• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Hjälper zofran bättre än lergian? Harkmappt effekt av den längre. Mina barn är 4 år och 3 år. Det känns på riktigt som en dödlig sjukdom ja. Kan inte alls tänka positivt kring graviditeten...

Dagens höjdpunkt var dock att jag var ute i trädgården o mådde sjukt dåligt, skulle just kräkas i en buske när en grävling hoppar fram. Det fick mig iaf att tänka på annat;)

• Cynric

Jag mår bättre den här veckan men har knappt vågat röra mig tidigare för jag mått så kast. Jag körde fingrarna i halsen när jag mådde som värst men ändå inte kräktes för få släppte det en stund. Befriande på nått sätt!

• tusa
    Cazza skrev 2014-03-07 18:14:38 följande:
    Men jag får i mig mat o vätska. Varannan dag ungefär. Jag har tom gått upp i vikt, magen är stor. Jag tror alltså inte de kan göra ngt på ett sjukhus för mig heller. Jag ligger i sängen hela dagen o min sambo tar hand om barnen o kommer m mat till mig. Men så fort jag ställer mig upp kräks jag. Bm säger på telefon att " så kan det vara". Får ingen hjälp därifrån heller alltså. Har betalt för att se på en privat klinik att allt var ok där inne å det var det.
    Ok...då kan jag bara försöka skicka energi så du orkar bita ihop...Rynkar på näsan Prova té på färsk ingefära. Hacka/riv låt dra i uppkokat vatten några minuter och drick några koppar under dagen, brukar vara mycket effektivt mot illamående, så vem vet kaanske kan hjälpa!? {#emotions_dlg.flower}
  • Mirakla
    Cazza skrev 2014-03-07 21:48:19 följande:
    Hjälper zofran bättre än lergian? Harkmappt effekt av den längre. Mina barn är 4 år och 3 år. Det känns på riktigt som en dödlig sjukdom ja. Kan inte alls tänka positivt kring graviditeten... Dagens höjdpunkt var dock att jag var ute i trädgården o mådde sjukt dåligt, skulle just kräkas i en buske när en grävling hoppar fram. Det fick mig iaf att tänka på annat;)

Haha tur det finns grävlingar ibland ;) hoppas du mår bättre snart
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-07 19:42:14 följande:

"Skönt" att veta att jag inte är ensam. Känner ni er också deprimerade pga detta??

Har ni barn sen tidigare? Jag har två som jag nu inte ens orkar ta i knappt.

Har fått ngt nytt som heter sofran tror jag som jag ska ta ut imorgon. Men känner mig redan helt neddrogad ;(

Zofran är samma som ondanzentron, de är de som har hjälpt mig nu sista typ 3 dagarna, oj oj har åkt och och ut på sjukhus, bara gått ner! Har vaknat vid sju på mornarna av att jag måste spy och har jag spytt några gånger i timmen fram tills kvällen, då har jag för första gången kunnat få i mig typ 2 msk potatis mos och en halv korvskiva, jag har aldrig mått sämre i hela mitt liv... Som tur är har jag inga barn och gruvar mig så innerligt om jag ens kommer klara av ett syskon till detta barn. Jag äter 4 comp 1 vanlig lergigan och 4a zofran, första 2 dagarna var jag groggy men sen har de gått över... Har fortfarande ingen matlust men äntligen kan jag som en oftast normal gravid kvinna tvinga i mig lite mat och äta de som passar mig just då utan att spy konstant, har ändå spytt några gånger på kvällen trotts alla dessa mediciner, men jag tror inte min kropp är van med mat längre, jag äter tex en passions frukt till frukost och några rån till lunch och lite mer marigt på kvällen, små steg till förbättring!!
  • Cazza

Fyfan mitthemligajag, det låter inte alls roligt. Jag är iallafall hungrig, äter och får ibland behålla maten. Men min man får bära hit mat till mig för kag kan inte stå i eller känna lukt av kök. Potatismos är typ det enda jag kan äta! Absolut inte kött

• mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-08 10:35:30 följande:

Fyfan mitthemligajag, det låter inte alls roligt. Jag är iallafall hungrig, äter och får ibland behålla maten. Men min man får bära hit mat till mig för kag kan inte stå i eller känna lukt av kök. Potatismos är typ det enda jag kan äta! Absolut inte kött

Jag är också hungrig, skit hungrig! Men bara jag såg maten så har jag kräkts eller ens ett kex, jag har ätit kalla nudlar några kvällar som har funkat ganska bra även om dom kommit upp, haha feel you, när min har lagat mat eller ens öppnat kylskåpet har han haft fönstret öppet och full fläkt på vid sju på kvällen, snacka om att skvaller tanterna på gatan undrar vad vi håller på med, men de har varit riktigt riktigt hemskt, och alla dessa mediciner gör mig så trött och förstoppad eller diarré, blir torr i munnen och ont i huvudet, men förra veckan pratade läkarna om hypremis gravidarium?! Tror jag de hette, men äntligen fungerar de ju bättre så jag hoppas jag kan forsätta med zofranen någon vecka till och att de går över vid v 12...v 11 på måndag
  • Cazza

Nudlar o potatismos äter jAg varannan timme. Men då o då får jag ett starkt sug efter någon typ av mat och mannen lagar. Typ som igår raggmunk. Men när jag väl skulle äta var jag inte sugen längre. Men tycker synd om mina barn som bara får komma o hälsa på mig i sovrummet numera:( tur de har en bra pappa iaf.

• Sinivalas

Ett litet tips till er som kräks mycket, försök att äta/dricka sånt som är gott även när det kommer upp, tex blåbärssoppa. Låter äckligt, men det hjälpte lite vid min förra graviditet (som jag avbröt) när jag var ett kräkmonster. Kändes lite lättare att kräkas då. Drick mycket te, försök få i er vätskeersättning och ät ytterst lite lite men ofta. Tex en liten skalad äppleskiva eller ett rån/mariekex varje timma. Nyponsoppa och diverse tunna soppor som man kan dricka är bra. Hoppas det blir bättre för er snart!

• Sinivalas

Och ja glass! Glass var jättebra då jag kräktes. Speciellt piggelin. Dämpade halsbrännan (äter fortfarande massa piggelin nu vid denna grav, pga halsbrännan, kräkandet har jag klarat mig undan denna gång, som tur är, men minns hur jobbigt det var)

Svar på tråden BF Oktober 2014