• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag

Ngn som vet hur det här är, jag jobbade heltid under hela år 2013 och började sedan januari 2014 på 80%!

Vore ju toppen att kunna få föräldraledigheten baserat på 2013 årsinkomst istället för på månadslönen nu år 2014?

Ngn som vet? :)

• sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-08-03 22:35:30 följande:

Ngn som vet hur det här är, jag jobbade heltid under hela år 2013 och började sedan januari 2014 på 80%!

Vore ju toppen att kunna få föräldraledigheten baserat på 2013 årsinkomst istället för på månadslönen nu år 2014?

Ngn som vet? :)

Det baseras på de senaste 6 månaderna är jag rädd :/
  • Bellsam

Jag dör lite här! Värmen är olidlig, jag kan inte dricka vanligt vatten för då blir jag illamående och spyr av någon anledning. Saften, kolsyrepratonen och mjölken är slut så törstig är man. Ska jag sitta framför fläkten får jag inte ha fläkten mot huvudet för jag har troligtvis öroninflammation eller något så att det gör tokont i öronen om fläkten kommer på dom.

• sandramarlene

Sista arbetsdagen och 2 timmar kvar! Jag är så glad! Är det någon mer som känner av förvärkar? Jag får sammandragningar följt av en känsla som påminner om magknip, det har som börjat de senaste dagarna.

• sandramarlene
    Bellsam skrev 2014-08-04 11:36:31 följande:

Jag dör lite här! Värmen är olidlig, jag kan inte dricka vanligt vatten för då blir jag illamående och spyr av någon anledning. Saften, kolsyrepratonen och mjölken är slut så törstig är man. Ska jag sitta framför fläkten får jag inte ha fläkten mot huvudet för jag har troligtvis öroninflammation eller något så att det gör tokont i öronen om fläkten kommer på dom.

Men va jobbigt för dig att du mår illa av vatten :(( det är min räddning i denna värme!
  • DinaMii
    sandramarlene skrev 2014-08-04 11:33:48 följande:
    Det baseras på de senaste 6 månaderna är jag rädd :/
    Nej den är skyddad dom sista 6 månaderna, så man kan gå hem tidigare eller gå ner i tid utan att det ska påverka föräldrapenningen :)
  • Bellsam
    sandramarlene skrev 2014-08-04 11:40:34 följande:
    Men va jobbigt för dig att du mår illa av vatten :(( det är min räddning i denna värme!
    Jo det är jättejobbigt att inte kunna dricka vatten. Skulle bara vilja hinka i mig massor men då vet jag att jag kommer kräkas upp det igen och förmodligen förlora mer vätska än vad jag tjänar på det :(
  • sandramarlene
    DinaMii skrev 2014-08-04 12:04:07 följande:
    Nej den är skyddad dom sista 6 månaderna, så man kan gå hem tidigare eller gå ner i tid utan att det ska påverka föräldrapenningen :)
    Jaha äre så :D jamen dådå :)
  • JennyL88

Varit hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. Men denna bebisen blir troligtvis mindre då sf-kurvan är i mitten och med dottern låg jag på den övre. Har haft känslan av att jag har mindre mage denna gången. Någon mer som de märker skillnad?

BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014