• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Olivine

Ah, dessa uppfriskande pikar på jobbet om hur stor jag är. Det blir liksom aldrig uttjatat att de frågar mig om det "inte är dags snart?!" eller om det "inte blir trillingar?!". Eller klassikern - att inleda möten med att säga att de hoppas att vi hinner ha mötet innan jag ska föda barn.
    Förra veckan kom en manlig kollega och kände på min mage, helt utan förvarning. Jag blev helt paff och stel.

Det känns som att man bara är en stor kropp i andras ögon nu.

• banan123

Själv är jag liten om magen. Min mormor frågade mig för någon dag sedan om jag verkligen var gravid för det syns minsann inte endlig henne. det är fan hemskt att få höra att det inte syns :( önskar jag hade en riktigt stor fin rund mage! Liksom ur vägen här kommer jag! Haha och nu är det "bara" 4 veckor kvar!

• Baktakt

Och så har vi puckona som stoppar en, kommer med någon "rolig" kommentar och sen står kvar och flinar, oavsett om de fått svar eller ej, så att man får släpa sin trötta, värkande kropp runt dem.

Nästa gång någon stoppar mig och frågar "Vad har DU gjort?" Får jag väl svara att det iaf var något som var roligare än att behöva gå runt idioter.

• Olivine
    Baktakt skrev 2014-09-01 15:48:14 följande:

Och så har vi puckona som stoppar en, kommer med någon "rolig" kommentar och sen står kvar och flinar, oavsett om de fått svar eller ej, så att man får släpa sin trötta, värkande kropp runt dem.

Nästa gång någon stoppar mig och frågar "Vad har DU gjort?" Får jag väl svara att det iaf var något som var roligare än att behöva gå runt idioter.

Det är så mycket svårare att komma på ett bra svar nu.
    I början, när såna kommentarer började komma, så kunde man ju alltid hålla masken och säga "Vad menar du?" och sedan se ledsen ut och svara "Nej... Tycker du att jag är... tjock?" när de frågade rakt ut om man var gravid. Nu när man är ett övertydligt vandrande ägg finns det liksom inget sånt spelrum kvar.
  • Olivine
    banan123 skrev 2014-09-01 15:28:20 följande:

Själv är jag liten om magen. Min mormor frågade mig för någon dag sedan om jag verkligen var gravid för det syns minsann inte endlig henne. det är fan hemskt att få höra att det inte syns :( önskar jag hade en riktigt stor fin rund mage! Liksom ur vägen här kommer jag! Haha och nu är det "bara" 4 veckor kvar!

Förstår att det också är lite trist! Jag antar att du har grymma magmuskler som håller in allt!
  • Aftonstjärna

Olivine låter verkligen jobbigt med kommentarerna på jobbet!

Jag har några kompisar och bekanta som orkar med sitt :
    -Vaaar har du magen då? Min mage var då den där storleken i fjärde månaden, i det där skedet rullade jag redan magen på en skottkärra. Blablablabla...

Vad kan man svara? Sån här är jag när jag är gravid! Magen känns alldeles tillräckligt bökig och stor och har ju åtminstone 1,5 mån kvar. Är rätt nöjd att slippa skottkärra också Skrattande

bf 23 oktober
  • karpas

Idag fick jag i alla fall en klapp på axeln och ett -Å bygdens framtid ser jag här. Så det var ju lite annat att höra än om hur stor/liten jag är. Fast nog är det många som tror att det är snart, dock får man dras minst 4 veckor till. Fast jag har jag varit med om förtidigt, på bf och nu blir det väl över tid (fast hoppas innerligt att det ska bli före). Jag får väl testa med alla kurer som finns om 3-4 veckor. :)

• karpas
    Aftonstjärna skrev 2014-08-31 19:27:05 följande:
    Kul med en gosse bland alla flickorna! Jag har en av varje sen innan.
    Det verkar som om ul inte är så tillförlitligt för att uppskatta vikten, har läst om såna som blivit igångsatta pga stor bebis, som sen kommit ut och varit helt normalstor! Skönt ändå att de tar hand om en, tycker jag!
    Jo det känns lite konstigt att man bär på en gosse, trodde inte vi kunde "göra" dem. ;) Har inte gått ut med nått, men många tror att det är en tjej. Dock har jag grannen som är stensäker på att det är en pojke och ger bara förslag på kill namn. :) Jo det är ju skönt att de har koll på en.
  • Olivine
    Aftonstjärna skrev 2014-09-01 16:18:25 följande:

Olivine låter verkligen jobbigt med kommentarerna på jobbet!

Jag har några kompisar och bekanta som orkar med sitt :
    -Vaaar har du magen då? Min mage var då den där storleken i fjärde månaden, i det där skedet rullade jag redan magen på en skottkärra. Blablablabla...

Vad kan man svara? Sån här är jag när jag är gravid! Magen känns alldeles tillräckligt bökig och stor och har ju åtminstone 1,5 mån kvar. Är rätt nöjd att slippa skottkärra också Skrattande

Så folk kommer alltså med den typen av kommentarer oavsett storlek på gravidmagen. Folk verkar ha ett sånt stort behov av att kommentera det!

Jag antar att ni också har fått höra hemska förlossningsberättelser, helt utan att ni har bett om det. Det är också en rätt märklig social företeelse.
  • banan123
    Olivine skrev 2014-09-01 16:17:16 följande:

Förstår att det också är lite trist! Jag antar att du har grymma magmuskler som håller in allt!

haha ja jag vet inte varför det är så..
Svar på tråden BF Oktober 2014