• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mammatillnoah
    Knitting Angel skrev 2014-03-17 16:29:13 följande:
    Fick ett samtal från min BM att jag skulle börja äta niferex med en gång. Jahapp. Fler som redan äter järntabletter? Tror det kan förklara att jag känt mig enormt trött. Har åter igen fått ont i handleden och känner mig inte glad över det alls då jag vet dem som fått bekymmer och det kvarstår efter graviditeten :(

Här är en till som ätet niferex sen vecka 7 mitt hb ligger bra men när de tar blodprov och kollar järndepåerna så ligger jag på 10 när man normalt fall bör ligga på 60. Men så är jag vegetarian också
    💜 Noah💜
  • joma2
    västkustmamma skrev 2014-03-17 15:01:38 följande:

Tre hela veckor?! Fy va surt!!
    Men när fick du positivt test då? För då kan du knappast ha plussat runt förväntad mens?
    Jättetråkigt att bli flyttad, men skönt att allt såg bra ut.
    Blev flyttad en vecka med förra barnet, men några veckor senare flyttade dom tillbaka mig för då hade han växt till sig. Så lite kan det nog skilja med.
    Hej! Ja det är riktigt surt faktiskt!
    Jag har väldigt väldigt oregelbunden mens så den kan man inte räkna efter. Men jag plussade den 11:e Feb och hade sista mensen 20:e dec... Konstigt det där...?!
  • joma2
    Knitting Angel skrev 2014-03-17 16:29:13 följande:
    Fick ett samtal från min BM att jag skulle börja äta niferex med en gång. Jahapp. Fler som redan äter järntabletter? Tror det kan förklara att jag känt mig enormt trött. Har åter igen fått ont i handleden och känner mig inte glad över det alls då jag vet dem som fått bekymmer och det kvarstår efter graviditeten :(
    Jajjamen. Började äta för ca 1 vecka sen... Tog det ändra märket som sägs vara något skonsammare och det fungerar bra än så länge *peppar, peppar*
  • Jeaneeettes

Hej, vad tråkigt att läsa om att ni måste äta järntabletter. När jag var hos barnmorskan hade jag 143 så jag fick inte äta mer kosttillskott. Var inte direkt otippat min mamma har haft högt hela graven och jag har alltid haft högt när jag gett blod, alltid trott det var bra men min bm såg förbryllad ut att jag hade så högt..

• Singoalla78

Tycker det känns lite tråkigt att alla verkar må så dåligt å har mer bekymmer av sin graviditet än glädje, nu blir la jag halshuggen för detta..men jag tycker uppriktigt att det är synd..

• SysterAnna
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 07:53:56 följande:
    Tycker det känns lite tråkigt att alla verkar må så dåligt å har mer bekymmer av sin graviditet än glädje, nu blir la jag halshuggen för detta..men jag tycker uppriktigt att det är synd..
    Håller med men förstår också i och med att jag själv mått risigt. Även om jag varit jätteglad över att vara gravid igen har det känts fruktansvärt tungt den här första tiden. Har känt mig som en dålig mamma och en dålig fru och inte kunnat glädjas fullt ut. Nu börjar jag dock känna mig mer uppåt då illamåendet börjar släppa taget och foglossningarna är fortfarande ganska milda, så just nu är jag rätt nöjd och "bara" gravid  
  • Lambolina
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 07:53:56 följande:
    Jag mår toppen! Det här är vårt/mitt första barn som vi kämpat för vääldigt länge.
    Jag är extremt trött, men annars mår jag hur bra som helst!
    Njuter av att vara gravid och går runt i min lilla drömbubbla på dagarna!
    Längtar ihjäl mig till bebis!
  • Knitting Angel
    Cynric skrev 2014-03-17 20:42:02 följande:

Jag hade blodvärde på 88-90 trots niferex så det fanns inga andra alternativ än dropp tyvärr. Är 4 år sen nu så nu har det bleknat men risken är att jag hamnar därvigen.
    Oj. Då förstår jag att du fick dropp. Håller tummarna att du slipper även om det finns en risk att du får gå igenom det igen.
  • Knitting Angel
    Singoalla78 skrev 2014-03-17 20:17:44 följande:

Oj va många verkar må dåligt...jag kräktes i 10 dagar men nu mår jag prima, känner inget alls mer än ligament ibland å ömma bröst, Har börjat handla lite nu :)

Ang karpaltunnelsyndrom  så kände jag av det lite med min son men inte så jag led av det..

För mig kommer det och går beroende på vad jag gör. Bowlade 2 h i lördags så tror det var det som påverkade då det var just den handen jag använde för att bowla med
  • Knitting Angel
    Mammatillnoah skrev 2014-03-17 22:44:35 följande:

Här är en till som ätet niferex sen vecka 7 mitt hb ligger bra men när de tar blodprov och kollar järndepåerna så ligger jag på 10 när man normalt fall bör ligga på 60. Men så är jag vegetarian också
    ???? Noah????
    Ja de säger att vegetarianer ligger i riskgruppen. Dock sa inte min BM vad jag låg på och självklart glömde jag fråga. Hon sa att både värdet och depåerna var låga på mig i alla fall.
Svar på tråden BF Oktober 2014