• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Marri
    Ja82 skrev 2014-02-19 21:26:27 följande:

Puffar igen för Uppsala-tråden, kan inte länka men den heter "BF Oktober 2014 - Uppsala!"

Toppen ja82, ska genast leta på :)
  • Ja82

Gravid, övrigt tror jag.. Jag är inte så rutinerad på sånt här :)

• testosteran
    choklaa skrev 2014-02-19 19:26:08 följande:
    Tror jag blir galen. Mina svärföräldrar berättade jag för i går. Sen dess har mannens syster varit helt gråtfärdig tycker synd om min son. Kommer med idiotiska komentarer nu slipper du tillbringa 3 månader hos oss i sommar. Då mannen har tagit långledigt i sommar och vi skulle åka iväg till svärisarna under hela sommaren. Men de borde ju på annat att jag innan inte ville åka dit. inte på dom. Sen börjar dom räkna fram och tillbaka när jag blev gravid de stämmer liksom inte varken systerns eller svärmors uträkning. Fattar inte att man även räknar två veckor innan ägglossning. Så jag tror jag spyr, Dom ger mig bara ångest och jag vet inte vad jag ska göra. För att säga något till mannen är ingen ide...

Jag tycker det verkar som dom lägger sig i alldeles för mycket...dom ska väl inte bry sig om när barn blir till utan glad att det kommer fler! :) jag tycker verkligen det är upp till din man att sätta stopp...det är ju hans familj och just nu håller ju ni på att bilda en som borde vara betydligt mer värd. Han måste ju lyssna...annars kommer kontakten mest troligt i framtiden att bli riktigt dålig! Hoppas det löser sig!
  • Cazza

Nån mer än jag som gått upp i vikt å fått mage redan? Är i 6+6 och har gått upp 2 kg! Har ätit en del eftersom jag försökt förhindra illamående men ändå.. Är ni fortfarande platta?

• mjn84

Choklaa förstår att det är frustrerande när dom beter sig så! Dom lugnar sig nog. Var dom likadana när du väntade sonen?

• tasirvio
    Cazza skrev 2014-02-20 08:00:45 följande:
    Nån mer än jag som gått upp i vikt å fått mage redan? Är i 6+6 och har gått upp 2 kg! Har ätit en del eftersom jag försökt förhindra illamående men ändå.. Är ni fortfarande platta?
    Jag har gått upp ungefär 1kg, är nu i v7+2.. Min mage ser ännu rätt platt ut, men känns väldigt spänd och svullen. En liten bula kan skönjas på natten eller morgonen före jag varit och kissat ;)
  • ylva12

Nu på morgonen kom blodet:(. Var ju i alla fall förberedd på det... Hoppas nu bara allt kommer ut av sig själv så jag slipper tabletter eller skrapning. Är livrädd för det...Är i alla fall tacksam att detta inte skedde när jag var gravid första gången. Det hjälper mycket att kunna krypa ner i sängen med sonen när jag känner mig ledsen.

Vi har ett embryo kvar i frysen och det blir vår sista chans till syskon. Hoppas kunna försöka med det i april/maj.

Önskar er alla bättre lycka och att era graviditeter går bra.

• Lillium
    ylva12 skrev 2014-02-20 08:42:54 följande:
    Nu på morgonen kom blodet:(. Var ju i alla fall förberedd på det... Hoppas nu bara allt kommer ut av sig själv så jag slipper tabletter eller skrapning. Är livrädd för det...Är i alla fall tacksam att detta inte skedde när jag var gravid första gången. Det hjälper mycket att kunna krypa ner i sängen med sonen när jag känner mig ledsen.
    Vi har ett embryo kvar i frysen och det blir vår sista chans till syskon. Hoppas kunna försöka med det i april/maj.
    Önskar er alla bättre lycka och att era graviditeter går bra.

Beklagar Rynkar på näsan
Svar på tråden BF Oktober 2014