Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

MrsGalotti skrev 2014-05-26 13:17:14 följande:
    Min bm visade mig det där "standardprogrammet" de håller inom Stockholms läns landsting: förstföderskor besök v 20 och 25, omföderskor endast v 25 (och senare, men av de "tidiga" besök).
    Precis så var det på förra stället där jag gick de andra graviditeterna. Men jag har inte bytt kommun och får ändå träffas oftare om jag känner för det
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-05-26 23:11:45 följande:

Allt gick fint idag. Våran vilding lät barnmorskan lyssna på hjärtat i några sekunder innan den sparkade till och drog sig undan. Men hjärtljud på 145 blev det. Pratade om tillväxtultraljud vilket läkaren redan lagt in en notis om, så det kändes skönt att det redan var ordnat. Nästa gång vi ska till bm är om en månad och sedan ytterligare en månad senare. Vi ska även på tul runt v. 32.

Får jag fråga varför ni redan nu har ett inplanerat tul?

Mysigt att lyssna på hjärtat, det ska vi förhoppningsvis få göra i morgon
  • MissLis
    Emma90 skrev 2014-06-12 13:42:37 följande:

Igår när vi var hos BM så va det dags att börja mäta SF måttet, någon mer som har fått göra det?

Jag är i vecka 25 (24+0) och mitt SF mått va 22 cm :)

7/7 ska jag mäta första gången, längtar! Känns som en viktig milstolpe
  • MissLis
    jamieblue skrev 2014-06-13 21:08:07 följande:

Jag ska göra första SF-mätningen 4 juli, spännande!

Jag är i vecka 22 just nu, någon mer som tyckte att magen växer/växte väldigt mycket under den här tiden? Tycker att skillnaden mot bara för en-två veckor sedan är jättestor! Nu finns det ingen chans alls att hålla in magen längre :) Blir lite oroad för jag börjar inse exakt hur stor mage man får när man är gravid, hehe.

Håller med! Nu växer den så att det knakar Är också i vecka 22 och ibland spänner det rejält långt ner i magen, liksom töjer.

Älskar att hon blivit större så jag kan ordentligt rörelser
  • MissLis

I fredags fick vi vår vagn, en helt underbar Brio Go Next! Köpte den på Jollyroom som hade kampanj där babyskydd med vad ingick i priset. Vi är jättenöjda! Och fick vagnen levererad hem till dörren tre dagar efter vi beställt den. Bättre service än vår lokala vagnbutik, där är de otrevliga och har noll känsla för service. Lite konstigt med tanke på vad en vagn kostar nuförtiden!

• MissLis

Är jag den enda med viktnåjja? Ställde mig på vågen idag (23+5) och har gått upp 5 kg. Här där jag är ifrån är det sån himla hets kring viktuppgång och jag som trodde mig kunna stå emot klarar det inte. Här pågår en outtalad tävling bland gravida om vem som går upp minst. Suck!

• MissLis
    Cazza skrev 2014-06-26 19:35:08 följande:

Är så orolig för mina tvillingpojkar i magen. De har drabbats av ngt som heter tvillingtransfusionssyndrom o förra veckan opererades jag i moderkakan. Med risk att det inte klarar det, är i v 25+1..

Hur har det gått? Tänker på dig!
  • MissLis

Idag ska hela familjen till barnmorskan för att lyssna på hjärtat och mäta magen för första gången. Kan bli himla spännande Angående kurvan: kan man egentligen verkligen avläsa hur stor en bebis blir? Det är väl mer ett sätt att se att bebisen växer "som den ska"? Rätta mig gärna om jag har fel

• MissLis
    SysterAnna skrev 2014-07-07 09:36:31 följande:

Det ger väl mer en fingervisning om hur det står till. Min sons tillväxthämning upptäcktes genom att kurvan dalade och hamnade utanför normalvärde. Min syster hade dock stort sf-mått och fick en pojk på knappt 2,8 kg. Mysigt att få lyssna på bebisen idag! 

Du ser!

Det var jättemysigt att vara där igen! Nu är det fyra veckor till nästa gång, dvs första dagen efter semestern. Gissar att det kommer gå fort
  • MissLis
    Jeaneeettes skrev 2014-07-07 14:50:04 följande:

Hej, hur gör ni? köper ni fårskinn eller åkpåse och isåfall vilken åkpåse?

Vi har fårskinn och en klassisk Voksi-åkpåse i ull. Men även en mindre åkpåse som passar vår liggdel bättre från Elodie Details. Mitt tips är att kolla vad som passar vagnen innan ni köper.
Svar på tråden BF Oktober 2014