• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • västkustmamma
    Knitting Angel skrev 2014-03-16 19:32:26 följande:
    Grattis och välkommen!

Tack! Tog ett tag att vänja sig vid tanken, men känns så klart väldigt spännande

Jobbigt med magsjuka upptill allt, hoppas ni slipper mer sånt!

Har för övrigt med tappat allt sötsug, men var lika förra gången.
  • Tamara
    swallin skrev 2014-03-16 20:27:34 följande:
    Är i vecka 12 (11+0) och har också börjat må illa igen :( blev så glad över att börja tåla dofter igen och slippa kräkas men nu är luktsinnet helt rubbat igen och jag kräks :(

Jag är i 11+0 och har aldrig slutat må illa Har dock inte spytt på 3 dagar *peppar peppar*
  • swallin

Började blöda inatt :( rött blod..inte så mycket men det kom på pappret. Blöder ingenting nu men ska ringa Kvinnokliniken så fort dom öppnar. Känner mig så orolig :(

• MrsGalotti
    Mymmlan skrev 2014-03-16 14:43:07 följande:
    Oj,det är en helt annan värld när jag följer barnvagnssnacket. Vi har en gammal Emmaljunga som ärvd och utlånad i omgåbgar och är inne på sin tionde unge nu. Funkar fint och alldeles gratis miljön är tacksam också men känns som om jag är ensam om att satsa på arvegods.
    Du är inte ensam. Jag ska inte heller köpa vagn för 8500-12000kr, har inte råd med detta. Däremot så har vi inga nära som har småbarn och vill ge bort/sälja billigt sin vagn så jag får väl kika på blocket och liknande. Jag är säker på att man kan hitta säker och fungerande vagn för mycket mindre än de kolossala summorna som dyker upp här...
  • Irmeline
    swallin skrev 2014-03-17 07:39:19 följande:

Började blöda inatt :( rött blod..inte så mycket men det kom på pappret. Blöder ingenting nu men ska ringa Kvinnokliniken så fort dom öppnar. Känner mig så orolig :(

Håller tummarna att det är ofarligt, du är ju så snart igenom v.12! Har du sett den lille på vul? Små blödningar är inte ovanligt, det behöver verkligen inte betyda det värsta.
  • Irmeline
    MrsGalotti skrev 2014-03-17 07:43:18 följande:
    Du är inte ensam. Jag ska inte heller köpa vagn för 8500-12000kr, har inte råd med detta. Däremot så har vi inga nära som har småbarn och vill ge bort/sälja billigt sin vagn så jag får väl kika på blocket och liknande. Jag är säker på att man kan hitta säker och fungerande vagn för mycket mindre än de kolossala summorna som dyker upp här...
    Vi ska köpa en brio happy på blocket. Finns mellan 500-4000kr beroende på hur ny man vill ha. Tror vi kör kring 2000, ganska ny men oerhört mycket billigare än ny. Har en cityvagn med små hjul sen sist, men nu när vi flyttat vill jag ha rejäla hjul.
  • Irmeline

Föll till föga och satte på mig gravidbyxor idag. Mina minsta. Hade dem i början av graviditeten sist, och efter jag fött då de är rätt små i mudden. Dock fortfarande lite stora i magen vilket känns bra :) men jäklar vad osköna de andra jeansen är framförallt när man sitter!

• Singoalla78
    swallin skrev 2014-03-17 07:39:19 följande:
    kan det varit efter samlag?
Svar på tråden BF Oktober 2014