• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SC11
    ylva12 skrev 2014-02-20 11:45:16 följande:
    Tack alla för omtanken! Det värmer:).

Beklagar verkligen! Skönt att du kan känna tröst i din son. Men likväl jättesorligt.
    Man går ständigt runt med oro dessa veckor, och blir deppad när man hör om alla missfall .. Skönt att du har ett ägg kvar. Kram
  • choklaa

Beklagar Ylva: när jag läser det du skrev blev jag ännu mer orolig då jag är i samma sitta :(

Sitter utanför och väntar på att få komma in. Fick vända mig till en annan gynekolog i dag då de ej hade tid hos den jag går hos. Hoppas innerligt att denna läkaren ser ett foster livrädd förr att han inte ska se något. dessutom mycket pinsamt att gå till en manlig gynekolog blir första gången för mig. Jobbigt och hemskt.
    Men hoppas nu. För de har gjort riktigt ont sedan igår.

• SC11

Cazza- Här är en till som  gått upp i vikt... Två kg samma vecka som jag plussade, och två kilo innan dess så jag har +4 kg. Känns väl inte så bra, för i kombination med världens ´svullnaste mage kan jag inte ens knäppa mina byxor!
    Snart v.9 och kommer inte kunna dölja det längre.
    Har ju ätit mig till det så jag känner mig svullen å pluffsig trots att jag egentligen inte har nån övervikt.
    Men jag kan la bara drömma om att "bara" gå upp max 15 kg...... Känns som det kommer hamna på 30+ om jag äter i denna takten...  ;) Men småäta är det enda som hjälper mot illamående/suget i magen.

Om några timmar ska jag på VUL. Är riktigt nervös nu....

• choklaa

Varit på vul. Han sa att jag är i vecka 5+1 man såg gulkroppen och bebisen, men man kunde inte se några hjärtljud än.

Har någon varit med om likande att hjärtljuden inte synts så här tidigt???

• Sara84
    choklaa skrev 2014-02-20 13:44:07 följande:
    Varit på vul. Han sa att jag är i vecka 5+1 man såg gulkroppen och bebisen, men man kunde inte se några hjärtljud än.

Vad skönt att allting ändå verkar ha sett normalt ut? Hjärtljuden kan man väl se först lite senare? Vad sa läkaren? På vår IVF klinik så bokar de ju helst inte VUl förrän i vecka 8 för att man verkligen ska kunna se hjärtat slå. Men dock vet jag andra här inne som gjort VUL i vecka 7 (6+0) och redan då sett hjärtat picka på så fint :) Fick du en tid för uppföljning?
  • Sandiiiee

Idag visade testet positivt, misstänker att jag är i vecka 5! När bör man ta kontakt med mvc? Kan man göra det direkt? Mitt första barn och sambons andra :)

• mitthemligajag
    choklaa skrev 2014-02-20 13:44:07 följande:

Hjärtljuden ska väl inte finnas i v 5, de har ju precis blivit något där ;) dom kommer enligt bm och vad jag läst mellan v 7 och 8!
  • Mymmlan

Ska alldeles strax på inskrivningssamtal hos bm. I min stad får man bara ul i vecka 19 typ men jag ska fråga om kub. Hade så gärna velat se ett litet hjärta som flera andra här fått.

• majamys

Choklaa, i v 5+5 syntes bara fostersäcken för mig, så du kan nog också vara lugn :)

Svar på tråden BF Oktober 2014