• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Sinivalas skrev 2014-03-08 11:21:37 följande:

Och ja glass! Glass var jättebra då jag kräktes. Speciellt piggelin. Dämpade halsbrännan (äter fortfarande massa piggelin nu vid denna grav, pga halsbrännan, kräkandet har jag klarat mig undan denna gång, som tur är, men minns hur jobbigt det var)

Ja piggelin glass åt jag också i början när jag mådde "Normalt" illa, de var helt perfekt! Har ätit lite buljong soppa vissa kvällar, har fungerat, men har fått ersättning från sjukhuset så jag har ätit de dom värsta perioderna :)

Näsblod har jag ofta sen jag blev gravid och läste att de är vanligt symtom, :p
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-07 21:48:19 följande:

Hjälper zofran bättre än lergian? Harkmappt effekt av den längre. Mina barn är 4 år och 3 år. Det känns på riktigt som en dödlig sjukdom ja. Kan inte alls tänka positivt kring graviditeten...

Dagens höjdpunkt var dock att jag var ute i trädgården o mådde sjukt dåligt, skulle just kräkas i en buske när en grävling hoppar fram. Det fick mig iaf att tänka på annat;)

Okej men skönt att du mår så pass att du kan resa dig iaf !!! De ska du vara glad för, njuut!! Ja gudars ja vad zofran har hjälpt mer, men äter du lergigan eller lergigan comp?

Jag näste överhuvudtaget inte av lergigan alls, men läkaren vill att jag ska fortsätta ta dom och kombinera alla, så de blir ca 10 tabletter om dagen, HEMSKT!
  • Cazza

Jag har tagit comp. Tyckte de hjälpte i början men inte bu längre.

• mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-03-08 13:50:37 följande:

Jag har tagit comp. Tyckte de hjälpte i början men inte bu längre.

De är ju den svagaste lergigan, fråga om vanlig lergigan istället, hjälte den i början kommer säkert lergigan hjälpa dig!
  • Terrus

Hoppar in i er tråd. Jag är beräknad till 18 oktober, denna gång har vi lyckats bli gravida på egen hand efter 7 år av IVF:er. Ska på första UL på torsdag och planera in ett cerklage då jag tidigare har förlorat 2 barn i v. 19-20. Troligtvis pga försvagad livmoderstapp. Jag hoppas att jag kan få vara med hela vägen denna gång!

• mammasusan
    Terrus skrev 2014-03-08 18:22:04 följande:
    Hoppar in i er tråd. Jag är beräknad till 18 oktober, denna gång har vi lyckats bli gravida på egen hand efter 7 år av IVF:er. Ska på första UL på torsdag och planera in ett cerklage då jag tidigare har förlorat 2 barn i v. 19-20. Troligtvis pga försvagad livmoderstapp. Jag hoppas att jag kan få vara med hela vägen denna gång!

Välkommen! Vet du om man kan kolla upp om man har försvagad tapp?
  • Mamma201410
    Terrus skrev 2014-03-08 18:22:04 följande:

Ett stort grattis och välkommen! Beklagar förlusten av tidigare barn men håller mina tummar och tår denna gång. Och vad kul att det tog sig på egen hand, det måste vara ett mirakel bara det i sig! 

Kram 

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-07 09:08:48 följande:

Magen tål påverkan från syskon, det ska till misshandel med riktiga sparkar i magen från vuxen eller typ trafikolyckor för att det ska gå illa. Stress kan ju påverka fostret negativt men tror inte att mf risken är speciellt stor av det, värre senare kanske då stress kan ge för tidig födsel då kanske. Jag hade ganska tätt mellan mina stora barn, 2 år och 2 månader och nu blir det strax under 2 år i mellan mina små om allt går bra så jag har ju haft/kommer att ha småbarn flera graviditeter. Jag är 41, så jag är verkligen gammal, var alltså 39+ när förra föddes.
    Oki va skönt å läsa...lyfte min 3 åring ett par gng nu på morrn då han har feber å behövde mammas omtanke å kärlek, fick lite tryck i magen å blev livrädd....men det bör ju tålas kan jag tycka..
  • Singoalla78
    SC11 skrev 2014-03-07 13:03:51 följande:

Har också det tillåfrån. Ibland lite ljusgröna å ibland gula. Normalt enligt min gynekolog. Vissa säger att det är slemproppen som bildas å att vissa små "snorkråkor" åker med ut . .
    Sålänge dom är luktfria så :)
    urk, haha fyy aså..men samma här, lite neongula/gröna men läste ngn mer stans att det är normalt ;) skönt att jag inte e ensam om det så....symptomen kommer å går fortfarande...idag v 10+1 = 11, weehooo men inga symptom mer än att jag känner av att jag lyfte min 3,5 åring lite ida...
    mamma 85 skrev 2014-03-07 13:07:15 följande:
    Aa nää jag har egentligen inga skäl att vara orolig, men jag tror det är naturligt när man är gravid. Jag tror hormonerna spelar en ett spratt också :) Men jag tror att än så länge är nog bebisen ganska långt ner och jag tror den ligger väl inlindad som sagt, man har ju hört alla de historier där folk ramlat på magen och slagit i den rätt hårt, men där bebisen klarat sig fint i alla fall. 

Jag hoppas att KUB kommer stilla din oro lite grann, sen blir det ju bättre när sparkarna kommer igång och man varje dag får känna att barnet lever :) 
    Oki, jo men hormonerna gör garanterat sitt, hehe min mamma ramlade i en flytt å föll på magen rakt ner på en stor högtalare som låg på golvet å fick hörnet rakt in..men d gick ju bra, vidare så lyfte hon ett kylskåå vilket inte e å rek, men det var nog lite mer avslappnat då på den tiden så att säja...
    Cynric skrev 2014-03-07 13:41:29 följande:
    Jag bär mina två barn (snart 6 och 4) lite varje dag. Tycker om att lyfta upp och kramas med dom. Har faktiskt inte slagit mig att det på nått sätt skulle vara farligt. Nä, jag fortsätter med det tills magen är i vägen faktiskt
    Jaså? du lyfter dom å känner inget av det? Jag gosar ju med min lille 3,5 åring hela tiden men e orolig att lyfta honom, men idag hade jag inget annat val då han e febrig å han behövde det..men jag e lite orolig att bära, inte du alls?
    Mamma201410 skrev 2014-03-07 17:36:11 följande:

Jag har en på snart 5 år och en på snart 9 månader. Den äldsta bar jag till och från hela graviditeten, men mot slutet allt mer sällan. Givetvis ska man inte ta på sig för mycket eller överanstränga sig men man är ju inte handikappad heller ;) 

Mellan yngsta och bebis blir det 15 mån så tvivlar på att jag kommer undan bärandet =) 

Min väninna säjer samma sak, du är gravid inte invalid.....hm..
  • LillaE87

Någon mer än jag som upplevt flytningar med lite blod i? Jag har blödigt lite till och från ägget fäste.. :/ Har pratat med lite olika inom vården och de sa det var rätt vanligt i början av en graviditet. Men orolig blir man, hade ju gärna varit utan de där flytningarna. Någon annan som har haft så nu eller i tidigare graviditet? Kramkram

Svar på tråden BF Oktober 2014