• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • joma2
    Cazza skrev 2014-02-20 08:00:45 följande:
    Nån mer än jag som gått upp i vikt å fått mage redan? Är i 6+6 och har gått upp 2 kg! Har ätit en del eftersom jag försökt förhindra illamående men ändå.. Är ni fortfarande platta?
    Jag har gått upp strax under ett kilo men fått en liten kula på magen (kan dock vara svullnad hahahah) Men det känns skumt att se hur kroppen förändras!! Enligt BM är jag i vecka 8-9 nu, men fortfarande osäkert :P
    Mår du väldigt illa? Jag pendlar med illamående/hunger/sug/aptitlöshet - helt hopplöst. Men det är värt det om man får en liten bebis i slutändan Hjärta
  • Sara84
    ylva12 skrev 2014-02-20 08:42:54 följande:
    Nu på morgonen kom blodet:(. Var ju i alla fall förberedd på det... Hoppas nu bara allt kommer ut av sig själv så jag slipper tabletter eller skrapning. Är livrädd för det...Är i alla fall tacksam att detta inte skedde när jag var gravid första gången. Det hjälper mycket att kunna krypa ner i sängen med sonen när jag känner mig ledsen.
    Vi har ett embryo kvar i frysen och det blir vår sista chans till syskon. Hoppas kunna försöka med det i april/maj.
    Önskar er alla bättre lycka och att era graviditeter går bra.

Åh nej Ylva - jag beklagar verkligen! :( Hoppas att det är guldägget sm är kvar i frysen! Ta hand om varandra nu!

• choklaa

Sa till mannen och han sa att jag hade rätt de har inte med de att göra.

Ska in på VUL kl 13.00 haft ont i magen sedan i går eftermiddag. Känns obehagligt hugg stick molnig, hoppas att allt är bra med bebis.

• Cazza

Joma2 - har mått så sjukt illa som aldrig förr men har fått medicin lergian comp som jag tAr på natten, och idag vaknade jag utan illamående!! Så skönt!

• grossess
    Sara84 skrev 2014-02-20 09:27:39 följande:

Åh nej Ylva - jag beklagar verkligen! :( Hoppas att det är guldägget sm är kvar i frysen! Ta hand om varandra nu!

håller med ovanstående, beklagar Ylva!
  • Yarrow
    ylva12 skrev 2014-02-20 08:42:54 följande:
    Nu på morgonen kom blodet:(. Var ju i alla fall förberedd på det... Hoppas nu bara allt kommer ut av sig själv så jag slipper tabletter eller skrapning. Är livrädd för det...Är i alla fall tacksam att detta inte skedde när jag var gravid första gången. Det hjälper mycket att kunna krypa ner i sängen med sonen när jag känner mig ledsen.
    Vi har ett embryo kvar i frysen och det blir vår sista chans till syskon. Hoppas kunna försöka med det i april/maj.
    Önskar er alla bättre lycka och att era graviditeter går bra.
    Beklagar! Håller tummarna att det fungerar nästa gång!
  • Sara84
    choklaa skrev 2014-02-20 09:34:23 följande:
    Sa till mannen och han sa att jag hade rätt de har inte med de att göra.

Ska in på VUL kl 13.00 haft ont i magen sedan i går eftermiddag. Känns obehagligt hugg stick molnig, hoppas att allt är bra med bebis.

Lycka till <3 Hoppas att allt är okej <3
  • mamma 85

Hej!
    Fick veta att jag är gravid för två dagar sedan. Detta är mitt andra barn som jag trots PCOs lyckats baka utan hjälp av fertilitetsklinik. Jag är så glad :) vet ännu inte precis när BF är, men enligt det digitala CB-testet var jag i vecka 4-5 så det blir nog i slutet på Oktober någon gång. Sonen är född i Oktober 2012 så det blir ganska prick två år mellan dessa om nu allt går bra, vilket jag håller tummarna för. 

• tasirvio

Beklagar verkligen, Ylva! Vi kommer alla att hålla tummarna för att nästa ägg fastna kvar ända till mållinjen! Sköt om varandra nu..<3

Svar på tråden BF Oktober 2014