• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Swinghunny
    Cazza skrev 2014-03-17 10:43:07 följande:
    Usch då swinghunny! Hur gamla är dina barn? Jag har mått bra i två graviditeter men nu mått skit i snart 12 veckor o känner att jag Aldrig valt att skaffa en tredje om jag vetat detta! Klarar ju inte att göra nåt. Bara kräks och är trött..;(

Jag har två barn, det ena är 3 år och det andra fyllde nyss 1. Varit gravid 2ggr till innan och de mådde jag också dåligt i den tid jag var gravid.

Har verkligen funderat på om jag orkar en till graviditet...för det är den som är pest. Mår otroligt dåligt! Ett barn är värd att må dåligt för ett tag, men det är kämpigt som sjutton!

Life is like a rollercoaster!
  • Cazza

Ja de är ju värt det men känns inte så nu! Har svårt att tänka på slutresultatet. Jag är sjukskriven å har fått ordna med extra hjälp från vänner o släkt som tar hand om barnen. Klarar du att ta hand om dina?

• Elycka

Har inte skrivit här på ett tag men måste bara hålla med och klaga av mig lite...har mått bättre den här graviditeten än förra men är mycket tröttare! Skulle kunna sova dygnet runt. Tycker lite synd om gubben när jag ligger mest å klagar och tycker så himla synd om mig själv...haha. Känner mig bara febrig och uppblåst, hoppas det snart är bättre för oss alla (8+3 idag).

• Singoalla78
    Swinghunny skrev 2014-03-17 10:25:56 följande:

Jag är i vecka 8, (7+4) och har inte gått upp något än. Är konstant fruktansvärt hungrig med kurr i magen, mår illa, yr, hjärtklappning + andfåddhet (även när jag sitter still) extremt trött, utmattad, kallsvettas, har konstant "växtvärk" i livmodern...

Det är det som hittills kommit. Men jag vet vad som kommer att tillkomma framöver eftersom jag haft det mina tidigare graviditeter....tidig foglossning (så att jag inte kan gå eller ta mig ur sängen själv), domningar i armar och ben, sjukdomskänsla i kroppen osv.

Har mått skit alla mina graviditeter, tror inte att min kropp gillar att vara gravid alls :-P 

Men du.....detta låter mer som ångest än graviditet....
  • Makaronipuss1

Jag mår också sämre den här gången än tidigare två graviditeter. Kräks fortfarande flera ggr per dag. Kan inte vistas i köket alls. Bara klöks av alla dofter. Mannen får sköta all matlagning och diskning. Lite piggare ändå nu kanske. Inte alls orkat med barnen innan, men nu går det lite bättre. Är i v10(9+6).

• jonie

Första vagnen köpte vi på blocket och har funkat alldeles utmärkt till sonen 3200kr kändes mer överkomligt än 10000-12000. Nu kommer det behövas en syskonvagn och tänker inte lägga några 18000 på den. Det blir att ärva barnens kusiners vagn, helt gratis. Perfekt!!

• swallin

Vul idag vecka 11+0 och vi fick se sprattlande bebis med starkt hjärta. Dom hittar dock inte orsaken att jag blöder till och från...

• Swinghunny
    Cazza skrev 2014-03-17 11:22:31 följande:
    Ja de är ju värt det men känns inte så nu! Har svårt att tänka på slutresultatet. Jag är sjukskriven å har fått ordna med extra hjälp från vänner o släkt som tar hand om barnen. Klarar du att ta hand om dina?

Min mamma bor i närheten och kan hjälpa till på dagarna om det krisar, men annars så har jag barnen själv tills sambon kommer hem från jobbet.

• Swinghunny
    Singoalla78 skrev 2014-03-17 12:18:25 följande:
    Men du.....detta låter mer som ångest än graviditet....

Njaee, det känns inte som ångest heller. Har blivit utredd för eventuella hjärtproblem, men de hittade inga fel alls, ändå rusar hjärtat då och då (även om jag tex bara sitter still i soffan och tittar på tv). Ingen läkare kan svara på varför, inte heller varför mina fingrar, armar och ben domnar bort ibland tex. Antar att det har med graviditetshormonerna att göra och att kroppen pumpar runt mer blod osv.

Domningarna kunde jag väl själv kanske förklara med att man kanske samlat på sig vatten i kroppen, men jag känner mig inte alls svullen eller att det skulle vara mkt vatten, så det känns inte riktigt som det heller.

Nåja, det här blir absolut sista graviditeten! Ska försöka ta mig igenom den! Slutresultaten är ju ändå en underbar bebis! Avundas verkligen de som knappt känner sig gravida alls! (min väninna tex. Hennes mage har vuxot och hon har känt sparkar...that´s it liksom!) 

Svar på tråden BF Oktober 2014