• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    JennyL88 skrev 2014-09-01 07:35:18 följande:
    Haha, jo tack här blir det också inte så mycket sammanhängande timmars sömn. Min bebis buffar runt dag som natt. Men de är väl deras sätt att träna oss inför kommande vaken nätter, hehe.
    sandramarlene skrev 2014-09-01 07:35:51 följande:
    Denna tös är det fullfart på vid 23.00 och även på morgonen vid 7-8 :) det är rutinerna jag märkt av, hon är även vaken på dagarna och nätterna men sover nog lika mycket :)
    Skönt att höra att det är full fräs hos er med Glad Det är väl så att det finns mest utrymme att röra sig på när mamma lägger sig ner och slappnar av, så inte så konstigt om det är kul att nattsudda... I söndags blev jag väckt av sparkar och tänkte att jaha nu börjas det, kollade klockan och den var 9.30! Juuhuu så länge vi sovit hela familjen, den tiden är det absolut ok att väcka mamma. Skrattande

bf 23 oktober
  • Baktakt

I natt har jag vaknat en gång i timmen och behövt kissa. Mår förvånansvärt bra, men är sjukt trött. "Glad" att jobbet blev översvämmat igår, så att jag får jobba hemifrån idag och iaf slipper köra 40 min dit + hem.

• sandramarlene

BM besöket idag gick bra. Håller mig fortfarande prick på mittlinjen :) gjorde anteckningar på hur graviditeten varit och skrev upp det viktigaste jag kände förlossningen behövde veta, utöver dom anteckningarna så har jag skrivit mitt egna förlossningsbrev också som dom ska få :)

Jag fick förklarat "knivhuggen" i slidan, alltid trott det va fixering på G men min BM förklarade att det är tappen som mognar på sig vilket förklarar en del då jag kände samma med W och blev aldrig fixerad. Mensvärken och magknipen hör också till nu och va inte alls ovanligt.

Hon sa att bebisen va fullt utvecklad nu, att lungorna som utvecklas sist gör det i v.35 så skulle det sätta igång snart gör det ingenting :) men vi tror båda två att jag iaf hinner med nästa besök om 2 veckor ;)

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-09-01 12:35:00 följande:

BM besöket idag gick bra. Håller mig fortfarande prick på mittlinjen :) gjorde anteckningar på hur graviditeten varit och skrev upp det viktigaste jag kände förlossningen behövde veta, utöver dom anteckningarna så har jag skrivit mitt egna förlossningsbrev också som dom ska få :)

Jag fick förklarat "knivhuggen" i slidan, alltid trott det va fixering på G men min BM förklarade att det är tappen som mognar på sig vilket förklarar en del då jag kände samma med W och blev aldrig fixerad. Mensvärken och magknipen hör också till nu och va inte alls ovanligt.

Hon sa att bebisen va fullt utvecklad nu, att lungorna som utvecklas sist gör det i v.35 så skulle det sätta igång snart gör det ingenting :) men vi tror båda två att jag iaf hinner med nästa besök om 2 veckor ;)

Skönt att allt är okej! Skulle precis gå in och fråga om min jäkla molvärk och stickningar i underlivet! Känns precis som timmen inan mensen drar igång... Men nu fick jag kanske lite svar på det :p har dock sammandragningar som jag känner av också.

Hur är allt med tappen, när börjar den öppna sig? Är det när förvärkarna börjar? När börjar den bli förkortad?
  • Baktakt

Tappen kan öppna sig utan värkar. Jag brukar känna att den gör det inför mens och har haft de där stickningarna på sistone. Skönt är det inte! Som omföderska kan man öppna sig 3-4 cm flera veckor innan.

Hur allt hänger ihop med utplåningen vet jag inte riktigt. Jag har för mig att ju mer man öppnar sig, desto mer utplånas tappen, men det stämmer inte med att min tapp var utplånad när jag kom in för igångsättning med första barnet och då var jag inte öppen. Någon som vet får gärna upplysa mig med

• Emma90

Tack så mycket, vi hoppas också på att det drar igång idag.

