• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    MissLis skrev 2014-08-31 11:16:49 följande:
    Jag är likadan! När jag var barn fick jag det i knäveck och armveck, nu om det kommer sätter det sig runt  ögonen vilket är ett j**la elände ibland. Lider med dig!
    Samma här! Låg och kliade knä- och armveck om nätterna som barn. är så glad att båda mina barn har frisk och fin hy!
    bf 23 oktober
  • karpas
    Aftonstjärna skrev 2014-08-31 09:40:08 följande:
    Ett av värdena var förhöjda för mej på glukosbelastningen så fick med mej en blodsockermätare hem, ska mäta några gånger i veckan. Mätte första gången igår och alla värden var jättebra så är inte speciellt orolig. Har inte ätit godis överhuvudtaget på flera månader, eftersom det gör mej illamående, kanske kroppens sätt att säga till att det inte är bra. Jag får gå på ett tul i vecka 36, tack var detta, kanske vi då får veta om bebben har snipp eller snopp då hen vägrade visa på rul Skrattande 

Mina barn är båda födda kring bf, första vägde 4105g, andra 3800g så är inte speciellt orolig för att få en stor bebis, om jag inte går mycket över tiden förstås. Mitt sf mått ligger tillsvidare exakt på medelkurvan också, men är bara i vecka 33.
    Jag låg också högt vid glukosbelastningen, men när jag hade hem mätaren så var värdena bra. Så jag är nog inte heller så orolig för att det ska bli så jätte stort. Vi fick också TUL och där fick vi veta att vi väntar en gosse, har tre tjejer här hemma. :) Vi ska på ett till ultraljud om drygt två veckor för att kolla hur stor han har tänkt bli, men inte alltid som det visar rätt ändå.
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-08-31 19:13:57 följande:
    Jag låg också högt vid glukosbelastningen, men när jag hade hem mätaren så var värdena bra. Så jag är nog inte heller så orolig för att det ska bli så jätte stort. Vi fick också TUL och där fick vi veta att vi väntar en gosse, har tre tjejer här hemma. :) Vi ska på ett till ultraljud om drygt två veckor för att kolla hur stor han har tänkt bli, men inte alltid som det visar rätt ändå.
    Kul med en gosse bland alla flickorna! Jag har en av varje sen innan.
    Det verkar som om ul inte är så tillförlitligt för att uppskatta vikten, har läst om såna som blivit igångsatta pga stor bebis, som sen kommit ut och varit helt normalstor! Skönt ändå att de tar hand om en, tycker jag!
    bf 23 oktober
  • Emma90

Fortfarande ingen bebis här. Är så trött på att ligga på prenatal avdelningen nu.

Vattnet sipprar fortfarande men den lilla mår kanon, blir kontrollerad flera gånger om dagen.

Dom har svårt att få ordning på mitt blodtryck, det vill inte ner från 170/110 fast jag får medicin för det, suck.

Dom försöker även sätta igång mig men min kropp verkar inte svara på något. Väntar nu på att få svar om jag ska få en omgång gelé till, håll tummarna att det kan sätta igång någon gången. Är bara öppen 1-1,5 cm och tappen är typ utplånad.

• trollis86
    MissLis skrev 2014-08-31 11:17:57 följande:

Två kvällar på raken har jag kräkts igen. På förlossningen tror det att det inte finns något rum för maten och att bebisen trycker det upp så det måste ut... Kul kul. 

Är det någon annan som kräkts på sistone? 

Har inte kräkts men har mått illa med jämna mellanrum nu flera dagar, hoppas innerligt det inte blir lika jobbigt som i början av graviditeten då jag hamnade in på sjukhus.
  • sandramarlene
    Emma90 skrev 2014-08-31 19:27:39 följande:

Fortfarande ingen bebis här. Är så trött på att ligga på prenatal avdelningen nu.

Vattnet sipprar fortfarande men den lilla mår kanon, blir kontrollerad flera gånger om dagen.

Dom har svårt att få ordning på mitt blodtryck, det vill inte ner från 170/110 fast jag får medicin för det, suck.

Dom försöker även sätta igång mig men min kropp verkar inte svara på något. Väntar nu på att få svar om jag ska få en omgång gelé till, håll tummarna att det kan sätta igång någon gången. Är bara öppen 1-1,5 cm och tappen är typ utplånad.

Men så drygt! Hoppas det går vägen för dig snart <3
  • Aftonstjärna
    Emma90 skrev 2014-08-31 19:27:39 följande:

Hoppas du fått sova gott i natt och att förlossningen vill sätta igång idag! Skönt i alla fall att bebben mår bra därinne! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Känner ni någon rytm i hur babyn är vaken? Tycker min lillhare överhuvudtaget verkar vara en vaken typ. Är lite orolig för nätterna då bebben är i farten, igår hade jag svårt att somna för att hen bökade runt och varje gång jag varit på toa under natten måste bebben sparka lite: hej mamma, jag är också vaken! Hejdu lilla hare, nu sover vi, för på natten ska man sova, tänker jag och klappar magen... 

bf 23 oktober
  • JennyL88
    Aftonstjärna skrev 2014-09-01 07:08:49 följande:

Känner ni någon rytm i hur babyn är vaken? Tycker min lillhare överhuvudtaget verkar vara en vaken typ. Är lite orolig för nätterna då bebben är i farten, igår hade jag svårt att somna för att hen bökade runt och varje gång jag varit på toa under natten måste bebben sparka lite: hej mamma, jag är också vaken! Hejdu lilla hare, nu sover vi, för på natten ska man sova, tänker jag och klappar magen... 

Haha, jo tack här blir det också inte så mycket sammanhängande timmars sömn. Min bebis buffar runt dag som natt. Men de är väl deras sätt att träna oss inför kommande vaken nätter, hehe.
    BF 15 oktober
  • sandramarlene
    Aftonstjärna skrev 2014-09-01 07:08:49 följande:

bf 23 oktober
    Denna tös är det fullfart på vid 23.00 och även på morgonen vid 7-8 :) det är rutinerna jag märkt av, hon är även vaken på dagarna och nätterna men sover nog lika mycket :)
Svar på tråden BF Oktober 2014