Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

Yarrow skrev 2014-03-19 09:30:59 följande:
    Ja, min verkar också komma tidigare den här gången. Har ca 15 kg övervikt med så ser mest bara tjockare ut. Haha. Men snart kommer den nog runda till sig. Personer som känner mig och vet hur jag ser ut annars ser ju attnåt är på g :)
    Jo men så var det ju med min andra åxå, första barnet 12 kg, andra barnet 23 kg, hahaha nu vette tusan ;)
    Knitting Angel skrev 2014-03-19 09:37:00 följande:
    Kör med apelsinjuice denna gången. Körde med vatten förra graviditeten då jag körde på flytande blutsaft. Nu kör jag på blutsaft i tablettform. Hoppas på att få upp det. Funderade på att begära extra kontroll av järnvärdet innan det är dags för RUL men vet ju inte när det blir då jag inte fått någon tid än :)
    ahaa, oki , jo men en extra kontroll kan ju vara bra :) 
  • Singoalla78

Trodde jag hittat mina crawings i toffi fee , meeen efter en hel låda så inser jag att näe, det var det inte..haha men såå sugen på ngt :)

• Singoalla78
    Tingelling skrev 2014-03-19 11:17:51 följande:
    Singoalla78 det var en stor mage du  fått:)  Jag är i v 12+1 i dag tycker magen sväller upp på kvällarna:)
    hehe joo men så e det här åxå, denna bild är tagen vid 18 tiden ca igår :)
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-19 13:09:17 följande:
    För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett
    Åhhh va fin liten bebis :) Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78

Undrar lite, är det ngn mer som just passerat v 12 som fortfarande får lite växt/molvärk?

• Singoalla78
    MrsGalotti skrev 2014-03-19 18:00:38 följande:
    Varken färskt eller gammalt säger något öht. Jag har haft bruna flytningar med gammalt blod sen typ 3 dagar efter jag plussade (för 1 månad sen). För exakt en vecka sen var jag på VUL och fick se lilla bönan med tickande hjärta, hinnsäcken fin och sluten och inga tecken på blödningar nånstans därinne så blodet är gammal och ingenting att oroa sig över, säger läkaren och bm.
    Färskt blod kan också vara ingenting - det kan vara en blodkärl som spruckit eller nåt annat känsligt.

Så varken det ena eller det andra säger nåt.
  • Singoalla78
    MissLis skrev 2014-03-19 19:18:33 följande:

Jag hade det med sonen!
    Oki, tänk att man inte minns fast det inte var såå längesedan ;)
    mitthemligajag skrev 2014-03-19 19:33:04 följande:
    Jag är i v 12 och har fått mer växtvärk nu än jag haft tidigare, väldigt mycket mensvärk som gör oont!! Och så massa molande värk hela tiden :) skönt att veta att de växer ;) men för någon dag sedan blev jag livrädd... Känndes precis som timmen innan mensen kom!! I denna vecka och med denna värk har jag fått mer flytningar också, :)
    Ja lite samma här, vissa dagar så tycker jag det drar igång som lite kraftigare mensvärk, spec igår när jag filmade in en video med dans, haha men flytningarna har ökat här med.
    tasirvio skrev 2014-03-19 20:45:33 följande:

Jag gick in i v12 igår, och tycker att jag igår och idag har haft mer värk än de senaste veckorna.. Från v11 lär ju bebis växa mycket snabbare, så antar att livmodern växer mer då också..
    Jo men så tänkte jag åxå, det måste ju växa så det knakar nu å då borde det ju kännas mer ...skönt att det var fler än jag då , hehe
    Mammatillnoah skrev 2014-03-19 22:06:29 följande:

Jag är i vecka 11+2 men molvärken verkar bli värre och värre
    :)
    Lillium skrev 2014-03-19 20:34:09 följande:

Är också i v12 och har massor av molvärk, mer än tidigare.

:)
  • Singoalla78
    choklaa skrev 2014-03-20 05:25:14 följande:
    Funderar lite, efter att ha varit utomlands dag 4 så börja det komma som en hugande molande smärta i magen och samtidigt ont i ryggen långt ner. Kom två dagar i följd började också då att få diarrer och får krafftiga smärt genombrott i samband med diarrerna vet ej om det enbart är tarmarna som är i obalans eller om det är livmodern och bebis.
    Men var på VUL 8+0 och då mådde den bra. är nu då i vecka 10+0.
    Kan detta vara normalt eller täcken på missfall?
    Det kan nog vara fullt normalt, jag blev ju laktosintolerant när jag väntade min lille, å det kan ge samma symptom, å e du dessutom utomlands så kanske du fått i dig ngt som kroppen inte vill ha just nu å rensar ut det genom diaree..När jag fick mitt MF så började det inte med ont, utan blödning..
  • Singoalla78

Tips till er som mår illa, när jag var liggandes i 10 dagar å inte kunde röra mig utan att kräkas så provade jag det gamla beprövande, att ha ett paket med antingen marie kex eller digestive kex brevid sängen med ett glas saft, ät ett kex i sängen innan du reser dig upp, det lindrar faktiskt väldigt bra ..

• Singoalla78
    choklaa skrev 2014-03-20 06:44:29 följande:

Tack för ditt svar :) lugnar mig lite. Men det känns riktigt skrämande att man får så ont i nedre delen av magen precis som om man tagit resulax och strax där efter toaletten.
    Jag förstår att det e skrämmande, när jag fick detta med sonen så var jag helt övertygad om att det var mf på gång, men icke..jag fick börja köra uteslutningsmetoden å fann att det var mjölkprodukter.
    När jag fick mitt mf så började det med blödning, samma när jag fick mitt x. Jag blödde lite i 3 dagar innan smärtan drog igång, å jag fick ingen diaree pga det...men däremot så fungerar allergi eller överkänslighet på det sättet du beskriver så vi hoppas å tror på det :)

Laktosintolerans ger en hemsk smärta i magen, som magknip...det jämförs med koliksmärta å man blir väldigt lös i magen å det kan tom vara svårt att hålla igen för det rinner så ur en..hoppas du kan känna dig lite tryggare :)
Svar på tråden BF Oktober 2014