• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Fuck cancer

Hej!! Hitta hit är beräknad i slutet av okt Men kommer planeras snitt så det lär bli BF lite innan .

• västkustmamma
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 07:53:56 följande:
    Tycker det känns lite tråkigt att alla verkar må så dåligt å har mer bekymmer av sin graviditet än glädje, nu blir la jag halshuggen för detta..men jag tycker uppriktigt att det är synd..

Visst är det synd! Det tycker kanske främst alla vi som faktiskt mår riktigt riktigt dåligt... Ofantlig glädje är tyvärr inte känslan som kommer över mig när jag spyr och mår fruktansvärt illa mer än halva dygnet. Däremot är jag inte mindre glad över den väntade bebisen än någon annan, men visst är det enklare att glädjas fullt ut när man mår lite bättre. Så skönt att du slipper må dåligt! Det måste vara fantastiskt! Jag vet att jag mår som allra bäst mellan v20 och 30 och längtar verkligen dit - då är det (för mig) helt underbart att vara gravid!! Alla är vi olika och har olika upplevelser av våra graviditeter - vissa bättre än andra Men vi väntar på, längtar efter och älskar våra bebisar lika mycket!
  • Knitting Angel
    Tamara skrev 2014-03-18 09:03:46 följande:

Duroferon kanske? De är iaf mycket mycket billigare än Niferex och för mig fungerade de lika bra.
    Kanske skulle testa dem och se hur man reagerar om magen blir konstig av niferexen så kan det vara värt att testa :)
  • Singoalla78
    västkustmamma skrev 2014-03-18 09:23:27 följande:

Visst är det synd! Det tycker kanske främst alla vi som faktiskt mår riktigt riktigt dåligt... Ofantlig glädje är tyvärr inte känslan som kommer över mig när jag spyr och mår fruktansvärt illa mer än halva dygnet. Däremot är jag inte mindre glad över den väntade bebisen än någon annan, men visst är det enklare att glädjas fullt ut när man mår lite bättre. Så skönt att du slipper må dåligt! Det måste vara fantastiskt! Jag vet att jag mår som allra bäst mellan v20 och 30 och längtar verkligen dit - då är det (för mig) helt underbart att vara gravid!! Alla är vi olika och har olika upplevelser av våra graviditeter - vissa bättre än andra Men vi väntar på, längtar efter och älskar våra bebisar lika mycket!
    Jo men jag menar inte att underminera ngn annans mående på ngt vis men sista dagarna så har jag upplevt det som en mer depp tråd å ack å ve...Jo men såklart att vi alla älskar våra bebisar :)
  • KossanMuu
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:30:34 följande:
    Jo men jag menar inte att underminera ngn annans mående på ngt vis men sista dagarna så har jag upplevt det som en mer depp tråd å ack å ve...Jo men såklart att vi alla älskar våra bebisar :)

För de flesta är graviditeter inte rosa fluffmoln och jag tycker ditt inlägg sänker stämningen mer än de som klagar på illamående m.m.
    ♥ 14 februari 2010 ♥ 27 september 2012 ♥ BF 2 oktober 2014 ♥
  • Singoalla78
    KossanMuu skrev 2014-03-18 09:46:23 följande:

För de flesta är graviditeter inte rosa fluffmoln och jag tycker ditt inlägg sänker stämningen mer än de som klagar på illamående m.m.
    Oki, jag har en tråd själv med ett par hundra tusen svar, å där har det aldrig varit såhär, men visst jag lämnar tråden å hittar ngn där man kan prata om lyckan över sin graviditet utan att bara beklaga sig :)
  • KossanMuu
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:50:07 följande:
    Oki, jag har en tråd själv med ett par hundra tusen svar, å där har det aldrig varit såhär, men visst jag lämnar tråden å hittar ngn där man kan prata om lyckan över sin graviditet utan att bara beklaga sig :)

Så man får inte vara ärlig om man inte mår som en prinsessa? Lite empati hade inte skadat istället för att se ner på de som mår dåligt.
  • Singoalla78
    KossanMuu skrev 2014-03-18 09:57:44 följande:

Så man får inte vara ärlig om man inte mår som en prinsessa? Lite empati hade inte skadat istället för att se ner på de som mår dåligt.
    Jag kan inte se att jag skrivit att man måste må som en prinsessa, vart ser du det? Jag har empati när det finns skäl för det, ska man ha empati för att ngn är lyckligt gravid?? det hade inte skadat med att läsa om ngt roligt i denna tråden förutom illamående, smärta, medicinering, ångest osv. Trodde detta var en gravidtrås som skulle medföra glädje å skratt...men det pratas om det ena värre än det andra ist.
  • KossanMuu
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 10:01:18 följande:
    Jag kan inte se att jag skrivit att man måste må som en prinsessa, vart ser du det? Jag har empati när det finns skäl för det, ska man ha empati för att ngn är lyckligt gravid?? det hade inte skadat med att läsa om ngt roligt i denna tråden förutom illamående, smärta, medicinering, ångest osv. Trodde detta var en gravidtrås som skulle medföra glädje å skratt...men det pratas om det ena värre än det andra ist.

Usch vad okänslig du är. Jag lämnar tråden nu så jag slipper dig!
  • Singoalla78
    KossanMuu skrev 2014-03-18 10:02:50 följande:

Usch vad okänslig du är. Jag lämnar tråden nu så jag slipper dig!
Svar på tråden BF Oktober 2014