• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene

Jag ska testa och känna efter på tappen då jag är så nyfiken på om den är påverkad eller ej haha :)

• Majspinglan

[quote=73909411][quote-nick]Olivine skrev 2014-09-01 14:42:53 följande:[/quote-nick]Ha inte dåligt samvete! Det är jättetufft att ta hand om energiska barn och vara gravid (och ha ont och vara trött och orörlig). Jag har en liten ettåring som min karl är föräldraledig med nu. Är i v. 35 och ska jobba in i det sista, eftersom det är SÅ mycket jobbigare att vara hemma med sonen än att sitta på ett lugnt kontor och jobba (trots att det senare också är väldigt krävande). ///

Ja näe, du har rätt, det är väl bara svårt att acceptera att man är ganska (väldigt) begränsad just nu, och att jag går hemma medan han är på fsk. Fast det är ju knappast att jag går hemma och njuter av min ensamhet.

Skönt att pappan kan vara hemma med eran ettåring så du får jobba.

Jag hade sett framemot att komma tillbaka till jobbet efter semestern men kunde bara jobba två dagar sen var jag körd. Så det blev till att gå hem.

Även om det är kort tid kvar egentligen, så känns det så jävla länge! Grrr!

Men desto mer längtar jag efter att bebis ska komma ut ;)

• Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-01 19:59:50 följande:

Var till barnmorskan idag. Allt såg bra ut och bebisen ligger långt nere med huvudet ner och fötterna upp (men det visste jag redan). Men sen trodde hon att jag kan ha fått karpeltunnelsyndrom eftersom jag har ont i armarna och bortdomningar i händerna. Mindre kul. Någon annan med det här?

Jo, jag har det, vaknar med domnade händer på nätterna och får gympa för att få känseln tillbaka. Finns inte så mycket man kan göra, men brukar gå om efter graviditeten. Akupunktur kan möjligen hjälpa. 
    bf 23 oktober
  • Jeaneeettes

Idag var jag hos bm undertrycket låg högt men ingen protein i urinen, är dock väldigt ledsen nu. Ungen är inte fixerad trots v 36, karpeltunnelsyndrom har jag haft några veckor och är riktigt jobbigt på nätterna. Usch har en riktigt dålig dag, på torsdag är det 3 veckor kvar

• marmik
    Jeaneeettes skrev 2014-09-02 09:45:39 följande:

Idag var jag hos bm undertrycket låg högt men ingen protein i urinen, är dock väldigt ledsen nu. Ungen är inte fixerad trots v 36, karpeltunnelsyndrom har jag haft några veckor och är riktigt jobbigt på nätterna. Usch har en riktigt dålig dag, på torsdag är det 3 veckor kvar

Trist med högt blodtryck, men du behöver inte vara ledsen för att bebisen inte har fixerat sig, det är inte alla som gör det och vissa  gör det väldigt sent.Trist, vet allt om dåliga nätter, har inte karpaltunnel men mina ben domnar om jag ligger på sidan och bebisen trycker så att det gör ont om jag ligger på rygg så jag har världens problem att hitta bra sovställning, och sen måste jag dessutom kissa stup i kvarten... Grattis till tre veckor, jag har sex... :)
  • Jeaneeettes

Är mest ledsen och orolig för det höga blodtrycket, är oerhört rädd för hf. Ska dit på måndag igen så borde vara lugnt

• marmik

Nä hf är ju inte bra... Ta det lugnt och hoppas att det bara är nåt tillfälligt. 

• Tamara
    Jeaneeettes skrev 2014-09-02 10:41:33 följande:

Är mest ledsen och orolig för det höga blodtrycket, är oerhört rädd för hf. Ska dit på måndag igen så borde vara lugnt

Förstår att du är orolig över det höga blodtrycket men bra att de håller koll! Karpaltunnel symptom är inte roligt, opererades för det redan när jag var 11 men har ändå känningar av det. Fixeringen är inget att bry sig om, det är bara en av mina tre barn hittills som varit fixerade, och när vi kom till förlossningen så var han iaf inte det.

Var hos BM idag och min har precis vänt sig med huvudet ner, fullt rörlig, v.36.
  • Baktakt

Gjorde ett andra försök att nå tappen, men den är som bortblåst. Vad har den här bebisen gjort med min kropp egentligen?!

Hade karpaltunnelsyndrom med första, men inget än med andra. Är glad för alla krämpor jag får slippa nu, men det är ju bara att ta en dag i sänder.

Med första var alla krämpor och viktuppgången ett bevis för att vi skulle få vårt efterlängtade barn. Den här gången vill jag strunta i prispallen, få medaljen och åka hem.

• MeEmmA

Fy för att vara förkyld, har inte kunnat sova på två nätter överhuvudtaget och känner att nu orkar jag inte mer. Var tvungen att åka hem idag, då jag märkte att kroppen sa ifrån totalt. Det är svårt att bara ta det lugnt, men jag får nog sluta va så envis.

När jag läser allas kommentarer låter det som att vi har kommit in i det skedet där man måste klaga lite :)

Svar på tråden BF Oktober 2014