• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-08-30 20:10:36 följande:
    Det va plågsamt haha. Är glad att jag inte har den där klådan nu, hade på magen också, hela armarna, rygg och hela benet+fötter (hemskheter). Runt ögonen? Det lät otrevligt :/ vad kan det vara för typ av utslag/eksem du har fått då?
    Beror antagligen på att jag har anlag för atopiskt eksem och är väl extra känslig som gravid. Har också en del klior på armar och ben och på ena handen. har lyckats hålla dem i styr med ringblomssalva och kokosolja. Vill inte använda kortison. Men som sagt, när jag såg dina bilder känns det här som småpotatis!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-08-30 22:35:00 följande:
    I den viktklasserna lär nog inte bebis hamna i, men hade ju lite förhöjt på glukisbelastningen. Socker intaget har dragits ner på och de extra ultraljuden är insatta för att hålla koll. Fast de har man ju oxå hört varit missvisande en del gånger. Nåja vi hoppas och tror att det blir före Bf i allafall. Skruvar sig neråt otroligt mycket, obehagligt emellanåt.
    Ett av värdena var förhöjda för mej på glukosbelastningen så fick med mej en blodsockermätare hem, ska mäta några gånger i veckan. Mätte första gången igår och alla värden var jättebra så är inte speciellt orolig. Har inte ätit godis överhuvudtaget på flera månader, eftersom det gör mej illamående, kanske kroppens sätt att säga till att det inte är bra. Jag får gå på ett tul i vecka 36, tack var detta, kanske vi då får veta om bebben har snipp eller snopp då hen vägrade visa på rul Skrattande 

Mina barn är båda födda kring bf, första vägde 4105g, andra 3800g så är inte speciellt orolig för att få en stor bebis, om jag inte går mycket över tiden förstås. Mitt sf mått ligger tillsvidare exakt på medelkurvan också, men är bara i vecka 33.
    bf 23 oktober
  • MissLis
    Aftonstjärna skrev 2014-08-31 09:25:26 följande:
    Beror antagligen på att jag har anlag för atopiskt eksem och är väl extra känslig som gravid. Har också en del klior på armar och ben och på ena handen. har lyckats hålla dem i styr med ringblomssalva och kokosolja. Vill inte använda kortison. Men som sagt, när jag såg dina bilder känns det här som småpotatis!
    Jag är likadan! När jag var barn fick jag det i knäveck och armveck, nu om det kommer sätter det sig runt  ögonen vilket är ett j**la elände ibland. Lider med dig!
    Bf 21 oktober
  • MissLis

Två kvällar på raken har jag kräkts igen. På förlossningen tror det att det inte finns något rum för maten och att bebisen trycker det upp så det måste ut... Kul kul. 

Är det någon annan som kräkts på sistone? 

Bf 21 oktober
  • MissLis
    Cazza skrev 2014-08-30 14:13:28 följande:
    Jättestort grattis, han är sååå söt så söt! Hjärta
    Bf 21 oktober
  • JennyL88
    MissLis skrev 2014-08-31 11:17:57 följande:

Två kvällar på raken har jag kräkts igen. På förlossningen tror det att det inte finns något rum för maten och att bebisen trycker det upp så det måste ut... Kul kul. 

Jag kräktes idag och mått illa hela morgonen. Men har ändå fått behålla frukosten än så länge. Har knappt spytt denna graviditeten, så lite lustigt är det.
    BF 15 oktober
  • sandramarlene
    Aftonstjärna skrev 2014-08-31 09:25:26 följande:
    bf 23 oktober
    Hoppas verkligen inte det blir värre för dig! Skönt iaf att du fortfarande har nått som mildrar, jag fick ju tavegyl tillslut men asså vadå hej.. Hjälpte inte ett smack, inte badet heller och inte heller kortisonsalvan.

Nä.. Jag tycker verkligen synd om dig och alla andra som har klåda för fyfan där vill jag inte vara igen :(

Läkaren jag fick då älskade jag, så fort dom fått fasta för att det va PUPPP jag hade så frågade dom hur jag kände för igångsättning ( jag hade nämnt det tidigare att jag inte orkar mer och ville ha igångsättning), hon och hennes kollega gick ut 5 minuter för att diskutera och tillbaka kom hon och sa att jag skulle hem och packa väskan för dagen därpå skulle jag få bli igångsatt.. Jag fick en smärre chock och blev helt plötsligt jätte nervös :)

Nu ska det bli spännande att se hur en förlossning startar av sig själv! :)
  • Tamara
    JennyL88 skrev 2014-08-31 11:45:55 följande:
    Jag kräktes idag och mått illa hela morgonen. Men har ändå fått behålla frukosten än så länge. Har knappt spytt denna graviditeten, så lite lustigt är det.
    BF 15 oktober
    Usch Tyvärr är det många som kräks och mår illa mot slutet av graviditeten.
  • mitthemligajag
    MissLis skrev 2014-08-31 11:17:57 följande:

Bf 21 oktober
    Jag har börjat må väldigt illa, nästan varje gång jag äter.. Trodde jag fått min del dom första 14 veckorna då jag låg totaldäckad trotts starkaste pillren.... Har dock inte kräkts än! TACK OCH LOV
  • sandramarlene

BM-besök imorgon, sen är det bara två besök kvar :D

Svar på tråden BF Oktober 2014