• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knitting Angel
    joma2 skrev 2014-03-18 01:27:03 följande:
    Jajjamen. Började äta för ca 1 vecka sen... Tog det ändra märket som sägs vara något skonsammare och det fungerar bra än så länge *peppar, peppar*
    Vilket sägs vara skonsammare?
  • Knitting Angel
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 07:53:56 följande:

Tycker det känns lite tråkigt att alla verkar må så dåligt å har mer bekymmer av sin graviditet än glädje, nu blir la jag halshuggen för detta..men jag tycker uppriktigt att det är synd..

Håller med dig. Jag är mest trött och har lite ont i handleden och lite ont i ryggen med tycker det funkar bra ändå. Dock gillade min mage inte niferex förra gången jag var gravid och då ville den bara bråka. Hoppas jag slipper det denna gången. Har ju en 2,5 åring som tar all tid på kvällarna så man funderar inte så mycket på att man är gravid. Dock funderar jag ständigt på hur jag ska hinna med allt jag hade tänkt hinna med under våren. Känns som att jag har lite många järn i elden just nu men får göra mitt bästa för att hinna med.
  • Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-18 08:12:16 följande:
    Håller med men förstår också i och med att jag själv mått risigt. Även om jag varit jätteglad över att vara gravid igen har det känts fruktansvärt tungt den här första tiden. Har känt mig som en dålig mamma och en dålig fru och inte kunnat glädjas fullt ut. Nu börjar jag dock känna mig mer uppåt då illamåendet börjar släppa taget och foglossningarna är fortfarande ganska milda, så just nu är jag rätt nöjd och "bara" gravid  
    JO men jag förstår att man kan må dåligt men jag kan själv uppleva det som att tråden mer lutar åt att man mår dåligt å är deppig istället för att prata om den ofantliga gkädje som en graviditet bör vara, om den är önskvärd så att säja. I början av min graviditet så kände jag varken glädje eller sorg pga omständigheter i mitt liv, nu e jag super glad, jag tom tyckte att det var skönt att ligga kräkandes för hey, det var ett symptom. När jag väntade min son så hade jag den mest perfekta graviditeten samt förlossning, Men utan ett enda symptom förutom att magen växte oroade mig enormt mkt...nu vill jag försöka njuta å känna att varje symptom är ett tecken på att det faktiskt växer ngt :) Nu fick jag en underbar son, men att inte ha syptom alls stressade livet ur mig åxå...
    Lambolina skrev 2014-03-18 08:14:20 följande:
    Jag mår toppen! Det här är vårt/mitt första barn som vi kämpat för vääldigt länge.
    Jag är extremt trött, men annars mår jag hur bra som helst!
    Njuter av att vara gravid och går runt i min lilla drömbubbla på dagarna!
    Längtar ihjäl mig till bebis!
    Åh va härligt att höra, sann baby lycka då ju :) Grattis, blir så glad för er skull :) Ja tröttheten, hehe men det kan bero på järnbrist med, har du kollat upp det? jag vet att just under en viss period i graviditeten så tar fostret en hel del....minns bara inte vilken månad det var nu..., jag längtar åxå efter bebis ,men vill ändå inte just nu, haha detta är ju min sista graviditet så jag vill passa på å njuta fullt ut :)
    Knitting Angel skrev 2014-03-18 08:17:35 följande:
    För mig kommer det och går beroende på vad jag gör. Bowlade 2 h i lördags så tror det var det som påverkade då det var just den handen jag använde för att bowla med
    Oj, ja det e klart attd et säkert påverkar..
  • sesssa

Är det någon annan här som har problem med slem i halsen. Tror om jag blir av med det så försvinner största delen av illamåendet. Fast just nu mår jag rätt bra. Kan inte fatta att det är en liten som växer. Så häftigt. Ändå är det andra gången jag är gravid. Makalöst häftigt.

• Tamara
    Knitting Angel skrev 2014-03-18 08:20:56 följande:
    Vilket sägs vara skonsammare?

Duroferon kanske? De är iaf mycket mycket billigare än Niferex och för mig fungerade de lika bra.
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-18 09:03:46 följande:

Duroferon kanske? De är iaf mycket mycket billigare än Niferex och för mig fungerade de lika bra.
    Ja detta får jag hålla med om, jag tog duroferon när jag väntade lilleman å dom var bra, Men ngt man ska veta innan är åxå att man blir än mer förstoppad å avföringen blir svart, så man inte blir rädd för det ;)
  • Tamara
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:05:50 följande:
    Ja detta får jag hålla med om, jag tog duroferon när jag väntade lilleman å dom var bra, Men ngt man ska veta innan är åxå att man blir än mer förstoppad å avföringen blir svart, så man inte blir rädd för det ;)

Det kan man bli av alla järntabletter. Niferex gjorde det ännu värre för mig.
  • västkustmamma
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:05:50 följande:

Man kan reagera olika på Duroferon. Jag får istället lös avföring så trots att jag borde äta dubbel dos så får jag nöja mig med en tablett om dagen, annars blir det problem Järnbrist är ett jättejobbigt problem, så misstänker ni det så be att få ta prover. Enligt min BM så är det numera obligatorisk kontroll av depåerna vid inskrivning.
  • swallin

Detta är troligtvis min sista graviditet så vill försöka njuta till fullo av allt. Är dock lite orolig hur allt ska bli i framtiden då vi kommer få barn rätt tätt. Vår dotter kommer vara 16 månader när syskonet kommer...har lätt för att oroa mig för saker och ting. Plus att vi måste hitta något nytt störra boende snarast....

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-18 09:14:17 följande:

Det kan man bli av alla järntabletter. Niferex gjorde det ännu värre för mig.
    Oki, :)
Svar på tråden BF Oktober 2014