Inlägg från: MissLis |Visa alla inlägg
  • MissLis

BF Oktober 2014

MIKD skrev 2014-02-17 19:10:27 följande:
    Då är vi beräknade till samma dag! =)

Vad roligt!! Hur mår du? Känner du dig gravid?
  • MissLis
    testosteran skrev 2014-02-17 19:46:10 följande:
    Grattis! :) visst är det häftigt, kroppen går så fort in i gravstadiet nu! Hur gamla är dina andra?

De är födda oktober 2007 och april 2011. Dina då?
  • MissLis
    MIKD skrev 2014-02-17 20:29:56 följande:
    Jag vet inte, har aldrig varit det förut, men det känns ju att någonting är annorlunda! =)  Känner du någonting? =)

Lite ömma bröst kanske. Sen drar det lite i nedre delen av magen. Tröttare än vanligt?
  • MissLis
    MIKD skrev 2014-02-17 20:43:39 följande:
    Ja faktiskt! Har rapat väldigt mycket också! 

Haha! Vad roligt!
  • MissLis
    Sicilien skrev 2014-02-17 21:04:32 följande:
    Jag gjorde Vul idag,. ett litet hjärta som tickade på för fullt. Så himla roligt att se, men svårt att föreställa sig att den verkligen bor i min mage... :) V.8 för mig.

Åh vad mysigt!!
  • MissLis
    joma2 skrev 2014-02-18 05:20:41 följande:
    Hej! Jag är i vecka 8 (enligt BM) men är osäker p.g.a väldigt oregelbunden mens. Jag mår ganska bra men känner av humörsvängnigar, periodvis trötthet, aptitlöshet på dagarna men tvärtom på kvällen/natten. Jag känner även av en ständigt molande värk i magen och markant temperaturstigning.      Känner du av graviditeten på något annat sätt än brist på aptit? Var det likadant med dina tidigare graviditeteter? Hur känner ni andra det med aptiten? Ökad/minskad? Cravings? Detta är min första graviditet och jag oroar mig lite över hur man "bör" äta...? Livsmedelsverket säger en sak, men tittar man på gravida kvinnor över lag så blir det ganska mycket sött och "onyttigt" vilket jag PERSONLIGEN kan tycka att man ska unna sig om kroppen skriker efter detta... eller? Ska man plåga sig med att hålla igen för att livsmedelsverket förespråkar en sak och samhället bombaderar en med det "smala, nyttiga och lyckade" idealet?      Är det bara jag eller funderar flera över hur man ska förhålla sig till sin nya situation och det lilla livet i magen? Åter igen vill jag gratulera alla till plusset och önskar er all lycka till

När det kommer till vad man bör och inte bör äta, så kommer jag att välja att helt avstå från onödigt socker den här gången. Detta för att jag hade så mycket problem med svamp under förra graviditeten - det var fruktansvärt! Så jag ska försöka motverka samma elände.... Annars har jag dålig koll på vad Livsmedelverket säger. Borde kanske läsa på?
  • MissLis
    Ja82 skrev 2014-02-18 13:26:01 följande:
    Jaha okej, tyckte mig känna igen dig men måste ha misstagit mig då :) Ang socker så tycker jag absolut man bör tänka på intaget - gravid eller inte. Jag gick upp 30kg under min förra graviditet och den här gången kommer jag tänka mer på vad jag äter.

Jag tycker att jag har en för hög utgångsvikt, så jag kör på en hälsosam livsstil: bra mat och motion varje dag!
  • MissLis
    joma2 skrev 2014-02-18 16:34:27 följande:
    Enligt "min" BM så görs inte ultraljud förän runt v 16-18... Hur gick ni till väga för att få ett tidigare? Jag har ju väldigt oregelbunden mens och vet inte hur långt gången jag är, borde inte det vara en anledning för att få kolla tidigare?  

Min cykel är också lång och oregelbunden, men jag får vackert vänta till RUL....
  • MissLis
    Lambolina skrev 2014-02-18 18:06:18 följande:
    Jag hoppas in här! Plussade i söndags efter flera års försök.  v. 5 (4+3) idag. BF 27 oktober! Lyckligast i hela världen ungefär! :D
    Oskyddade i 4 år. Ofrivilligt barnlösa.

Ett jättegrattis till er!! Välkommen till vår trevliga tråd!
  • MissLis
    Ja82 skrev 2014-02-18 19:10:05 följande:
    Vad kul att det är så många i tråden! Hur många är det egentligen? Och det är kul att det är flera från Uppsala :) jag har tillgång till dator imorgon så ska styra upp en tråd då om ingen hinner före ;) Jag har helt tappat matlusten, är liksom inte sugen på nåt och tycker inte att nåt smakar särskilt gott.. Är sjukt trött. Riktigt lättirriterad. Har riktigt dåligt tålamod men min son och det ger mig sånt grymt dåligt samvete. Hur länge brukar den här tröttheten hålla i sig?

Samma här! Noll aptit, trött och lättretlig. Och det dåliga samvetet...... I bf-listan räknade vi till 34 stycken
Svar på tråden BF Oktober 2014