• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • västkustmamma

Hej alla blivande mammor! Nu vågar jag mig in här till slut.... Har osäker bf i oktober med en välkommen men oplanerad liten plutt Har fått lite olika bud men är i v11-12 ungefär. RUL lär visa bättre när det är dags! Jag hade gått upp 1,5 kg men det har jag kräkt bort igen. Hoppas innerligt kräkningarna ska he sig snart, för det börjar bli jobbigt nu. Har även en liten att ta hand om på dagarna så här är fullt upp! Ser fram emot att lära känna er alla!

• Mystjejen1989
    västkustmamma skrev 2014-03-16 17:08:36 följande:
    Hej alla blivande mammor! Nu vågar jag mig in här till slut.... Har osäker bf i oktober med en välkommen men oplanerad liten plutt Har fått lite olika bud men är i v11-12 ungefär. RUL lär visa bättre när det är dags! Jag hade gått upp 1,5 kg men det har jag kräkt bort igen. Hoppas innerligt kräkningarna ska he sig snart, för det börjar bli jobbigt nu. Har även en liten att ta hand om på dagarna så här är fullt upp! Ser fram emot att lära känna er alla!
    Man får gratulera Skäms
  • Knitting Angel
    Cazza skrev 2014-03-15 15:39:50 följande:

3 kg plus!!! Herreguh! HAr ni gått upp ngt?

Jag har gått ner 3 kg men vi har ju haft ett par vändor med maginfluensa under februari och halva mars så inte konstigt att man gått ner samt att jag knappt äter godis längre. Är inte alls lika sugen längre på godis.
  • Knitting Angel
    västkustmamma skrev 2014-03-16 17:08:36 följande:

Hej alla blivande mammor! Nu vågar jag mig in här till slut.... Har osäker bf i oktober med en välkommen men oplanerad liten plutt smile1.gif Har fått lite olika bud men är i v11-12 ungefär. RUL lär visa bättre när det är dags! Jag hade gått upp 1,5 kg men det har jag kräkt bort igen. Hoppas innerligt kräkningarna ska he sig snart, för det börjar bli jobbigt nu. Har även en liten att ta hand om på dagarna så här är fullt upp! Ser fram emot att lära känna er alla!

Grattis och välkommen!
  • SC11

Vi har en emmaljunga mondial duo combi. Sittdelen är ju väldigt sleten och välanvänd..men liggdelen är superfin. Älskar chassit med klassisk modell, trådkorg under, fyra luftdäck osv.. tung men rejäl vagn. Vi behövde en "hög" vagn då vi båda är låånga. Samt en broms som inte är ivägen för våra lååååånga fötter, haha!

Kommer ha den till lillen..men när vi bhöver sittvagn tror jag vi köper en begagnad babyjogger..

• SC11

Är i v12 (11+3) och mår helt plötsligt illa igen.. nån mer?

• swallin
    SC11 skrev 2014-03-16 20:19:21 följande:
    Är i v12 (11+3) och mår helt plötsligt illa igen.. nån mer?

Är i vecka 12 (11+0) och har också börjat må illa igen :( blev så glad över att börja tåla dofter igen och slippa kräkas men nu är luktsinnet helt rubbat igen och jag kräks :(
  • Irmeline
    Lillium skrev 2014-03-16 07:45:04 följande:

Hmm en fundering. Säg att man vet när man har ägglossning säkert men sen kanske det tar olika tid för ägget att fästa. För vissa kanske det tar 6 dagar och vissa 11.
    Då borde ju embryot börja växa först när det fäst. Det borde ju påverka också?

Jag vet att ägget fäste dag 7 för då fick jag en nidblödning. Borde inte mitt foster då vara större än någon som hade äl på samma dag fast där ägget fäste på tex dag 10? Hur kan man då gå exakt efter äl? Lite morgon flumtankar Glad

Embryot delar sig hela tiden oavsett om den fäst eller ej. Dessutom fäster de mellan dag 5-7, man tror inte längre att de kan fästa senare. Kring dag 6 efter äl är vanligast. Så när exakt spelar ingen roll för storleken.
  • Irmeline
    Tamara skrev 2014-03-16 07:00:47 följande:

Jaja alla mina ul i den tiden har stämt exakt enligt min ägglossning, varit exakt på dagen i storlek och jag har tre pojkar smile5.gif
    Ja jag tror inte på den där storleksgrejen, jag tror både killar och tjejer kan växa olika, men alla har sina myter, så också gynekologer :)
Svar på tråden BF Oktober 2014