karpas skrev 2014-09-03 14:33:43 följande:
Direkt jag nämner till gubben om att det kanske blir att åka, då står han snabbt i hallen. ;)
Det kan jag tro! Var bor ni som har så långt? Vi har turen att ha fem sjukhus i Skåne, så jag tror ingen har över 10 mil, om ens det. Från där vi bor ligger de 1,5 mil, 3 mil, 5 mil, 8 mil, respektive 9 mil. Och då räknar jag inte med Köpenhamn som ligger 7,5 mil härifrån och som man också skickar patienter till vid kris. Det verkar visserligen som om man inte vet var man hamnar förrän just innan man ska föda, men det känns som en oerhörd lyx med så många alternativ (och då har de ändå lagt ner iaf tre förlossningsavdelningar mot vad som fanns förr).
Var det annars en bra förlossning? Alltså, kändes den lätt iom att den gick så fort?
Jag undrar eftersom jag öppnade mig från 2-10 cm på under två timmar när jag blev igångsatt, men krystskedet tog tid efter som dottern låg lite snett. Nu vet jag ju inte hur bråttom det kan bli, eller om det alls blir bråttom. Man hör ju om överstimulering vid igångsättning, men jag vet ju inte om det var det som hände, eller om min kropp föredrar högsta växeln.