• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • västkustmamma
    swallin skrev 2014-03-17 14:15:55 följande:
    Vul idag vecka 11+0 och vi fick se sprattlande bebis med starkt hjärta. Dom hittar dock inte orsaken att jag blöder till och från...

Åh va skönt att allt var bra!

Jag hade en stor blödning förra graviditeten, men allt var bra med bebis.

En del har mer ytliga och lättblödande kärl, och vissa blöder till o från under graviditeten utan att något är fel.
  • västkustmamma
    joma2 skrev 2014-03-17 09:43:26 följande:
    Hej alla!

Idag skulle jag göra KUB då jag kommit in i v.12+3 .... men väl där blev jag tillbakaflyttad. TILL VECKA 9+1 ?? Det var underbart att se det lilla hjärtat slå och hur den rörde sig, men lite besviken blev jag faktiskt att jag blev tillbaka flyttad såpass mycket :/  Då blir det bara att vänta på den "magiska" veckan igen då :(

Tre hela veckor?! Fy va surt!!

Men när fick du positivt test då? För då kan du knappast ha plussat runt förväntad mens?

Jättetråkigt att bli flyttad, men skönt att allt såg bra ut.

Blev flyttad en vecka med förra barnet, men några veckor senare flyttade dom tillbaka mig för då hade han växt till sig. Så lite kan det nog skilja med.
  • Knitting Angel

Fick ett samtal från min BM att jag skulle börja äta niferex med en gång. Jahapp. Fler som redan äter järntabletter? Tror det kan förklara att jag känt mig enormt trött. Har åter igen fått ont i handleden och känner mig inte glad över det alls då jag vet dem som fått bekymmer och det kvarstår efter graviditeten :(

• Cazza

I v 20 förra graviditeten blödde fick jag en blödning när jag reste

Mig från huk till stående. Ca 3 dl. Åkte in dagen efter och de gjorde alla möjliga undersökningar men hittade inget! Barnet mådde prima!

• Tamara
    Knitting Angel skrev 2014-03-17 16:29:13 följande:
    Fick ett samtal från min BM att jag skulle börja äta niferex med en gång. Jahapp. Fler som redan äter järntabletter? Tror det kan förklara att jag känt mig enormt trött. Har åter igen fått ont i handleden och känner mig inte glad över det alls då jag vet dem som fått bekymmer och det kvarstår efter graviditeten :(

Nä fy för att börja med järntabletterna redan nu Jag kommer få börja och säkert ta flera om dagen med, fick lov att göra det förra graviditeten samt göra massa extra prover när värdena var urusla. Jag har dåliga värden även när jag inte är gravid. Det där med handlederna är inte kul, carpaltunnelsyndrom?
  • Cynric
    Tamara skrev 2014-03-17 16:55:22 följande:
    Nä fy för att börja med järntabletterna redan nu Jag kommer få börja och säkert ta flera om dagen med, fick lov att göra det förra graviditeten samt göra massa extra prover när värdena var urusla. Jag har dåliga värden även när jag inte är gravid. Det där med handlederna är inte kul, carpaltunnelsyndrom?

Jag fick järndropp varannan vecka från v 28 med minsta sonen. Hoppas på bättre värden denna gång. Blev missfärgad i armvecken av det
  • Knitting Angel
    Tamara skrev 2014-03-17 16:55:22 följande:

Nä fy för att börja med järntabletterna redan nu smile4.gif Jag kommer få börja och säkert ta flera om dagen med, fick lov att göra det förra graviditeten samt göra massa extra prover när värdena var urusla. Jag har dåliga värden även när jag inte är gravid. Det där med handlederna är inte kul, carpaltunnelsyndrom?
    Japp, misstänker karpaltunnelsyndrom då det är vanligt om man handarbetar mycket. Älskar att virka och sticka så känns verkligen som ett bakslag. Precis som att man inte har tillräckligt just nu med skolan och tösens dagis som bråkar :( fick du göra extra kontroller? Det får inte jag trots att jag tog upp det med BM :( Förra graviditeten började jag mitt i med niferex så jag hade det lite på känn.
  • Knitting Angel
    Cynric skrev 2014-03-17 18:14:08 följande:

Jag fick järndropp varannan vecka från v 28 med minsta sonen. Hoppas på bättre värden denna gång. Blev missfärgad i armvecken av det smile4.gif
    Oj, dropp. Det fick jag inte ens efter förlossningen trots superlågt järnvärde. Trist att det är så olika :( jag blödde en massa under förlossningen och hade säkert mått bättre av en blodtransfusion dessutom vilket jag aldrig fick. Vad trist att bli missfärgad i armvecket.
  • Singoalla78

Oj va många verkar må dåligt...jag kräktes i 10 dagar men nu mår jag prima, känner inget alls mer än ligament ibland å ömma bröst, Har börjat handla lite nu :)

Ang karpaltunnelsyndrom  så kände jag av det lite med min son men inte så jag led av det..

• Cynric
    Knitting Angel skrev 2014-03-17 19:00:56 följande:
    Oj, dropp. Det fick jag inte ens efter förlossningen trots superlågt järnvärde. Trist att det är så olika :( jag blödde en massa under förlossningen och hade säkert mått bättre av en blodtransfusion dessutom vilket jag aldrig fick. Vad trist att bli missfärgad i armvecket.

Jag hade blodvärde på 88-90 trots niferex så det fanns inga andra alternativ än dropp tyvärr. Är 4 år sen nu så nu har det bleknat men risken är att jag hamnar därvigen.
Svar på tråden BF Oktober 2014