• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mammatillnoah
    Singoalla78 skrev 2014-03-09 18:01:26 följande:
    Oki, va skönt å höra..samma här, ville vara nära hela tiden å mysa å nu vill jag bara kräkas av det å nämner han ngt så blir jag skitsur å tycker att han pressar mig, det blir inget ändå, haha

känner likadant när vi väntade sonen så var det jag som var den drivande men denna gången kan jag inte tänka på sex haha, allt är annorlunda denna gången ;)
    💜 Noah💜
  • Singoalla78
    Mammatillnoah skrev 2014-03-09 19:40:55 följande:

känner likadant när vi väntade sonen så var det jag som var den drivande men denna gången kan jag inte tänka på sex haha, allt är annorlunda denna gången ;)
    hahaha, japp känns igen ;) Men nu har jag för stunden god lust å kasta ut han med, för nu e jag as förbannad på hans lathet!!
  • tusa
    Singoalla78 skrev 2014-03-09 15:57:34 följande:
    Ngn mer som har ont av närhet nu? som beröring,sex, kyssar mm? har tappat all lust ju :(
    Nej, inte alls, tvärtom här! Solig
    Singoalla78 skrev 2014-03-09 19:48:11 följande:
    hahaha, japp känns igen ;) Men nu har jag för stunden god lust å kasta ut han med, för nu e jag as förbannad på hans lathet!!
    Det är också tvärtom här. Jag är trött och segar hela dagarna och han gör allt inkl. jobbar. I morse hade han fixat och byggt en grov hall som jag pratat länge om att vi behöver!! Det är mer romantiskt än en bukett rosor Cool

Mirakla, hur har det gått?? Vad hade hänt och hur mår du? 
  • Mamma201410

Vecka 12 idag! 11+0, nästa vecka, torsdag (20:e) ska vi på kub och få se vårt lilla mirakel igen. Längtar ivrigt! 

• Tamara

Ligger bara en vecka efter, 10+0 idag, BF 5 okt , så du har september BF då. Har inskrivning i morgon så vi har inte ens fått kub tid än Vill ha den asap, eftersom vi inte vill berätta förrän vi sett att liten är ok. Har riktigt stor gravidkula så det är svårt att dölja, vilket gör att jag mest gömmer mig hemma.

• Irmeline

Varit på semester en vecka, skönt att koppla bort lite ett tag. Blodprov för kub på torsdag, vet inte ännu när ul blir. 10+2 idag, 12 dagar kvar till 12 fulla veckor och den magiska gränsen. :) när denna och kub är avklarad (om kub går bra) blir det offentligt. Då ska jag sluta dölja magen och ha tighta kläder istället! ;)

• Lillium

10+0 idag mår dessvärre skit.. Har typ kramper som kommer och går ovanför brösten och bak i skulderbladen/revbenen.. Gör så sjukt ont och hugger och sticker liksom, blir värre när jag äter. Någon som har samma? Mår också mycket sämre, spydde igår och mår mer illa nu. Har också feberkänningar

• swallin

Vecka 11 idag (10+0). Mår fortfarande illa men den värsta tröttheten börjar ge sig. Vi ska inte göra kub då jag är för ung (25 år) för att erbjudas det i vårat landsting så vi får vänta till rul innan vi får se den lilla bönan.

• Tamara
    Lillium skrev 2014-03-10 08:48:13 följande:
    10+0 idag mår dessvärre skit.. Har typ kramper som kommer och går ovanför brösten och bak i skulderbladen/revbenen.. Gör så sjukt ont och hugger och sticker liksom, blir värre när jag äter. Någon som har samma? Mår också mycket sämre, spydde igår och mår mer illa nu. Har också feberkänningar

Jag mår också skit, har mått dåligt sen vecka 7 men nu har det blivit ännu värre, spyr hejvilt och lergigan comp verkar inte bita på illamåendet längre alls. Tycker du ska ringa till bm och fråga om de där huggen/kramperna, det låter inte bra.
  • Mamma201410
    Lillium skrev 2014-03-10 08:48:13 följande:
    Känner igen hugget och sticket, haft så med alla barnen även denna gång stundvis. Kram 
Svar på tråden BF Oktober 2014