Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

essie01 skrev 2014-04-06 08:58:17 följande:
    Tackar tackar:) plumbotestet e typ samma sak som bikarbonattestet! Plumbo e en avloppsrens från norge.antar att det måste vara samma som kaustiksodan vi har i sverige så ska testa med kaustik. Man kissar i en syltburk å häller på 2-3 tsk ställ ut det på balkongen för det kommer tydligen lukta. Efter 30 min kan man genom färgen se vad det blir för kön. Rött/brunt/svart (varm färg) = pojk , blå/grön (kalla färger) = flicka :)

Haha, det måste jag testa!! Kul! Glad
  • MissLis

Trodde verkligen att illamåendet och kräkningarna var över, men icke! Det kan komma när jag minst anar det och jag går in i vecka 13 i morgon. Verkar må sämst på jobbet... I wonder why?

Jag mådde fruktansvärt illa när jag väntade dottern (hon är äldst) MEN i färre veckor än med sonen. Mådde alltså illa fler veckor och kräktes under en längre period när jag väntade sonen. Läste någonstans att stress kan påverka illamåendet och det är väl klart, när jag väntade sonen hade jag en otroligt "busig" tjej på 2 år... Vi var bland annat på Rhodos på semester och hon försvann, rymde (!) för att leta efter maskoten som fanns på hotellet. Har nog aldrig varit så rädd.

• MissLis
    Irmeline skrev 2014-04-07 09:21:25 följande:
    Jävla skit!
    Massor av rött blod i toan idag (v14+2). Ringde gynakuten och de sa att jag inte fick komma in förrän imorn, så nu sitter jag här och undrar om jag är gravid eller om barnet är dött Rynkar på näsan

Blir irriterad på Uppsala och deras jävla skitbemanning, hade jag bott kvar i Stockholm hade det bara varit att åka in och vänta på gynakuten, men det fick jag tydligen inte här!

Men fy!!! Hoppas bara att det är moderkakan som spökar! {#emotions_dlg.flower}
  • MissLis
    Mymmlan skrev 2014-04-09 21:49:16 följande:
    Hörrni, nu är det så mycket könsspekulationer här och många ska kolla på UL för att underlätta shopping så jag måste fråga, vad är det ni tänker på när ni handlar? Vad sätter ni inte på era pojkar och tvärt om? Gäller det bara kläder eller annat också?

Shopping är inte anledningen till att vi vill veta. Vill kunna tänka på bebisen som lillebror eller lillasyster och ser inget fel med det. Med våra två första barn visste vi inte vad vi väntade. Jag gissade fel på båda... Glad
  • MissLis
    Bellsam skrev 2014-04-15 14:25:15 följande:

Hej! Då hittade visst jag hit med. Har en liten knodd i magen som har bf 22/10, tredje barnet för mig och första för sambon :)

Välkommen hit!
  • MissLis
    Cazza skrev 2014-04-17 11:31:26 följande:
    Hur mkt har ni gått upp o i vilken vecka är ni?
    Vecka 14 och har gått upp 2kg.
  • MissLis
    Cazza skrev 2014-04-17 11:31:01 följande:
    Inga twins i släkten nej!! Nästa ul får vi också reda på kön...;)
    Alltså det är ju så häftigt!! Glad
  • MissLis
    Irmeline skrev 2014-04-17 11:46:28 följande:
    Jag bor några minuter bort med bil/cykel, kanske 10 min promenad så det är lugnt. Men om jag är på jobbet är det ju en helt annan sak....
    Vad jag hoppas på goda nyheter när du varit på nästa UL! {#emotions_dlg.flower}
  • MissLis

Fler än jag som kommit in i "spökveckorna"? Ni vet illamåendet är över och än känner jag inga sparkar. Tror mig ha känt en liten buff eller två, men jag vågar inte säga om det verkligen var bebisen eller tarmaktivitet

I morgon går jag in i vecka 15 och om två veckor ska vi äntligen på RUL! Börjar faktiskt bli lite nervös och samtidigt förväntansfull över att se den lilla Jag är stensäker på att det är en liten tjej, vi får se om jag har rätt

• MissLis
    Irmeline skrev 2014-04-22 11:11:54 följande:
    Är i v17 och har 3v kvar till RUL, längtar!! Tror det är en liten kille, får se :)
    Tycker inte jag känner något vilket gör mig lite orolig. Tror jag kände vid den här tiden sist.., hmm...

Du ska se att en liten buff kommer när du minst anar det!
    Jag räknade fel, vi har också RUL om 3v. Får se om vi har rätt båda två gällande kön
Svar på tråden BF Oktober 2014