Aftonstjärna skrev 2014-08-31 09:40:08 följande:
Ett av värdena var förhöjda för mej på glukosbelastningen så fick med mej en blodsockermätare hem, ska mäta några gånger i veckan. Mätte första gången igår och alla värden var jättebra så är inte speciellt orolig. Har inte ätit godis överhuvudtaget på flera månader, eftersom det gör mej illamående, kanske kroppens sätt att säga till att det inte är bra. Jag får gå på ett tul i vecka 36, tack var detta, kanske vi då får veta om bebben har snipp eller snopp då hen vägrade visa på rul
Mina barn är båda födda kring bf, första vägde 4105g, andra 3800g så är inte speciellt orolig för att få en stor bebis, om jag inte går mycket över tiden förstås. Mitt sf mått ligger tillsvidare exakt på medelkurvan också, men är bara i vecka 33.
Jag låg också högt vid glukosbelastningen, men när jag hade hem mätaren så var värdena bra. Så jag är nog inte heller så orolig för att det ska bli så jätte stort. Vi fick också TUL och där fick vi veta att vi väntar en gosse, har tre tjejer här hemma. :) Vi ska på ett till ultraljud om drygt två veckor för att kolla hur stor han har tänkt bli, men inte alltid som det visar rätt ändå.