nog Lilly.

Pojknamn är sååå svårt! Speciellt när vi valde att vår första dotter skulle heta Inez (klassisk stavning).

• MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-20 22:45:38 följande:
    Nä, inte för offentligheten alls typ :9 sagt de till dom som frågat och våra närmsta i början men vi har inte vrålar ut det och vi tänker inte gör det heller :p känns inte naturligt för oss hehe
    Jag gillar den där känslan av att det fortfarande är lite hemligt i vecka 19
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-21 07:05:47 följande:
    Ja de är så myselimys men började blir lite rädd för att föräldrarna på jobbet börjar fundera på varför jag inte säger ngt, de är nog ganska så självklart nu haha! " vet hon inte om att hon är ser gravid ut eller?" Haha
    Haha! Vad roligt!

Sökte ett jobb och väntade på besked. Mycket därför valde jag att inte skrika ut vårt glädjebesked. Hemskt egentligen, men jag var rädd att en graviditet skulle påverka dem som höll i rekryteringen (även om jag vet att det är olagligt).
  • MissLis

På tal om något att sova i!

Hade en bestämd bild av vad jag var ute efter och hittade efter lite googlande en jätteskön topp/mjuk bh på Ellos. Har testat att sova i bh, men det funkar inte för mina bröst. De trillar ur och håller på.

• MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-22 08:49:23 följande:
    Kappahl ska tydligen också ha några nya superskönt toppar! Men de kan ju aldrig vara skönt att sova i bh :p

Men alltså jag kan klämma ut mjölk/ vattnig mjölk ur båda brösten i v 21, är inte de onormalt? :p känns jättekonstigt och alldeles för tidigt
    Nä fy vad obekvämt med bågar och grejer! =/
  • MissLis
    JennyL88 skrev 2014-05-23 19:57:09 följande:

Nu har jag äntligen varit på rul och tittat på vår pigga och friska bebis. Den ligger precis vid bukväggen så de är inte konstigt att jag känner mycket buffar. Den lilla krabaten ville först inte visa sin mun, låg med huvudet neråt mot moderkakan. Men efter en bra stund så låg bebis och puttade med läpparna. Nu ska jag strax hoppa ner i poolen!! Har varit galet varmt och klibbigt idag. Mycket svullna fötter efter en hel dag stående och gående. Hur går det för er?

BF 15 oktober
    Grattis till lyckat ultraljud!
  • MissLis

Jihoo! I morgon är jag halvvägs!

Läste att man skulle hålla sig borta från socker från och med nu...

• MissLis
    Bellsam skrev 2014-05-26 08:00:29 följande:

Härligt! För mig är det halvvägs på torsdag och på onsdag är det efterlängtade ul!

Varför det om socker just nu?

Kommer inte ihåg var jag läste det, men bag tror det stod något om att bebisarna växer i ungefär samma takt fram till vecka 20 och att det är efter den veckan det blir mer individuellt. För att bebisen inte ska bli för stor så skulle man undvika socker?
  • MissLis
    Tamara skrev 2014-05-26 11:26:13 följande:

Vilken skillnad det är, här är första bm besöket efter inskrivningen inte förrän v.26.

Har nyss bytt mvc och barnmorskan jag pratade med sa att de inte följde veckorna till punkt och pricka utan du fick komma när du "behövde/ville". Blev jätteglad och förvånad, för så var det inte hos min förra mvc där jag gått med de andra två.

Så på onsdag ska jag dit och är "bara" i vecka 20
Svar på tråden BF Oktober 2014