• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    Knitting Angel skrev 2014-03-16 19:31:42 följande:
    Jag har gått ner 3 kg men vi har ju haft ett par vändor med maginfluensa under februari och halva mars så inte konstigt att man gått ner samt att jag knappt äter godis längre. Är inte alls lika sugen längre på godis.
    Gått upp 2kg i v.12, sist var det 1,5. Hade ett excelark där jag plottade en kurva över min viktuppgång per vecka (vägde mig innan, v7, v12 och sen varje vecka efter det) förra gången och tänkte lägga in en ny linje i samma så jag kan jämföra.

Jag tror man lägger på sig mest fett de första 12v om man går upp (amningsreserv?) och sen börjar man gå upp pga bebis. Känns som om de är dessa första kilon som är kvar sen när man fött och tappat all vätska. Sa innan att jag inte skulle gå upp lika mycket denna gång men lättare sagt än gjort när man är hungrig och har sug hela tiden!
  • swallin
    Singoalla78 skrev 2014-03-17 08:33:59 följande:
    kan det varit efter samlag?

Nej :( har blött lite till och från under graviditeten men nu var det ett tag sen :(
  • mamma 85
    MrsGalotti skrev 2014-03-17 07:43:18 följande:
    Du är inte ensam. Jag ska inte heller köpa vagn för 8500-12000kr, har inte råd med detta. Däremot så har vi inga nära som har småbarn och vill ge bort/sälja billigt sin vagn så jag får väl kika på blocket och liknande. Jag är säker på att man kan hitta säker och fungerande vagn för mycket mindre än de kolossala summorna som dyker upp här…
    Jag köpte min Emmaljunga city cross ny för 4000 kr 2012 då den var förra årets modell annars hade den kostat 5000 utan liggdel vilket man lätt kan ordna genom att köpa en mjuklift, hårdlift eller vad de nu heter. Jag är supernöjd med den vagnen så det går att hitta bra vagnar till ett vettigt pris också. Dock kommer jag behöva en syskonvagn då sonen kommer vara 2 år när bebisen kommer.
  • Hill01

Hos oss blir det förmodligen en begagnad vagn och då ffa för att jag inte riktigt vill ha en ny vagn med alla kemikalier och skit som är i en ny.. Nojig? Jaa, jag vet.. ;)

• joma2

Hej alla!
    Idag skulle jag göra KUB då jag kommit in i v.12+3 .... men väl där blev jag tillbakaflyttad. TILL VECKA 9+1 ?? Det var underbart att se det lilla hjärtat slå och hur den rörde sig, men lite besviken blev jag faktiskt att jag blev tillbaka flyttad såpass mycket :/  Då blir det bara att vänta på den "magiska" veckan igen då :(

• Cazza

Vagn alltså!! Tredje barnet här och känner att jag gått igenom denna utrustningshets innan när allt man behöver är typ bröst första månaden;) dock har vi inga grejjor kvar så blir till att skaffa lite efter hand. Men 12000 för en vagn är ju sjukt!! Jag vill inte ha en vagn m hårdlift, tycker det är onödigt o klumpigt. Men verkar inte finnas mkt som säljs m bara mjuklift?

• Cynric

Har precis varit på VUL.
    Borde vara i v 10+1 men fick det till 9+5 idag men bäbisen låg inte still så mycket och viftade på med småarmarna och krökte ryggen hela tiden så det var svårt att mäta. Men nånstans mellan 10-15/10 borde jag få datum på RULet.

Känns ju helt sjukt att en 3 cm bäbis kan röra sig så pass! Häftigt!

• Swinghunny
    Mymmlan skrev 2014-03-16 14:43:07 följande:
    Oj,det är en helt annan värld när jag följer barnvagnssnacket. Vi har en gammal Emmaljunga som ärvd och utlånad i omgåbgar och är inne på sin tionde unge nu. Funkar fint och alldeles gratis miljön är tacksam också men känns som om jag är ensam om att satsa på arvegods.
    Nejdå, jag kör också begagnat! Jag samlar på gamla barnvagnar så jag använder bara dem! Har prövat en del nya, men har sålt dem efter någon vecka för att jag inte alls trivts med dem. De har inte haft de egenskaper jag önskar, har varit jobbiga att köra med svängbara hjul som man måste gå och parera hela tiden (= fick ont i handlederna och axlarna). Så jag kör heller gammal vagn, det är bekvämar för mig. 
    Life is like a rollercoaster!
  • Swinghunny

Jag är i vecka 8, (7+4) och har inte gått upp något än. Är konstant fruktansvärt hungrig med kurr i magen, mår illa, yr, hjärtklappning + andfåddhet (även när jag sitter still) extremt trött, utmattad, kallsvettas, har konstant "växtvärk" i livmodern...

Det är det som hittills kommit. Men jag vet vad som kommer att tillkomma framöver eftersom jag haft det mina tidigare graviditeter....tidig foglossning (så att jag inte kan gå eller ta mig ur sängen själv), domningar i armar och ben, sjukdomskänsla i kroppen osv.

Har mått skit alla mina graviditeter, tror inte att min kropp gillar att vara gravid alls :-P 

Life is like a rollercoaster!
  • Cazza

Usch då swinghunny! Hur gamla är dina barn? Jag har mått bra i två graviditeter men nu mått skit i snart 12 veckor o känner att jag Aldrig valt att skaffa en tredje om jag vetat detta! Klarar ju inte att göra nåt. Bara kräks och är trött..;(

Svar på tråden BF Oktober 2014