Bellsam skrev 2014-08-07 10:09:29 följande:
Det är så härligt att vara gravid och småbarnsförälder ibland. Min natt:
Jag kunde först inte somna för att jag hade tokont i magen. Tog ett par timmar innan det gick över. Då började självklart hungerkänslan att göra sig påmind. Bara att gå upp och leta fram något snabbt att stoppa i sig. Äntligen kan man kanske sova! Men nej, då vaknar barn nr 1 och vi får bära in honom till våran säng. Detta gör att man vaknar till lite. Lagom tills man känner att man kanske kan somna så börjar man få världens halsbränna. Härligt! Bara att knapra äcklig Gaviscon, drömma om att det är godis, och ligga en halvtimme och försöka få bort resterna av det från tänderna. Nu ska jag väll kunna få sova! Javisst, ÄNTLIGEN, i 5 minuter. Då kommer barn nr 2 in för att han har drömt världens mardröm. Bara att lägga honom på andra sidan om än. Trångt och härligt. Fortfarande trött så tror att jag ska kunna somna tills jag helt plötsligt får upp en liten härlig spya i munnen. Man känner sig sådär härligt fräsh i munnen och får springa upp till toaletten. Mår inte illa men småspyor kommer upp flera gånger på rad. Och alla vet väll hur härligt det är med spysmak i munnen! Letade fram lite mjölk och hoppades på det bästa. En timme senare slutade det hela och äntligen kunde jag väll få sova!? Yes. Men det tar tid när man har två barn med närhetsbehov och ligger och skedar än både framifrån och bakifrån och helst med en mjuk armbåge i ansiktet också, men nu kunde jag sova!!! Klockan sju vaknar barn nr 1 och väcker mig för att berätta att han ska gå upp. Tack för den. Idag kapitulerar jag.
Jobbigt! Det finns vissa fördelar med att vänta sladdis! Mina stora barn är 8 och 12 så jag får sova gott för mej själv.
Jag har istället drabbats av allergi av något slag (något gräs som blommar kanske). Nyser och snörvlar och ögonen kliar. Brukar inte vara känslig annars, men fick symptom på pollen i våras också, hoppas det bara är graviditeten som gör mej känslig!