Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

Vaknar som en klocka varje morrn kl 6, å e klarvaken....smyger mig upp med stängda ögon ..letar mig fram till toaletten så jag e så kissnödig så det gör ont....har fortfarande hoppet om att kunna somna om...reser på mig, tvättar händerna..inser att det inte e ngn ide att knipa med ögonen å hoppas längre för jag e klarvaken....

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-20 06:54:45 följande:

Mitt illamående är minst på morgonen och blir sedan värre ju lägre dagen går, har fortfarande inte spytt direkt på morgonen men alla andra tider... Innan har viss mat lindrat men nu funkar det inte längre, har ingen aptit/sug efter något längre.
    Känner igen detta, men du.....man mår ännu mer illa av att inte få ngt i magen alls, har du provat å äta kalla saker, som vindruvor, äpplebitar osv? För även när man mår dåligt så kan faktiskt kalla saker gå ner å det lindrar illamåendet lite, för när man inte äter alls så blir det värre....
  • Singoalla78
    Mamma201410 skrev 2014-03-20 07:07:26 följande:
    Vecka 12+3 idag och äntligen KUB!!!!! Ser verkligen fram emot att se vårt lilla Hjärta
    Åhh va spännande :) du får uppdatera efteråt :)

Ser såå fram emot mitt kub på tis :)
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-20 07:30:12 följande:

Jo jag försöker alltid äta för att lindra men nu händer det att det kommer upp lika snabbt igen Riktig mat fungerar ff rätt bra om jag äter lite, det lindrar en stund men det är klurigt att äta lagad mat en sådär 10 ggr om dagen
    hahaha du får laga storkök ;) Joo men lagad mat e väääldigt gott nu :)
  • Singoalla78

Lite frågor ang kub, jag gör mitt då jag e 35 år å vill bara förbereda mig på ev kromoson fel, det kommer inte förändra ngt men jag vill ändå vara lite beredd på det om det skulle vara ngt.

jag får dte gratis pga min ålder, dock så skulle jag aldrig göra moderkaksprov eller fostervattens prov pga risken för mf.

• Singoalla78

Undrar en sak, hur gör ni andra me lyft? ja framförallt lite tyngre? Ni som har barn ex på 3-4 år osv, bär ni upp dom , lyfter ni osv? Första gng jag e gravid med småbarn , haha

• Singoalla78
    Cazza skrev 2014-03-20 16:08:33 följande:
    Jag är i chock!! Tvillingar...
    OMG!! hahaha det förklarar ditt extrema illamående ;)
  • Singoalla78
    Cynric skrev 2014-03-20 16:02:23 följande:

Jag har en på snart 6 år och en på 4 och jag bär och lyfter dom. Brukar leka häst med dom på ryggen. Brukar lyfta upp båda samtidigt och gosa lite efter jobbet å. Aldrig tänkt att det skulle vara skadligt.
    Oki, tusen tack för svar {#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-03-20 16:33:46 följande:
    Jag lyfter iaf :p eller ja, går ju inte runt och lyfter 4 åringar så ofta men de händer, men 1 och 2 åringar flera gånger om dagen! Hoppas inte de gör ngt :)
    Oki, näe aså jag bär inte runt på min 3,5 åring men jag fick fånga upp honom när han hoppade fr bordet så han inte skulle ramla å fick lite molvärk, Pratade nyss med min syster som jobbar inom vården med dementa å hon sa att hon gjorde tunga lyft varje dag fram till månad 8, men att man känner av det om det går eller ej..men jag fick ju lite molvärk å en liiten sammandragning men det kan ju ha varit den oväntade rörelsen...
  • Singoalla78
    ElinSthlm86 skrev 2014-03-20 16:52:24 följande:
    Idag var jag på mitt första UL. 2,1 cm lång och hjärtat tickade på jättefint. Han/hon tränade sina ben och armar för fullt :) jag fick en tidigare Bf. 24 oktober (tidigare 29 okt) Så jäkla skönt att se lilla pyret i magen som mådde jättebra :)
    Guu va härligt :)
Svar på tråden BF Oktober 2014