• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Bellsam

Tredje graviditeten och har ringt en gång till bm sammanlagt tror jag. Då hade jag inte känt bebis på ett tag och ville att hon skulle lyssna på hjärtljuden. Annars ringer jag aldrig.

• sandramarlene
    Irmeline skrev 2014-07-29 11:01:14 följande:
    Jag hade så förra grav, visade sig vara en inflammerad talgkörtel i bikinilinjen som gav uppsvullen lymfkörtel. Nu är jag svullen i körtlarna under armarna och är precis på VC för att kolla det. För säkerhets skull :)
    Fick du även en massa åderbråck som följd? Jag blev hänvisad att ringa läkarn som får fastställa vad det är men högst troligt är det ett ljumskbråck eller ett rejält åderbråck, det gör sjukt ont iaf :( men farligt tror jag ju inte det är :) bara otrevligt, fult och ont! Åderbråcken på mitt högra ben hör till den där bulan iaf så långt visste vi haha! :P syns så dåligt på bild men se va ful högerben är :( plus hela underlivet fullt med åderbråck, gör så jävla ont!
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-29 12:02:59 följande:
    Fick du även en massa åderbråck som följd? Jag blev hänvisad att ringa läkarn som får fastställa vad det är men högst troligt är det ett ljumskbråck eller ett rejält åderbråck, det gör sjukt ont iaf :( men farligt tror jag ju inte det är :) bara otrevligt, fult och ont! Åderbråcken på mitt högra ben hör till den där bulan iaf så långt visste vi haha! :P syns så dåligt på bild men se va ful högerben är :( plus hela underlivet fullt med åderbråck, gör så jävla ont! phpqzSeIS15904.jpg
    Men Gud att de kan bli sådär!! Försvinner de sen? Åh stackare :(
  • Irmeline
    sandramarlene skrev 2014-07-29 12:02:59 följande:
    Fick du även en massa åderbråck som följd? Jag blev hänvisad att ringa läkarn som får fastställa vad det är men högst troligt är det ett ljumskbråck eller ett rejält åderbråck, det gör sjukt ont iaf :( men farligt tror jag ju inte det är :) bara otrevligt, fult och ont! Åderbråcken på mitt högra ben hör till den där bulan iaf så långt visste vi haha! :P syns så dåligt på bild men se va ful högerben är :( plus hela underlivet fullt med åderbråck, gör så jävla ont! phpqzSeIS15904.jpg
    De sa att det kunde vara ljumskbråck när jag ringde sjukvårdsupplysningen men det var det inte när de kollade sen. Fick inte ådeebråck där men däremot i ansiktet (bl.a. På läppens kontur) men det försvann helt ett tag efter FL då blodmängd och tryck blev normalt igen. Har hört om flera som fått bråck i underlivet som försvunnit. Däremot kan benen ibland tyvärr behöva fixas. Inget svårt men kostar några tusen.
  • sandramarlene
    Irmeline skrev 2014-07-29 14:33:11 följande:
    De sa att det kunde vara ljumskbråck när jag ringde sjukvårdsupplysningen men det var det inte när de kollade sen. Fick inte ådeebråck där men däremot i ansiktet (bl.a. På läppens kontur) men det försvann helt ett tag efter FL då blodmängd och tryck blev normalt igen. Har hört om flera som fått bråck i underlivet som försvunnit. Däremot kan benen ibland tyvärr behöva fixas. Inget svårt men kostar några tusen.
    Okej :) ja för dessa börjar just vid/på den där knölen. Inte för att läkarn kommer kunna göra nått mer än ta reda på vad det är, jag tror ju på rejält åderbråck bara :)
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-29 12:45:02 följande:
    Men Gud att de kan bli sådär!! Försvinner de sen? Åh stackare :(
    Ja jag fick med sonen också fast en aning mindre som gick bort helt så hoppas det även denna gång haha :) det är riktigt fult :(
  • Emma90

Igår fick jag äntligen hem brev från försäkringskassan om att jag har blivit godkänd gravpenning, vilken lättnad det är. Nu kan jag njuta resten av semestern för nu vet jag att det max är en vecka kvar på jobb innan jag kan gå hem och om jag känner att jag inte klarar av den veckan kan jag även gå hem för den veckan är också godkänd ????????

• Emma90
    Emma90 skrev 2014-07-30 08:05:59 följande:

Igår fick jag äntligen hem brev från försäkringskassan om att jag har blivit godkänd gravpenning, vilken lättnad det är. Nu kan jag njuta resten av semestern för nu vet jag att det max är en vecka kvar på jobb innan jag kan gå hem och om jag känner att jag inte klarar av den veckan kan jag även gå hem för den veckan är också godkänd ????????

Inga ?? Utan en jätte glad smile :D
  • sandramarlene
    Emma90 skrev 2014-07-30 08:05:59 följande:

Va skönt för dig! Jag jobbar också bara några dagar sen får jag på ledigt! :DD
  • DinaMii

Ännu en vaken natt.. Ännu ett samtal till vårdcentralen för någon slags rådgivning. Bara 1,5 vecka kvar av semestern sen börjar klockan ringa 05 igen.. Stressad..

Svar på tråden BF Oktober 2014