Fick pratat med en spec läkare idag och hon berättade att min lever är för bra så den låter inte igångsättningsmedlet passera i tillräckligt hög dos. Men nu ska dom öka dosen och jag har börjat med igångsättning #3 med en tablett under tungan idag. Dock va detta 3 timmar sedan och än känner jag inget :(

hoppas verkligen alla ni får en mycket mycket smidigare förlossning :)

• Majspinglan

Jag måste verkligen få skriva av mig..

Jag är ju hemma från jobbet nu och har sonen på dagis, det är inte hel dagar men kanske 6tim.. Men helvete vad jag mår dåligt över att ha han där, och att vara hemma och inte göra ett skit.

Han är ju fem och har sån energi som jag inte kan tillgodose för tillfället. Men det här tär på mitt psyke, nån som känner som jag? :(

• Baktakt

Energisk femåring och trött, höggravid mamma är inte så lätt att kombinera. Bra att det är korta dagar iaf! Du måste ju ta hand om dig och magen, så att du orkar med fram till och efter förlossningen.

Jag är glad att jag orkar leka lite med och natta vår fyraåring, men min man får ta det mesta nu och dottern är väldigt förstående med tanke på hur länge hon kommer ihåg att mamma har ont och inte kan röra sig hur som helst. Det är väl en kvart om dagen . Jobbar några veckor till, men är rätt sliten redan nu i v. 33.

• Majspinglan
    Baktakt skrev 2014-09-01 13:56:48 följande:

Energisk femåring och trött, höggravid mamma är inte så lätt att kombinera. Bra att det är korta dagar iaf! Du måste ju ta hand om dig och magen, så att du orkar med fram till och efter förlossningen.

Jag är glad att jag orkar leka lite med och natta vår fyraåring, men min man får ta det mesta nu och dottern är väldigt förstående med tanke på hur länge hon kommer ihåg att mamma har ont och inte kan röra sig hur som helst. Det är väl en kvart om dagen . Jobbar några veckor till, men är rätt sliten redan nu i v. 33.

Jag försöker vara med han så mycket som möjligt efter jag hämtat han, får väl bara lov att mata in i min hjärna att jag faktiskt är gravid och behöver ladda lite extra energi till förlossningen. Hur man nu kan glömma att man är gravid när man går lika fort som en snigel :p

Jag är i vecka 33 också och det är en sån jävla skillnad mot förra graviditeten. Då hade jag inte så här ont och besvärligt.

Näe, lite vila(igen) innan jag ska hämta sonen kanske.

Tack för svar :)
  • Olivine
    Majspinglan skrev 2014-09-01 13:46:34 följande:

Jag måste verkligen få skriva av mig..

Jag är ju hemma från jobbet nu och har sonen på dagis, det är inte hel dagar men kanske 6tim.. Men helvete vad jag mår dåligt över att ha han där, och att vara hemma och inte göra ett skit.

Han är ju fem och har sån energi som jag inte kan tillgodose för tillfället. Men det här tär på mitt psyke, nån som känner som jag? :(

Ha inte dåligt samvete! Det är jättetufft att ta hand om energiska barn och vara gravid (och ha ont och vara trött och orörlig). Jag har en liten ettåring som min karl är föräldraledig med nu. Är i v. 35 och ska jobba in i det sista, eftersom det är SÅ mycket jobbigare att vara hemma med sonen än att sitta på ett lugnt kontor och jobba (trots att det senare också är väldigt krävande).
    Emma90 skrev 2014-09-01 13:43:11 följande:

Tack så mycket, vi hoppas också på att det drar igång idag.

Fick pratat med en spec läkare idag och hon berättade att min lever är för bra så den låter inte igångsättningsmedlet passera i tillräckligt hög dos. Men nu ska dom öka dosen och jag har börjat med igångsättning #3 med en tablett under tungan idag. Dock va detta 3 timmar sedan och än känner jag inget :(

hoppas verkligen alla ni får en mycket mycket smidigare förlossning :)

Men stackare! Vad utdraget det blev! Hoppas att det biter snart! Heja!!!

Svar på tråden BF Oktober 2014