• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Sara84
    Cazza skrev 2014-02-19 13:24:33 följande:
    Sara84- jag är i v 6+5 med tredje barnet. Känner mig dock ungefär lika stor som jag varit innan runt v .15. Kan liksom inte sitta upprätt på en vanlig stol för då känner jag som att allt trycks ihop. Illamåendet är också jobbigt i håller i sig fram till 16.00 varje dag. Hur långt gången är du?

Åh vad jobbigt! Ja riktigt så känner jag inte än <3 Jag är i vecka 6+2 idag.. Väntar på VUL som ska göras nästa vecka.. Vill bara snabbspola tiden.

Men denna trötthet, illamående och molvärk så hoppas jag verkligen på ett positivt besked ;)

• mjn84

Blondinvita! Och ni andra nya i tråden. Vi har en.Facebook sida. Skicka meddelande till Yarrow så bjuder hon in er!

• Tamara
    tasirvio skrev 2014-02-19 12:55:52 följande:
    Tamara, när hade du ägglossning? Jag har så svårt att veta hur jag egentligen ska räkna.. har för mig att jag hade ägglossning 13 jan.. Men vet inte om jag då ska räkna att jag nu är 7+1 eller 7+2? Hur gör du? Är skönt att kunna kolla i kalendern vilken vecka man e i, tycker jag blir så råddig av det här x+X, men så ä man i vecka y ;)

Jag har stenkoll på min cykel då vi har försökt länge och även gått på utredning. Jag har kort cykel, så embryot var större än enligt standard 28 dagars cykel (jag har alltid blivit korrigerad åt det hållet på ul) . Olika räknare säger ju olika men nu sa min läkare 7+2 efter dagens mätning och jag tror att det kommer hålla sig även efter KUB då de daterar graviditeterna här.
  • Mammatillnoah

Hade det inte varit för positiva test och ett kissande stup i ett så hade jag aldrig trott att jag är gravid. Dock har magen svulnat ganska mycket

💜 Noah💜
  • Mammatillnoah

Här jag bor får vem som vill göra kubb test vill man inte det så erbjuds man göra vanligt ultraljud i ca vecka 12, sen har man ju rul i ca v 18, och är man minsta osäker på sin cykel så blir det gratis vul i vecka 7-9

💜 Noah💜
  • Lambolina
    mjn84 skrev 2014-02-19 14:01:24 följande:
    Blondinvita! Och ni andra nya i tråden. Vi har en.Facebook sida. Skicka meddelande till Yarrow så bjuder hon in er!
    Hur skickar man meddelande till någon här? :)
    Oskyddade i 4 år. Ofrivilligt barnlösa.
  • choklaa

Ylva12: hade du inte tagit ett cb gravid test också? Som visade 2-3 veckor?
    Eller testat med ett från början? Testa på nytt.

Lillens hjärta syndes i 7+3 förra gången.

Men hoppas nu då jag tror jag är i vecka 5+6 eller i alla fall är jag nog inte långt gången som vecka 7-8 då cb i måndags visade 2-3 veckor och i dag 3+. Att den 6/3 är om två veckor att de syns ett fint hjärta som slår. Haft riktiga Hug i magen i dag.

• choklaa

Tror jag blir galen. Mina svärföräldrar berättade jag för i går. Sen dess har mannens syster varit helt gråtfärdig tycker synd om min son. Kommer med idiotiska komentarer nu slipper du tillbringa 3 månader hos oss i sommar. Då mannen har tagit långledigt i sommar och vi skulle åka iväg till svärisarna under hela sommaren. Men de borde ju på annat att jag innan inte ville åka dit. inte på dom.
    Sen börjar dom räkna fram och tillbaka när jag blev gravid de stämmer liksom inte varken systerns eller svärmors uträkning. Fattar inte att man även räknar två veckor innan ägglossning.
    Så jag tror jag spyr, Dom ger mig bara ångest och jag vet inte vad jag ska göra. För att säga något till mannen är ingen ide...

• Ja82

Puffar igen för Uppsala-tråden, kan inte länka men den heter "BF Oktober 2014 - Uppsala!"

Svar på tråden BF Oktober 2014