• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag

Jag har också skickat in ansökan förra veckan om grav penning, dock alldeles försent då det början gälla nu i veckan om jag blir godkänd :p men är de ngn som vet om man kan se om dom öppnat ärende om man loggar in på mina sidor? För jag ser ingenting, undrar om dom ens tittat på mina papper :p

• JennyL88

Jag ska till läkaren imorgon och troligtvis få ett intyg på min foglossning. Har sjukt ont nu och har svårt att vara stilla, får ångest av att jag inte kan göra allt. Hade behövt måla huset, men de kan jag bara drömma om att kunna göra i sommar. Min sambo kan inte göra allt.

Tror jag läst att man inte kan se om graviditetspenning på mina sidor, utan att man får ett brev hem om beslutet. Har inte sökt gravpenning tidigare men ska göra det nu.

BF 15 oktober
  • Emma90
    mitthemligajag skrev 2014-07-31 09:23:44 följande:

Jag har också skickat in ansökan förra veckan om grav penning, dock alldeles försent då det början gälla nu i veckan om jag blir godkänd :p men är de ngn som vet om man kan se om dom öppnat ärende om man loggar in på mina sidor? För jag ser ingenting, undrar om dom ens tittat på mina papper :p

Man kan tyvärr inte se det på mina sidor. Jag fick vänta en månad på att få hem papper på att dom har godkänt det.

Men jag har hört att man kan ringa eller maila dom och se om dom har börjat kolla på det. Hade själv tänkt göra det slutet av denna vecka så jag kunde få slappna av sista veckan av semestern, men nu han jag få hem papperna så jag vet inte om det stämmer.
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-31 09:23:44 följande:

ring dom så får du veta hur långt dom har kommit, om dom börjat behandla ärendet :) det är ju en handläggnings tid på 30 dagar och risken är stor att man får vänta dom 30 dagarna på att få ett godkännande eller ej :) jag fick vänta 3 veckor.
  • mitthemligajag

Tack hörni då ska jag ringa! Hur går de för er i solen? Jag har varit sjukskriven en vecka... Haft världens ensammaste vecka ensam hemma hos min far i vattnet, alla jobbar nu!!... Nästa vecka på måndag har vi 33 grader och ska ringa läkaren imorn och se om han kan sjukskriva mig en vecka till, ush fyfan jag vill bara tillbaka till jobbet

• sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-31 20:00:23 följande:

Tack hörni då ska jag ringa! Hur går de för er i solen? Jag har varit sjukskriven en vecka... Haft världens ensammaste vecka ensam hemma hos min far i vattnet, alla jobbar nu!!... Nästa vecka på måndag har vi 33 grader och ska ringa läkaren imorn och se om han kan sjukskriva mig en vecka till, ush fyfan jag vill bara tillbaka till jobbet

Det är skit jobbigt! Men nu kämpar jag på dom två sista dagarna :)
  • JennyL88

Nu har jag fått mig en sjukskrivning och skickat in ansökan om graviditetspenning.

Är de någon som känner av ett tryck neråt? Det ilar och trycker neråt, ont och obehagligt, mår även illa. Hjälper inte med smärtstillande. Känns ju nästan som bebis vill fixera sig eller nåt. Ska till barnmorskan på måndag, hon borde ju kunna känna var bebis har huvudet.

BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-08-01 13:01:02 följande:

Nu har jag fått mig en sjukskrivning och skickat in ansökan om graviditetspenning.

Är de någon som känner av ett tryck neråt? Det ilar och trycker neråt, ont och obehagligt, mår även illa. Hjälper inte med smärtstillande. Känns ju nästan som bebis vill fixera sig eller nåt. Ska till barnmorskan på måndag, hon borde ju kunna känna var bebis har huvudet.

BF 15 oktober
    Jag kände så under förra veckan och barnmorskan förklarade att det var för att bebis vänta sig med huvudet ner och jag fick känna huvud och nacke vid mitt blygdben, dock sa hon inget om fixering utan bara att hon ligger med huvudet ner och trycker neråt och på nerverna ut i benen
  • marmik

Är inte så hemma på det här med FK... men både sjukskrivning och GP? 
  • sandramarlene

BF 15 oktober
    Har känt så ett tag, dock utan illamående. Får se nästa BM besök hur det ligger till, men neråt med huvudet vet jag att hon är :)
Svar på tråden BF Oktober 2014